Jak przenie艣 sw贸j biznes do online zgodnie z prawem? [PRAWNIK RADZI]

Monika Wieczorek

Przysz艂o艣膰 dzieje si臋 teraz. Bez wzgl臋du na to, w jakim tempie b臋d膮 zdejmowane dalsze obostrzenia na艂o偶one w zwi膮zku z epidemi膮, jeste艣my w trakcie cyfrowej rewolucji, kt贸ra na zawsze zmieni biznes. Przeniesienie si臋 ze swoimi us艂ugami do 艣wiata online jest dobrym rozwi膮zaniem nie tylko na najbli偶sze tygodnie, ale z ca艂膮 pewno艣ci膮 na du偶o d艂u偶ej. Zobacz czego prawo wymaga od Ciebie, gdy sprzedajesz towary lub us艂ugi online.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Pami臋taj o prawach autorskich

Przy budowaniu marki w internecie i wprowadzaniu swoich us艂ug online b臋dziesz potrzebowa膰 utwor贸w 鈥 logo, grafik, fotografii, mo偶e te偶 specjalnego kroju fontu. Minimalizm jest w cenie, ale oczy kupuj膮 nie tylko w sklepie stacjonarnym, a tak偶e online. Trzeba tu jednak pami臋ta膰, aby korzysta膰 z legalnych utwor贸w.

Po pierwsze, zwr贸膰 uwag臋 na licencj臋, na jakiej rozpowszechniany jest utw贸r. W sieci jest wiele stron, na kt贸rych znajdziesz udost臋pnione na licencji otwartej zdj臋cia i grafiki potrzebne do zbudowania strony albo tworzenia post贸w promocyjnych. S膮 na nich wskazane warunki, na jakich mo偶na z tych utwor贸w korzysta膰.

Przed skorzystaniem ze zdj臋cia lub grafiki zobacz:

– czy autor zastrzega, 偶e trzeba oznaczy膰 jego autorstwo,
– czy mo偶esz korzysta膰 z utworu tylko w celach niekomercyjnych, czy tak偶e komercyjnych,
– czy mo偶esz tworzy膰 utwory zale偶ne, czyli je przerabia膰, zmienia膰, dodawa膰 filtry.

O prawach autorskich musisz te偶 pami臋ta膰, gdy zamawiasz wykonanie utwor贸w dla swojej dzia艂alno艣ci 鈥 logo, zdj臋膰 wizerunkowych, podk艂adu muzycznego do video, kt贸re tworzysz. Z utwor贸w mo偶na korzysta膰 na podstawie udzielonej licencji lub po nabyciu autorskich praw maj膮tkowych.

Domy艣lnie, czyli gdy brak umowy, udzielana jest licencja niewy艂膮czna.

Nie ma obowi膮zku spisania takiej umowy, nawet w mailu. Orzecznictwo s膮dowe jest tu jednoznaczne 鈥 osoba, kt贸ra wysy艂a sw贸j utw贸r i dostaje za niego wynagrodzenie, udziela licencji na korzystanie z niego (wyrok S膮du Najwy偶szego z 14 wrze艣nia 2005 r., sygn. akt: III CK 124/2005). Nie jest przy tym wymagane zawarcie umowy w jakiejkolwiek formie.

W toku swojej dzia艂alno艣ci b臋dziesz potrzebowa膰 jednak, aby cz臋艣膰 utwor贸w nale偶a艂a do Ciebie. Do tych element贸w, kt贸re b臋d膮 z Tob膮 na sta艂e i na kt贸rych oprzesz swoj膮 komunikacj臋 marki, ale i swoje us艂ugi, (jak logo, zdj臋cia wizerunkowe) b臋dziesz potrzebowa膰, 偶eby autor tych utwor贸w przeni贸s艂 na Ciebie autorskie prawa maj膮tkowe. To jedyna umowa, jak膮 przy przenoszeniu biznesu do sieci musisz zawrze膰 w formie pisemnej.

