Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Zwróć uwagę pracodawcy – stwórz profesjonalną wideoprezentację

Zwróć uwagę pracodawcy – stwórz profesjonalną wideoprezentację

Jak stworzyć dobrą wideoprezentację? Przeczytaj i zobacz mini poradnik specjalistów ze Smart MBC.

Sposób na wyróżnienie się

Prezencja i umiejętność prezentacji są dziś niezwykle ważne. Jak nas widzą tak… nas oceniają. Nawet podczas szukania pracy. Chcąc objąć wymarzone stanowisko i zdobywać kolejne szczeble upragnionej kariery musimy odpowiednio sprzedać potencjalnemu pracodawcy nasze umiejętności i doświadczenie. Jeżeli stawką jest ciekawa praca, warto się postarać i zrobić coś więcej. Co? Wideoprezentację. Dzisiaj, kiedy wszyscy są online i nawet w łóżkach nie odkładamy naszych smartfonów, z nowych technologii możemy czerpać garściami. Ich bogactwo pozwala wybrać dla siebie najkorzystniejsze rozwiązanie. Kiedy staramy się o pracę, papierowe CV w niektórych przypadkach może nie wystarczyć. Nie oznacza to, że treść dokumentu nie ma znaczenia. Bardziej chodzi o to, by znaleźć sposób na wyróżnienie się spośród wielu innych kandydatów startujących w tym samym biegu – biegu po pracę marzeń.

Nietuzinkowe rozwiązanie

Wszyscy kochamy spersonalizowane i kreatywne dodatki oraz przedmioty. Jak się okazuje, nie musimy rezygnować z nich przy szukaniu pracy. Dlaczego także na rynku pracy warto pozwolić sobie na przemycenie w aplikacji siebie i stworzenie czegoś wyjątkowego? Powód jest prosty – szansa na zainteresowanie rekrutera nietuzinkowymi rozwiązaniami jest spora. Wideoprezentacja pozwala na pokazanie się zupełnie z innej strony aniżeli mamy możliwość w CV. Wideo ułatwia pokazanie tych umiejętności, których nie odda papierowe CV. Oczywiście, w miejscu „cechy osobowe” możemy wpisać „komunikatywny” i „łatwo nawiązuje relacje z klientami”, ale jeśli udowodnimy to już na samym początku procesu rekrutacyjnego, wówczas nasze szanse wzrosną. Rekruter nie będzie się zastanawiał, czy to, co piszemy jest prawdą, czy też nie – on to po prostu zobaczy.

Dowód kreatywności i odwagi

Wideoprezentacja może stanowić kreatywną alternatywę dla listu motywacyjnego. W sieci można natknąć się na różnego rodzaju wzory listów. Nie jest niespodzianką, że listy te, wszystkie łudząco do siebie podobne, są kopiowane i seryjnie wysyłane do pracodawców. Wideoprezentacja może być miłą odmianą dla rekrutera zasypanego stosem podobnych do siebie dokumentów. Już na pierwszym etapie rekrutacji rekruter może docenić nasze predyspozycje do wykonywania danego zawodu, nawet, jeśli nie posiadamy bogatego doświadczenia zawodowego. Niekiedy nasze soft skills, czyli predyspozycje osobowościowe mogą skłonić pracodawcę do zaproszenia do dalszych rozmów.
Dodatkowo wykażemy się znajomością nowoczesnych technologii oraz damy dowód swojej kreatywności i odwagi. Nagranie wideo będzie kolejną cegiełką, której użyjemy budując swój personel branding. Przy stanowiskach wymagających pomysłowości na pewno rozwiązanie to zostanie docenione. Za jego pomocą możemy opowiedzieć o tym, czego nie zawarliśmy w CV lub dopowiedzieć i uzupełnić treści.

Swoją wideowizytówkę można nagrać w domu, w spokoju i ciszy – nawet w spodniach od piżamy, których przecież nikt nie zobaczy. Co do reszty stroju, dobrze jest zadbać o koszulę czy elegancką bluzkę –wszystko zależy od tego,
na jakie stanowisko decydujemy się aplikować, jednak profesjonalny wygląd to podstawa. Co ważne, dzięki wideoprezentacji zaprezentujemy naszą znajomości języków obcych. W pewnym momencie nagrania możemy kontynuować swoją wypowiedź w języku angielskim czy niemieckim. To będzie jasny sygnał dla rekrutera, że umiejętność wpisana w CV nie jest tylko pustymi słowami.

Wideoprezentacja sprawdzi się w momencie, kiedy staramy się o pracę w dziale sprzedaży, na stanowisku marketingowym, dziennikarskim i każdym wymagającym umiejętności prezentacji i swobody wypowiedzi. Dzięki niej możesz pokazać, jak wielki masz dar przekonywania i dać poznać się jako osoba otwarta, nie bojąca się kontaktu z ludźmi. Jeżeli możesz kreatywnie pokazać swoje umiejętności i dać rekruterowi dodatkowe powody do tego, by zaprosił Cię na rozmowę, dlaczego tego nie zrobić?

***

Marta Pabisiak jest specjalistką z firmy Smart MBC.

Tekst jest drugą częścią cyklu na temat nowoczesnych metod szukania pracy. Przeczytaj także Jak stworzyć nowoczesne CV.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!