silna marka osobista w kryzysie

5 powod贸w, dla kt贸rych powinna艣 by膰 asertywna w pracy

Katarzyna P艂uska

Dlaczego powinna艣 by膰 asertywna w pracy? Wyobra藕 sobie sytuacj臋: po ca艂ym aktywnym dniu powoli przygotowujesz si臋 ju偶 do wyj艣cia do domu. Nagle wpada szef i komunikuje, 偶e kolejny raz musisz zosta膰 po godzinach, poniewa偶 do wykonania s膮 jakie艣 zaleg艂e zaj臋cia. A te 鈥渮adania鈥 cz臋sto s膮 nawet nie zwi膮zane bezpo艣rednio z Twoimi obowi膮zkami. Co czujesz? Z艂o艣膰 i frustracje? Jak si臋 zachowa膰 w tego typu sytuacji? Jak obroni膰 swoj膮 granic臋, ale te偶 nie wypa艣膰 w roli tego 鈥渮艂ego鈥 pracownika?

Ka偶dy z nas ma okre艣lony czas pracy i obowi膮zki do wykonania, a ich zakres powinien by膰 艣ci艣le zwi膮zany z opisem stanowiska pracy, kt贸re podejmowali艣my. Jednak bardzo cz臋sto wykonujemy co艣 poza nim, co艣 za kogo艣, dla kogo艣 i nie potrafimy si臋 sprzeciwi膰, bo boimy si臋 reakcji, szczeg贸lnie szefa, a i odno艣nie znajomych z pracy te relacje wygl膮daj膮 r贸偶nie. Tak wi臋c milczymy i robimy wszystko za wszystkich. Dlaczego warto by膰 asertywnym w pracy? Je艣li chcesz uzyska膰 fachowy instrukta偶 ju偶 teraz zapraszam Ci臋 do unikalnego kursu online 鈥淎sertywno艣膰 w pracy鈥.

Czym jest asertywno艣膰?

Asertywno艣膰 to spos贸b komunikowania si臋 z innymi, to Twoje zdrowe relacje z nimi, przy poszanowaniu Twoich praw, co oznacza bezpo艣rednie, kulturalne, ale stanowcze i uczciwe wyra偶anie swoich uczu膰, opinii, potrzeb. Asertywno艣膰 jest cz臋sto zmienna i zale偶y od sytuacji; mo偶na by膰 asertywnym w stosunku do pewnych os贸b i mie膰 z tym trudno艣ci w odniesieniu do innych. Najgorsz膮 konsekwencj膮 braku asertywno艣ci jest rezygnowanie z samego siebie.

5 powod贸w, dla kt贸rych powinna艣 by膰 asertywna w pracy

1. Nie dajesz si臋 wykorzystywa膰.

Zacznijmy przewrotnie: do czego prowadzi brak asertywno艣ci zawodowej? Wielu z nas s膮dzi, 偶e gdy b臋d膮 zgadza膰 si臋 na wszelkie pro艣by i oczekiwania zostan膮 lepiej odebrani, a ich 鈥渘otowania鈥 w pracy wzrosn膮. Nic bardziej mylnego. Szef, kierownik nie zawsze doceni, nie zaproponuje podwy偶ki lub awansu, a sami znajomi, wsp贸艂pracownicy nie b臋d膮 wobec nas bezinteresownie mili. Prowadzi do cz臋sto do ukrytych napi臋膰 i frustracji, a w konsekwencji do eskalacji gniewu i wybuchu, kt贸ry ju偶 faktycznie mo偶e doprowadzi膰 do negatywnego fina艂u. Brak asertywno艣ci prowadzi do postawy uleg艂o-biernej lub agresywnej, w kt贸rej nigdy nie osi膮gniesz stabilizacji. B臋d膮c asertywn膮 nie godzisz si臋 na wykorzystywanie.