Je艣li sprzedajesz towary 鈥 np. r臋kodzie艂o, kolekcje ubra艅, ekologiczne kosmetyki albo wyj膮tkowe autorskie meble, b臋dziesz potrzebowa膰 dobrych zdj臋膰 produktowych. Je艣li zdecydujesz si臋 na us艂ugi fotografa, mo偶esz um贸wi膰 si臋 na wykonanie zdj臋膰 produktowych tzw. packshot贸w, czyli zdj臋膰 produktu nie wprowadzaj膮cych 偶adnych element贸w tw贸rczych, b臋d膮cych prostym odzwierciedleniem tego, jak wygl膮da Tw贸j produkt.

Tymi zdj臋ciami mo偶esz dowolnie rozporz膮dza膰, kadrowa膰, nak艂ada膰 filtry bez zawierania umowy autorskiej. B臋dzie tak dlatego, 偶e uznaje si臋, 偶e packshoty nie s膮 utworami. Tak orzek艂 S膮d Apelacyjnego w Krakowie z 23 pa藕dziernika 2019 r., sygn. akt: I ACa 125/18). Sprawa dotyczy艂a zdj臋膰 ubra艅 przygotowanych w sta艂ych warunkach o艣wietleniowych, aparat sta艂 na statywie, a wykonawca zdj臋膰 po prostu naciska艂 spust migawki. S膮d uzna艂, 偶e takie warunki wykonywania zdj臋膰 przes膮dzaj膮, 偶e nie ma tu 偶adnego tw贸rczego wk艂adu.

PO INDYWIDUALNE KONSULTACJE KLIKNIJ TUTAJ!

Zamiast zawiera膰 umow臋 鈥 przygotuj regulamin

艢wiadczenie us艂ug online nie wymaga zawierania um贸w tradycyjn膮 drog膮 pisemn膮. Oczywi艣cie, s膮 niekt贸re czynno艣ci, kt贸re musz膮 mie膰 okre艣lon膮 form臋, np. form臋 pisemn膮 dla przeniesienia autorskich praw maj膮tkowych albo form臋 aktu notarialnego dla sprzeda偶y nieruchomo艣ci. Ale, co do zasady, 艣wiadczenie us艂ug online nie wymaga zawierania umowy w formie pisemnej.

Je艣li wi臋c chcesz sprzedawa膰 swoje us艂ugi online musisz okre艣li膰 zasady korzystania z nich przez u偶ytkownik贸w i przygotowa膰 regulamin. Regulaminu wymaga np. utworzenie konta w serwisie oraz umo偶liwienie dokonywania zam贸wie艅 produkt贸w lub us艂ug w e-sklepie.

W regulaminie musisz okre艣li膰 w szczeg贸lno艣ci:

  • rodzaje i zakres us艂ug 艣wiadczonych drog膮 elektroniczn膮;
  • warunki 艣wiadczenia us艂ug drog膮 elektroniczn膮, w tym:
    1. wymagania techniczne niezb臋dne do wsp贸艂pracy z systemem teleinformatycznym, kt贸rym pos艂uguje si臋 us艂ugodawca,
    2. zakaz dostarczania przez us艂ugobiorc臋 tre艣ci o charakterze bezprawnym;
  • warunki zawierania i rozwi膮zywania um贸w o 艣wiadczenie us艂ug drog膮 elektroniczn膮;
  • tryb post臋powania reklamacyjnego.

W ka偶dym regulaminie zawrzesz tak偶e informacje o zasadach p艂atno艣ci, terminie w jakim wykonasz 艣wiadczenie, jak r贸wnie偶 w jaki spos贸b mo偶na umow臋 rozwi膮za膰 lub od umowy odst膮pi膰. Je艣li Twoimi klientami s膮 konsumenci 鈥 dodatkowo trzeba umie艣ci膰 w regulaminie informacje dotycz膮ce konsument贸w, m.in. o prawie do odst膮pienia od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny.

Mo偶esz jednak modyfikowa膰 to uprawnienie, np. za zgod膮 konsumenta wy艂膮czy膰 prawo odst膮pienia od umowy, je艣li poinformujesz go wcze艣niej, 偶e je utraci, gdy spe艂nisz 艣wiadczenie us艂ug. Prawo odst膮pienia mo偶na wy艂膮czy膰 tak偶e 鈥 za zgod膮 konsumenta – w odniesieniu do dostarczania tre艣ci cyfrowych, np. ebook贸w, wcze艣niej informuj膮c go o warunkach wy艂膮czenia tego prawa.

