Chciałabym to zrobić, ale nie jestem gotowa
Zdaje się, że ulegasz przekonaniu, które nie ma obiektywnych przyczyn i podyktowane jest twoim wewnętrznym lękiem. A lęk ten powstrzymuje cię przed tym, byś rozwinęła swój potencjał w pełni. Zastanawiasz się, czy jesteś w stanie stawić czoła tym obawom?
Oczywiście! I nie jest to wcale tak skomplikowane, jak może się wydawać. Odbuduj więc swoją pewność siebie!
„Przed osiągnięciem spektakularnego sukcesu często powstrzymuje nas strach. Może on zaburzać naszą rzeczywistość. Często opiera się na nieprawdziwych przekonaniach, między innymi na bezpodstawnych przesądach dotyczących płci. Wystarczy jednak stanąć na wysokości zadania i podjąć konkretne działanie, aby ten strach przezwyciężyć” – pisze Helene Lerner w książce „Niepewność przekleństwem kobiet”.
1. Nazwij swój strach
Jeszcze nie teraz, to nie jest dobry moment, może za kilka miesięcy, następnym razem – to całkiem wygodne wymówki, które trzymają nas w miejscu. A prawda jest taka, że trzymanie się na uboczu jeszcze nikogo nie doprowadziło do sukcesu. By stawić czoła wymówkom, warto zacząć od nazwania tego, czego się boisz, a co tak naprawdę bardzo chciałabyś zrobić.
Weź kartkę i notuj same konkrety – w pierwszej osobie. Przykład:
- Chcę objąć stanowisko Account Executive,
- Chcę zostać liderką projektu na moim wydziale,
- Chcę w lutym otworzyć swój sklep internetowy.
Dlaczego jest to dla ciebie tak ważne? Określ swój cel, czyli nic innego jak sens tego, co zamierzasz zrobić. To pozwoli ci jeszcze lepiej zrozumieć swoją motywację do działania.
- Chcę zostać Account Executive, ponieważ jestem gotowa, by wziąć większą odpowiedzialność związaną z prowadzeniem projektu.
- Chcę zostać liderką projektu na moim wydziale, by rozwinąć kluczowe dla mnie kompetencje, a projekt ten mi na to pozwoli.
- Chcę w lutym otworzyć swój sklep internetowy, ponieważ chcę więcej zarabiać i nie robić tego już nieoficjalnie.
Wyznaczaj swoje cele realnie, ale nie bój się w tym być ambitną i odważną!
2. Dołącz do projektu Power Talks, organizowanego przez Sukces Pisany Szminką i markę Kérastase, by zwiększyć swoją pewność siebie
Celem kampanii jest wspieranie młodych kobiet i pomoc w budowaniu ich poczucia własnej wartości. Wierzymy bowiem, że właśnie od pewności siebie wszystko się zaczyna. To klucz do zdobycia wymarzonego stanowiska, nawiązywania głębokich relacji, realizacji marzeń i zwiększenia pewności siebie.
Sesje inspiracyjne w Poznaniu (23.10) i Sopocie (6.11) poprowadzą Olga Kozierowska, twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką i Anna Flis, ekspertka w naszej Fundacji, mentorka i praktyczka biznesu.
Podczas sesji dowiesz się:
- na czym powinna opierać się autentyczna pewność siebie i gdzie znajduje się jej źródło. Będziesz umiała z niego czerpać, by nie zjadał cię syndrom oszustki.
- jak poszukiwać swoich naturalnych talentów. I w jaki sposób cechy, które uważałyśmy do tej pory za nasze słabości, przekuwać w atuty.
- jak radzić sobie z porównywaniem się do innych – czas zmienić perspektywę i dostrzec swoją unikalność.
- jak przetrwać we wszechobecnej presji wyglądu, zaakceptować siebie i polubić swoje odbicie w lustrze.
- jak odnaleźć swoją drogę na rynku pracy? Przekonasz się, że kluczem do sukcesu nie jest perfekcja, ale autentyczność i świadomość swoich mocnych stron.
Udział w warsztatach jest bezpłatny, wymagana jest jedynie wcześniejsza rezerwacja. Zacznij budować swoją pewność siebie już teraz!
„Wspierając programy mentoringu kierowane przez kobiety do kobiet realizujemy nasz cel jakim jest walka z brakiem pewności siebie i dawanie jej młodym kobietom, aby mogły osiągnąć swój wymarzony sukces. To przesłanie odzwierciedla zarówno moje własne przekonania, jak i wartości reprezentowane przez naszą markę i stanowi odpowiedź na jedną z najważniejszych potrzeb w naszym społeczeństwie. Inwestowanie w organizacje non-profit na całym globie, które dążą z nami do wspólnego celu, to dla nas ważny krok, który pomoże nam budować potencjał kobiet i wzmacniać ich znaczenie na świecie.” – Rosa Carriço, Globalna Dyrektorka Marki Kérastase
3. Czas na audyt twoich kompetencji
Już wiesz, co chcesz zrobić i po co. Wiesz już też, jak odkrywać swój potencjał, mocne strony i talenty, więc czas, by zamienić teorię w praktykę.
I pamiętaj o tym, co zawsze powtarza Olga Kozierowska: „Swoje talenty można znaleźć naprawdę łatwo. Ale jest wiele osób, którzy myślą stereotypowo, że jeżeli nie umieją śpiewać, tańczyć, szybko biegać, pisać książek, gotować, to nie mają żadnego talentu. Tymczasem talentów jest mnóstwo i każdy ma ich przynajmniej kilka.”
Weź kartkę papieru i wypisz wszystkie kompetencje i doświadczenie, które posiadasz. Zapisz także to, co twoim zdaniem jest potrzebne do wykonania danego zadania, a czego jeszcze nie potrafisz. I absolutnie nie traktuj tego jednak jako wady – to po prostu rzecz, której musisz się nauczyć, by być bardziej sprawczą. Czujesz, jak Twoja pewność siebie wzrasta?
Poradzisz sobie!
4. Na koniec i początek jednocześnie – plan działania
Wiesz już co, po co i z czym w twoim osobistym „portfolio” możesz działać. Masz więc już wszystko, żeby zacząć układać dokładny plan działania. Zawrzyj w nim wszystko, co krok po kroku musisz zrobić, żeby osiągnąć swój cel.
- Kiedy wyślesz CV?
- Jak przygotujesz się do rozmowy rekrutacyjnej?
- Czy są zadania, które możesz podjąć już teraz, żeby pokazać, że jesteś właściwą osobą do roli liderki projektu?
- W jaki sposób zbierzesz informacje o procesie zakładania sklepu internetowego?
Przygotowanie dokładnego planu pomoże ci zapanować nad obawami i wątpliwościami, które są naturalne. Strategia sprawia natomiast, że wiesz, co masz robić, a kiedy zaczynasz realizować swój scenariusz, zyskujesz poczucie większego wpływu na rzeczywistość. I swój rozwój.
Powodzenia!