2. Szanujesz siebie samego

Szacunek do samego siebie jest bardzo mocno zwi膮zany ze zdrow膮 pewno艣ci膮 siebie, samoocen膮 i poczuciem w艂asnej warto艣ci. Gdy jeste艣 asertywna, zaczynasz u偶ywa膰 odpowiednich sposob贸w komunikacji z lud藕mi, Wasze relacje zaczynaj膮 si臋 inaczej uk艂ada膰.

3. Zdrowe relacje z lud藕mi, czyli mniej konflikt贸w

Je艣li Twoja asertywno艣膰 jest prawdziwa i naturalna, zyskujesz szacunek i uznanie otoczenia. Potrafisz kontrolowa膰 sytuacje woko艂o, nawet te zwi膮zane z konfliktami i napi臋ciami.

4. 艢wiadomy pracownik na rynku pracy

Poznaj膮c mechanizm dzia艂ania postawy asertywnej, uczysz si臋 wykorzystywa膰 odpowiednie dla Ciebie techniki. Techniki te to chocia偶by tzw. komunikat Ja, wielki s艂o艅, technika jujitsu czy zdarta p艂yta. S膮 to techniki asertywnej reakcji, odmowy, sposobu przyjmowania krytyki oraz udzielania informacji zwrotnej. Twoje umiej臋tno艣ci osobiste wzrastaj膮, stajesz si臋 jeszcze bardziej atrakcyjnym pracownikiem na rynku pracy.

5. Twoja nowe JA

Asertywno艣膰 wyzwala w Tobie to co najlepsze, to oznacza, 偶e:

鈥 otwarcie i jasno wyra偶asz swoje potrzeby
鈥 szybciej dochodzisz do kompromisu z innymi lud藕mi
鈥 nabierasz pewno艣ci siebie
鈥 masz 艣wiadomo艣膰 swoich mocnych i s艂abych stron
鈥 akceptujesz siebie i innych
鈥 zmniejszasz poziom stresu
鈥 szanujesz siebie i zyskujesz szacunek od innych ludzi
鈥 poprawiasz swoj膮 zdolno艣膰 podejmowania decyzji

Tw贸j pracodawca

Przedsi臋biorczy pracodawca doceni Twoj膮 asertywno艣膰, bo je艣li potrafisz broni膰 swojego zdania, to potrafisz te偶 dba膰 i chroni膰 jego biznes. Pami臋taj, 偶e osoba asertywna nie ma poczucia wstydu, gdy czego艣 nie wie lub nie rozumie, tylko bez zahamowa艅 zadaje odpowiednie pytania; potrafi zachowa膰 si臋 w wi臋kszo艣ci trudnych sytuacji.

***

Kurs online 鈥淎sertywno艣膰 w pracy鈥

Czy mia艂e艣 kiedykolwiek trudno艣膰, by powiedzie膰 wsp贸艂pracownikowi lub kierownikowi swoje prawdziwe zdanie? By odm贸wi膰, ale bez ponoszenia fa艂szywej odpowiedzialno艣ci? Jak komunikowa膰 swoje granice, jak m贸wi膰 鈥濶IE鈥 i walczy膰 o swoje?

Ju偶 teraz mo偶esz rozpocz膮膰 nauk臋 tego zagadnienia poprzez unikalny kurs online. Zosta艂 on przygotowany z najwy偶sz膮 staranno艣ci膮 przez mgr Katarzyn臋 P艂uska, specjalist臋 ds komunikacji spo艂ecznej i zarz膮dzania zasobami ludzkimi, autork臋 strony 鈥淢i臋kko o kompetencjach鈥:聽www.katarzynapluska.pl.

Kurs opiera si臋 na g艂贸wnych modu艂ach: Asertywno艣膰 oraz Asertywno艣膰 w pracy 鈥 praktyka i 膰wiczenia. Do Twojej dyspozycji czeka 16 lekcji, 18 video, 3 testy, 8 膰wicze艅 i 5 zada艅, a tak偶e w wersji rozszerzonej inne dodatki tj. e-booki: Komunikacji Mi臋dzyludzkiej oraz Mini Trening Komunikacji Interpersonalnej. Ca艂o艣膰 jest oparta na przejrzystej w obs艂udze platformie kursowej.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close