PRZECZYTAJ TAK呕E: U艢CISK D艁ONI TO ZA MA艁O, ZW艁ASZCZA, KIEDY DOJDZIE DO KONFLIKTU 鈥 PRZESTRZEGA MEC. MONIKA WIECZOREK I RADZI, O CO ZADBA膯, KIEDY TWORZYMY FIRM臉!

Od 1 czerwca rozszerzaj膮 si臋 prawa konsumenta.

Wi臋cej praw, np. prawo do odst膮pienia od umowy w terminie 14 dni b臋dzie przys艂ugiwa艂o tak偶e jednoosobowemu przedsi臋biorcy przy umowach nie zwi膮zanych z przedmiotem jego dzia艂alno艣ci gospodarczej 鈥 o tym te偶 nale偶y pami臋ta膰 buduj膮c regulamin. Ustawa o prawach konsumenta zawiera list臋 informacji, jakie trzeba przekaza膰 konsumentowi, nie zapomnij si臋gn膮膰 do niej przygotowuj膮c regulamin. Na d艂ugiej li艣cie informacji, jakie nale偶y poda膰 s膮 m.in. dane kontaktowe sprzedawcy, informacje o p艂atno艣ciach, sposobie i terminie spe艂nienia 艣wiadczenia.

Regulamin nie mo偶e by膰 ukryty ani trudno dost臋pny. Klient powinien m贸c zapozna膰 si臋 z nim przed zawarciem umowy.

Regulamin wi膮偶e klienta jak umowa 鈥 ale aby tak si臋 sta艂o, musi da膰 Ci zna膰, 偶e si臋 z nim zapozna艂 i akceptuje jego tre艣膰. Do tego s艂u偶y checkbox np. o tre艣ci 鈥濧kceptuj臋 Regulamin鈥 przy formularzach zakupu lub rejestracji konta, po zaznaczeniu kt贸rego u偶ytkownik mo偶e kontynuowa膰 zakupy. Brak regulaminu lub posiadanie regulaminu z niepe艂nymi informacjami mo偶e powodowa膰 na艂o偶enie przez Prezesa Urz臋du Ochrony Konkurencji i Konsument贸w kary pieni臋偶nej 鈥 do wysoko艣ci 10% obrotu z poprzedniego roku.

Pami臋taj, 偶e musisz spe艂ni膰 wymogi RODO

W biznesie online zawsze b臋dziesz przetwarza膰 dane osobowe. Najcz臋艣ciej b臋d膮 to imi臋, nazwisko, email, ale i adres zamieszkania, pod kt贸ry np. wy艣lesz zakupiony towar, ale i inne dane osobowe. Zale偶y to od specyfiki Twojego biznesu.

Wiele os贸b twierdzi, 偶e ka偶dy musi mie膰 na stronie Polityk臋 Prywatno艣ci, ale to nieprawda. Ka偶dy kto przetwarza dane osobowe jako administrator musi informowa膰 osob臋 w chwili pozyskiwania jej danych o tym w jaki spos贸b te dane przetwarza 鈥 ale nazwa tej informacji i jej forma s膮 drugorz臋dne. Nazywamy to spe艂nieniem obowi膮zku informacyjnego, czyli podaniem informacji o:

  • to偶samo艣ci i danych kontaktowych administratora lub jego przedstawiciela,
  • danych kontaktowych inspektora ochrony danych 鈥 gdy zosta艂 wyznaczony,
  • celach oraz podstawie prawnej przetwarzania,
  • uzasadnionym interesie administratora, je偶eli przetwarzanie odbywa si臋 na tej podstawie,
  • odbiorcach danych lub o kategoriach odbiorc贸w, je偶eli istniej膮,
  • je偶eli b臋dzie mie膰 miejsce przekazywanie danych do pa艅stwa trzeciego lub organizacji mi臋dzynarodowej 鈥 informacje o zamiarze ich przekazania oraz o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisj臋 odpowiedniego stopnia ochrony lub dalsze informacje o w艂a艣ciwych zabezpieczeniach,
  • okresie przechowywania danych,
  • prawach jednostki,
  • w przypadku, kiedy przetwarzanie odbywa si臋 na podstawie zgody 鈥 informacji o prawie do cofni臋cia zgody w dowolnym momencie bez wp艂ywu na zgodno艣膰 z prawem przetwarzania, kt贸rego dokonano na podstawie zgody przed jej cofni臋ciem;
  • prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego,
  • czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym lub warunkiem zawarcia umowy oraz czy osoba, kt贸rej dane dotycz膮, jest zobowi膮zana do ich podania i jakie s膮 ewentualnego konsekwencje niepodania danych,
  • zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.

