jak stworzyć silną markę online

7 rzeczy, o których musisz pamiętać tworząc silną markę online!

Kasia Malinowska

Każdy z nas ma markę osobistą, ale nie każdy świadomie nią zarządza. Wiele osób zadaje sobie pytanie czy mamy jakikolwiek wpływ na to jak postrzegają nas inni ludzie i co o nas mówią. Otóż mamy! I to całkiem spory. Dając naszym odbiorcom powody do tego by mówili o nas dobrze, źle albo w ogóle wysyłamy informację jak chcemy być postrzegani, z czym kojarzeni, za co cenieni.

Popularna nie znaczy silna

To nie to samo i pięknie tą różnicę zilustrowała Joanna Malinowska-Parzydło mówiąc, że: „Popularna marka od silnej marki różni się tym, czym bazar od bazyliki”. Marka jest silna kiedy jest ważna dla innych i to, że jest ważna dla nas nie wystarczy. Ona musi być przede wszystkim istotna dla naszych odbiorców. Żeby stworzyć silną markę potrzebujemy zaistnieć w ich głowach i sercach. Jak tego dokonać? Wnosząc istotną dla nich wartość. Dlatego powinniśmy przyjrzeć się swoim działaniom i zadać sobie kilka kluczowych pytań: Dla kogo moja marka jest ważna? Jak wiele osób uważa mnie za eksperta w danej dziedzinie? Jak wiele osób mnie rekomenduje?

Co pomaga w budowanie silnej marki?

  • Autentyczność. Bez niej ani rusz.
  • Spójność działań. Ona zawsze wynika z klarownej misji i wizji.
  • Specyfikacja, czyli bycie ekspertem w konkretnej dziedzinie.
  • Charakterystyczność. Warto ją mądrze wykorzystać pamiętając, że obojętność jest wrogiem naszego wizerunku.

Social media, od czego zacząć?

Przede wszystkim od dobrej strategii. Na początku warto wybrać kanały komunikacji oraz zastanowić w których z nich chcemy być i dlaczego. Odpowiedź wydaje się dosyć oczywista – tam, gdzie są nasi klienci. Kolejny krok to pomysł na to, jak chcemy się z nimi komunikować. Możemy ich inspirować lub edukować. Możemy gromadzić społeczność wokół swojej marki albo budować wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Niezależnie od tego jaki rodzaj działań wybierzemy muszą być one systematyczne. Bez konsekwencji, determinacji oraz cierpliwości niewiele zdziałamy. Silnej marki online nie buduje się przecież z dnia na dzień.

Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz

Mając to w pamięci warto zadbać o to, żeby było one dobre. Co widzi potencjalny klient kiedy po raz pierwszy odwiedza nasze media społecznościowe? Cover photo, zdjęcie profilowe, BIO – to wasza wizytówka. To na ich podstawie tworzy się pierwsze wrażenie, które zachęci klienta do pozostania na dłużej, albo wręcz odwrotnie – sprawi, że ucieknie od nas i nigdy już tu nie wróci.

Jakość zawsze wygra z ilością

Dlatego powinniśmy dawać naszym odbiorcom wartościowy kontent. Właśnie tego od nas najbardziej potrzebują. Lubisz pisać? Pisz! Wolisz przeprowadzać wywiady? Rozmawiaj! Czujesz się jak ryba w wodzie w trakcie transmisje live Wspaniale! Rób to, co przychodzi ci z łatwością i jeśli to działa, rób tego więcej. Proste!

Relacje, relacje i jeszcze raz relacje

Warto budować społeczność wokół swojej marki, bo tak jak już wspomniałam wcześniej to ona świadczy o naszej sile. Bądź w kontakcie ze swoimi odbiorcami. Daj się poznać. Odpowiadaj na maile, komentuj, dopytuj, zachęcaj do dyskusji i angażuj się w tematy, z którymi ludzie właśnie do ciebie przychodzą. Bądź dla nich! Twoja obecność i czas, który poświęcasz na budowanie relacji, zaprocentują na przyszłość. Możesz być tego pewna.

Idź za swoim tempem

W budowaniu silnej marki online nie ma dróg na skróty i potrzebny jest czas. Czas i cierpliwość, które pomagają konsekwentnie, krok po kroku realizować naszą strategię. Niczego nie przyśpieszaj, nie porównuj się z innymi markami. To tylko rodzi niepotrzebną frustrację, a ty potrzebujesz energii i zapału do działania. Dlatego patrz przed siebie, skupiaj się na swojej społeczności i jej potrzebach realizując swój plan. Budowanie silnej marki online to nie wyścigi – to długa, ale jednocześnie niebywale piękna podróż. Zatem delektuj się każdą chwilą.

***

O Autorce:

Kasia Malinowska – Ambasadorka programu Sukces TO JA Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, trenerka rozwoju osobistego i certyfikowany coach. Ekspertka w zakresie budowania pewności siebie. Laureatka konkursu Polskie Lwice Biznesu 2016. Wywiady z nią oraz jej artykuły ukazały się między innymi w Uroda Życia, Focus Coaching, Gazeta Wyborcza, Lider Branży Edukacyjnej, LIFE in łódzkie oraz na portalu sukcespisanyszminka.pl. Twórczyni cyklu warsztatów rozwojowych Kobiety! Czas na kawę, który otrzymał wyróżnienie w konkursie Prestiżowy Produkt Roku 2016. Prowadzi szkolenia oraz sesje coachingowe w języku polskim i angielskim. Autorka programu „Jak poradzić sobie z rozwodem?” w bezpłatnej aplikacji MyOla (www.myola.pl). Prywatnie mama 15-letniej Michaliny. Jej wielką pasją jest czarno-biała fotografia portretowa. Więcej na: www.kasiamalinowska.pl

Przeczytaj także