jak stworzy膰 siln膮 mark臋 online

7 rzeczy, o kt贸rych musisz pami臋ta膰 tworz膮c siln膮 mark臋 online!

Kasia Malinowska

Ka偶dy z nas ma mark臋 osobist膮, ale nie ka偶dy 艣wiadomie ni膮 zarz膮dza. Wiele os贸b zadaje sobie pytanie czy mamy jakikolwiek wp艂yw na to jak postrzegaj膮 nas inni ludzie i co o nas m贸wi膮. Ot贸偶 mamy! I to ca艂kiem spory. Daj膮c naszym odbiorcom powody do tego by m贸wili o nas dobrze, 藕le albo w og贸le wysy艂amy informacj臋 jak chcemy by膰 postrzegani, z czym kojarzeni, za co cenieni.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Popularna nie znaczy silna

To nie to samo i pi臋knie t膮 r贸偶nic臋 zilustrowa艂a Joanna Malinowska-Parzyd艂o m贸wi膮c, 偶e: 鈥濸opularna marka od silnej marki r贸偶ni si臋 tym, czym bazar od bazyliki鈥. Marka jest silna kiedy jest wa偶na dla innych i to, 偶e jest wa偶na dla nas nie wystarczy. Ona musi by膰 przede wszystkim istotna dla naszych odbiorc贸w. 呕eby stworzy膰 siln膮 mark臋 potrzebujemy zaistnie膰 w ich g艂owach i sercach. Jak tego dokona膰? Wnosz膮c istotn膮 dla nich warto艣膰. Dlatego powinni艣my przyjrze膰 si臋 swoim dzia艂aniom i zada膰 sobie kilka kluczowych pyta艅: Dla kogo moja marka jest wa偶na? Jak wiele os贸b uwa偶a mnie za eksperta w danej dziedzinie? Jak wiele os贸b mnie rekomenduje?

Co pomaga w budowanie silnej marki?

  • Autentyczno艣膰. Bez niej ani rusz.
  • Sp贸jno艣膰 dzia艂a艅. Ona zawsze wynika z klarownej misji i wizji.
  • Specyfikacja, czyli bycie ekspertem w konkretnej dziedzinie.
  • Charakterystyczno艣膰. Warto j膮 m膮drze wykorzysta膰 pami臋taj膮c, 偶e oboj臋tno艣膰 jest wrogiem naszego wizerunku.

Social media, od czego zacz膮膰?

Przede wszystkim od dobrej strategii. Na pocz膮tku warto wybra膰 kana艂y komunikacji oraz zastanowi膰 w kt贸rych z nich chcemy by膰 i dlaczego. Odpowied藕 wydaje si臋 dosy膰 oczywista 鈥 tam, gdzie s膮 nasi klienci. Kolejny krok to pomys艂 na to, jak chcemy si臋 z nimi komunikowa膰. Mo偶emy ich inspirowa膰 lub edukowa膰. Mo偶emy gromadzi膰 spo艂eczno艣膰 wok贸艂 swojej marki albo budowa膰 wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Niezale偶nie od tego jaki rodzaj dzia艂a艅 wybierzemy musz膮 by膰 one systematyczne. Bez konsekwencji, determinacji oraz cierpliwo艣ci niewiele zdzia艂amy. Silnej marki online nie buduje si臋 przecie偶 z dnia na dzie艅.

Pierwsze wra偶enie mo偶emy zrobi膰 tylko raz

Maj膮c to w pami臋ci warto zadba膰 o to, 偶eby by艂o one dobre. Co widzi potencjalny klient kiedy po raz pierwszy odwiedza nasze media spo艂eczno艣ciowe? Cover photo, zdj臋cie profilowe, BIO 鈥 to wasza wizyt贸wka. To na ich podstawie tworzy si臋 pierwsze wra偶enie, kt贸re zach臋ci klienta do pozostania na d艂u偶ej, albo wr臋cz odwrotnie – sprawi, 偶e ucieknie od nas i nigdy ju偶 tu nie wr贸ci.

SKORZYSTAJ Z INDYWIDUALNYCH KONSULTACJI Z KASI膭 MALINOWSK膭 TUTAJ!

Jako艣膰 zawsze wygra z ilo艣ci膮

Dlatego powinni艣my dawa膰 naszym odbiorcom warto艣ciowy kontent. W艂a艣nie tego od nas najbardziej potrzebuj膮. Lubisz pisa膰? Pisz! Wolisz przeprowadza膰 wywiady? Rozmawiaj! Czujesz si臋 jak ryba w wodzie w trakcie transmisje live Wspaniale! R贸b to, co przychodzi ci z 艂atwo艣ci膮 i je艣li to dzia艂a, r贸b tego wi臋cej. Proste!

Relacje, relacje i jeszcze raz relacje

Warto budowa膰 spo艂eczno艣膰 wok贸艂 swojej marki, bo tak jak ju偶 wspomnia艂am wcze艣niej to ona 艣wiadczy o naszej sile. B膮d藕 w kontakcie ze swoimi odbiorcami. Daj si臋 pozna膰. Odpowiadaj na maile, komentuj, dopytuj, zach臋caj do dyskusji i anga偶uj si臋 w tematy, z kt贸rymi ludzie w艂a艣nie do ciebie przychodz膮. B膮d藕 dla nich! Twoja obecno艣膰 i czas, kt贸ry po艣wi臋casz na budowanie relacji, zaprocentuj膮 na przysz艂o艣膰. Mo偶esz by膰 tego pewna.

Id藕 za swoim tempem

W budowaniu silnej marki online nie ma dr贸g na skr贸ty i potrzebny jest czas. Czas i cierpliwo艣膰, kt贸re pomagaj膮 konsekwentnie, krok po kroku realizowa膰 nasz膮 strategi臋. Niczego nie przy艣pieszaj, nie por贸wnuj si臋 z innymi markami. To tylko rodzi niepotrzebn膮 frustracj臋, a ty potrzebujesz energii i zapa艂u do dzia艂ania. Dlatego patrz przed siebie, skupiaj si臋 na swojej spo艂eczno艣ci i jej potrzebach realizuj膮c sw贸j plan. Budowanie silnej marki online to nie wy艣cigi – to d艂uga, ale jednocze艣nie niebywale pi臋kna podr贸偶. Zatem delektuj si臋 ka偶d膮 chwil膮.

***

O Autorce:

Kasia Malinowska – Ambasadorka programu Sukces TO JA Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮, trenerka rozwoju osobistego i certyfikowany coach. Ekspertka w zakresie budowania pewno艣ci siebie. Laureatka konkursu Polskie Lwice Biznesu 2016. Wywiady z ni膮 oraz jej artyku艂y ukaza艂y si臋 mi臋dzy innymi w Uroda 呕ycia, Focus Coaching, Gazeta Wyborcza, Lider Bran偶y Edukacyjnej, LIFE in 艂贸dzkie oraz na portalu sukcespisanyszminka.pl. Tw贸rczyni cyklu warsztat贸w rozwojowych Kobiety! Czas na kaw臋, kt贸ry otrzyma艂 wyr贸偶nienie w konkursie Presti偶owy Produkt Roku 2016. Prowadzi szkolenia oraz sesje coachingowe w j臋zyku polskim i angielskim. Autorka programu „Jak poradzi膰 sobie z rozwodem?” w bezp艂atnej aplikacji MyOla (www.myola.pl). Prywatnie mama 15-letniej Michaliny. Jej wielk膮 pasj膮 jest czarno-bia艂a fotografia portretowa. Wi臋cej na: www.kasiamalinowska.pl

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close