Informacje te mo偶esz poda膰 w dowolnej formie 鈥 mo偶e to by膰 faktycznie klasyczna Polityka Prywatno艣ci na stronie internetowej, do kt贸rej skierujesz u偶ytkownika, ale tak偶e informacja o przetwarzaniu danych osobowych, do kt贸rej dodasz znaki graficzne albo infografika (mo偶esz zobaczy膰 jak wygl膮da prosta infografika o przetwarzaniu danych osobowych np. na stronie mojej kancelarii: www.wieczorekkilarska.pl/privacy). Wa偶ne, 偶eby informacje te poda膰 w chwili zbierania danych.

O ile u偶ytkownik Twojej strony musi zgodzi膰 si臋 na regulamin, to na Polityk臋 prywatno艣ci (lub inaczej nazwan膮 informacj臋 o przetwarzaniu danych) ju偶 nie.

W chwili przekazywania danych musi jednak wiedzie膰 co najmniej kto jest administratorem i w jakim celu przetwarza dane. Do dalszych informacji z tej d艂ugiej listy mo偶esz skierowa膰 u偶ytkownika poprzez link do Polityki prywatno艣ci, ale i wys艂a膰 mu mailowo pe艂n膮 informacj臋 w wiadomo艣ci automatycznej po tym, jak tylko wype艂ni formularz (np. formularz zapisu na newsletter, formularz rejestracji konta w serwisie, formularz kontaktowy, formularz zam贸wienia us艂ug). Je艣li korzystasz z cookies, to tak偶e musisz uwzgl臋dni膰 to na swojej stronie.

Je艣li sprzedajesz swoje us艂ugi lub towary online, ale nie masz swojej strony, a robisz to kontaktuj膮c si臋 ze swoimi klientami w social mediach, to tak偶e musisz spe艂ni膰 obowi膮zek informacyjny z RODO. Na niekt贸rych platformach z 艂atwo艣ci膮 umie艣cisz informacj臋 o tym jak przetwarzasz dane. Facebook pozwala umie艣ci膰 tak膮 informacj臋 w metryczce swojego fanpage. W innych przypadkach trzeba zastanowi膰 si臋 w jaki spos贸b pozyskujesz dane i jak komunikujesz si臋 z klientami i dobra膰 odpowiedni spos贸b przekazania im informacji o przetwarzaniu danych osobowych.

To oczywi艣cie nie wszystkie wymogi RODO, o jakich trzeba pami臋ta膰 prowadz膮c biznes online. Poza w艂a艣ciwym okre艣leniem jakie dane, jak d艂ugo i na jakiej podstawie mo偶esz przetwarza膰, b臋dziesz potrzebowa膰 jeszcze co najmniej analizy ryzyka w zakresie tego jak przetwarzasz dane. Im wi臋cej danych b臋dziesz przetwarza膰, tym wi臋cej obowi膮zk贸w trzeba b臋dzie spe艂ni膰, np. w zakresie prowadzenia rejestru czynno艣ci przetwarzania danych, wyznaczenia Inspektora Ochrony Danych. Przy zlecaniu innym podmiotom 艣wiadczenia us艂ug, w ramach kt贸rych b臋d膮 przetwarza膰 dane (np. prowadzenie kampanii marketingowej) potrzebna b臋dzie dobra umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych. Zast膮pisz j膮 w niekt贸rych przypadkach upowa偶nieniem dla osoby, kt贸r膮 zatrudnisz. I oczywi艣cie musisz zapewni膰 bezpiecze艅stwo danych, jakie przetwarzasz. 艢rodki jakie dobierzesz zale偶膮 od specyfiki proces贸w przetwarzania i powinny by膰 indywidualnie dobrane.

Promuj si臋 w social mediach zgodnie z prawem

Posty, kt贸re b臋dziesz tworzy膰 w swoich kana艂ach social media nie mog膮 narusza膰 praw os贸b trzecich 鈥 nie tylko nie mog膮 by膰 obra藕liwe i znies艂awiaj膮ce, ale tak偶e nie mog膮 narusza膰 praw autorskich i innych praw w艂asno艣ci intelektualnej, np. wykorzystywa膰 bezprawnie znak贸w towarowych.

Ale marketing w social mediach to du偶o wi臋cej, ni偶 tylko udost臋pnianie interesuj膮cych tre艣ci. 呕eby przyci膮gn膮膰 publik臋, ale i zbudowa膰 spo艂eczno艣膰 mo偶esz organizowa膰 na swoim kanale konkursy. Musisz jednak pami臋ta膰 o kilku podstawowych kwestiach:

  • konkurs powinien mie膰 regulamin, kt贸ry b臋dzie zawiera艂 co najmniej te same elementy, co regulamin 艣wiadczenia innych us艂ug elektronicznie. W regulaminie zawrzemy wi臋c:
    1. kto jest organizatorem konkursu,
    2. kto mo偶e by膰 uczestnikiem,
    3. jakie s膮 warunki wzi臋cia udzia艂u w konkursie, czas jego trwania, etapy konkursu, spos贸b wytypowania i og艂oszenia zwyci臋zcy, jak rozwi膮zana jest kwestia praw autorskich, gdy konkurs polega na stworzeniu utworu,
    4. okre艣lenie rodzaju nagrody,
    5. informacje o tym kto ponosi koszty podatkowe,
    6. opis post臋powania reklamacyjnego,
    7. i oczywi艣cie informacja o przetwarzaniu danych osobowych uczestnik贸w.
  • warunki konkursu nie mog膮 narusza膰 regulaminu platformy, na kt贸rej publikujesz 鈥 je艣li organizujesz konkurs na Facebooku, musisz zwr贸ci膰 uwag臋 na regulamin Facebooka, zgodnie z kt贸rym organizator konkursu musi:
    1. mie膰 oficjalny regulamin konkursu, w kt贸rym zapewnia si臋, 偶e Facebook nie ponosi 偶adnej odpowiedzialno艣ci w zwi膮zku z tym konkursem wobec 偶adnego z uczestnik贸w oraz informacj臋, 偶e promocja nie jest w 偶aden spos贸b sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim zwi膮zana,
    2. okre艣la膰 warunki oferty i wymagania wst臋pne (np. ograniczenia dotycz膮ce wieku i miejsca zamieszkania),
    3. zapewni膰 zgodno艣膰 z przepisami i warunkami dotycz膮cymi nagr贸d oferowanych w ramach promocji (np. zarejestrowanie promocji i uzyskanie wszelkich obowi膮zkowych zezwole艅).

Musisz te偶 uwa偶a膰 na to jaka jest formu艂a konkursu. Je艣li nagrody s膮 losowane i wygrana jest dzie艂em przypadku mamy do czynienia z loteri膮, co oznacza, 偶e trzeba spe艂ni膰 szereg wymog贸w prawnych jak okre艣lenie regulaminu, uzyskanie zezwolenia dyrektora Izby Celnej, czy dokonania op艂aty uzale偶nionej od warto艣ci puli nagr贸d. Pojawiaj膮 si臋 co prawda g艂osy, 偶e konkurs oparty o losowanie na kanale w social mediach nie powinien by艂 automatycznie uznawany za loteri臋 w ka偶dym przypadku, tak orzek艂 np. Wojew贸dzki S膮d Administracyjny w 艁odzi w wyroku z 8 lutego 2019 r., sygn. akt: III SA/艁d 950/08). Warto jednak przez upublicznieniem konkursu zrobi膰 analiz臋 prawn膮, czy aby na pewno nasz konkurs nie jest w sensie prawnym loteri膮.

PRZECZYTAJ TAK呕E: JAK ZABEZPIECZY膯 PRAWNIE WARTO艢膯 FIRMY I JEJ WIZERUNEK? 

Chcesz za艂o偶y膰 dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮? Mo偶esz zrobi膰 to online!

Od dawna planujesz 鈥瀙rzej艣膰 na swoje鈥, czy mo偶e utrata pracy albo zlece艅 spowodowa艂a, 偶e stawiasz pierwsze kroki w biznesie, ale nie wiesz, jak to zrobi膰, gdy ju偶 trzeci miesi膮c jeste艣my zamkni臋ci w czterech 艣cianach? Na szcz臋艣cie do za艂o偶enia dzia艂alno艣ci gospodarczej nie potrzebujesz wi臋cej, ni偶 艂膮cza internetowego.

呕eby to zrobi膰 wejd藕 na stron臋 prod.ceidg.gov.pl (strona Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia艂alno艣ci Gospodarczej鈥. U g贸ry strony znajdziesz hashtag #zostanwdomu, a pod nim przycisk 鈥瀂艂贸偶 wniosek w CEIDG bez wychodzenia z domu鈥. Znajdziesz tam pe艂n膮 instrukcj臋 jak wype艂ni膰 i z艂o偶y膰 wniosek. Zajmie Ci to ok 15 minut. Klikaj膮c 鈥濸odpisz i wy艣lij wniosek鈥 sk艂adasz go tak jak w urz臋dzie – wniosek z艂o偶ony online jest od razu skuteczny.

Online mo偶esz za艂o偶y膰 tak偶e sp贸艂k臋 z ograniczon膮 odpowiedzialno艣ci膮, sp贸艂k臋 jawn膮 lub sp贸艂k臋 komandytow膮. Zrobisz to przez portal S24 pod adresem https://ekrs.ms.gov.pl/s24/.

Jak widzisz, biznes online mo偶esz rozwija膰 bez wychodzenia z domu!

***

O Autorce:

MONIKA WIECZOREK
Radca prawny, Partner w kancelarii Wieczorek Kilarska. Specjalizuje si臋 w prawie pracy i HR, prawie w艂asno艣ci intelektualnej i nowych technologii, ochronie danych osobowych i prawie gospodarczym. Przygotowuje regulaminy e-sklep贸w i 艣wiadczenia us艂ug online oraz doradza na wszystkich etapach wprowadzania towar贸w i us艂ug online na rynek. Pomaga m.in. przy umowach handlowych, w tym licencyjnych, marketingowych, IT. Pomaga wdra偶a膰 wewn臋trzne procedury w zakresie ochrony danych osobowych, przeprowadza audyty oraz pe艂ni funkcj臋 Inspektora Ochrony Danych. Pomaga w za艂o偶eniu firmy, fundacji i stowarzyszenia. Doradza tak偶e w sprawach zwi膮zanych z naruszeniem d贸br osobistych – m.in. godno艣ci, prywatno艣ci i wizerunku. Jest autork膮 pionierskich rozwi膮za艅 w zakresie wewn臋trznych mechanizm贸w przeciwdzia艂ania zachowaniom niepo偶膮danym, mobbingowi i dyskryminacji. Pomaga r贸wnie偶 budowa膰 narz臋dzia do zg艂aszania nieprawid艂owo艣ci (whistleblowing), zarz膮dzania r贸偶norodno艣ci膮 i kodeksy etyczne. W jej szkoleniach wzi臋艂y udzia艂 tysi膮ce uczestnik贸w. Prowadzi te偶 szkolenia online. Jest autork膮 licznych publikacji, m.in. 鈥濸rawo antydyskryminacyjne w praktyce polskich s膮d贸w powszechnych鈥 (2012), 鈥濸rawo dla startupu鈥 (Helion, 2017) oraz wsp贸艂autork膮 „Dokumentacja RODO w plac贸wkach medycznych鈥 (Wydawnictwo C.H. Beck, 2019). Jest wyk艂adowc膮 na Politechnice Warszawskiej. Wi臋cej na stronie kancelarii: www.wieczorekkilarska.pl i blogu www.monikawieczorek.com.pl

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close