jak stworzyć silną markę online

7 rzeczy, o których musisz pamiętać tworząc silną markę online!

Kasia Malinowska

Każdy z nas ma markę osobistą, ale nie każdy świadomie nią zarządza. Wiele osób zadaje sobie pytanie czy mamy jakikolwiek wpływ na to jak postrzegają nas inni ludzie i co o nas mówią. Otóż mamy! I to całkiem spory. Dając naszym odbiorcom powody do tego by mówili o nas dobrze, źle albo w ogóle wysyłamy informację jak chcemy być postrzegani, z czym kojarzeni, za co cenieni.

Popularna nie znaczy silna

To nie to samo i pięknie tą różnicę zilustrowała Joanna Malinowska-Parzydło mówiąc, że: „Popularna marka od silnej marki różni się tym, czym bazar od bazyliki”. Marka jest silna kiedy jest ważna dla innych i to, że jest ważna dla nas nie wystarczy. Ona musi być przede wszystkim istotna dla naszych odbiorców. Żeby stworzyć silną markę potrzebujemy zaistnieć w ich głowach i sercach. Jak tego dokonać? Wnosząc istotną dla nich wartość. Dlatego powinniśmy przyjrzeć się swoim działaniom i zadać sobie kilka kluczowych pytań: Dla kogo moja marka jest ważna? Jak wiele osób uważa mnie za eksperta w danej dziedzinie? Jak wiele osób mnie rekomenduje?

Co pomaga w budowanie silnej marki?

  • Autentyczność. Bez niej ani rusz.
  • Spójność działań. Ona zawsze wynika z klarownej misji i wizji.
  • Specyfikacja, czyli bycie ekspertem w konkretnej dziedzinie.
  • Charakterystyczność. Warto ją mądrze wykorzystać pamiętając, że obojętność jest wrogiem naszego wizerunku.

Social media, od czego zacząć?

Przede wszystkim od dobrej strategii. Na początku warto wybrać kanały komunikacji oraz zastanowić w których z nich chcemy być i dlaczego. Odpowiedź wydaje się dosyć oczywista – tam, gdzie są nasi klienci. Kolejny krok to pomysł na to, jak chcemy się z nimi komunikować. Możemy ich inspirować lub edukować. Możemy gromadzić społeczność wokół swojej marki albo budować wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Niezależnie od tego jaki rodzaj działań wybierzemy muszą być one systematyczne. Bez konsekwencji, determinacji oraz cierpliwości niewiele zdziałamy. Silnej marki online nie buduje się przecież z dnia na dzień.

Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz

Mając to w pamięci warto zadbać o to, żeby było one dobre. Co widzi potencjalny klient kiedy po raz pierwszy odwiedza nasze media społecznościowe? Cover photo, zdjęcie profilowe, BIO – to wasza wizytówka. To na ich podstawie tworzy się pierwsze wrażenie, które zachęci klienta do pozostania na dłużej, albo wręcz odwrotnie – sprawi, że ucieknie od nas i nigdy już tu nie wróci.

Jakość zawsze wygra z ilością

Dlatego powinniśmy dawać naszym odbiorcom wartościowy kontent. Właśnie tego od nas najbardziej potrzebują. Lubisz pisać? Pisz! Wolisz przeprowadzać wywiady? Rozmawiaj! Czujesz się jak ryba w wodzie w trakcie transmisje live Wspaniale! Rób to, co przychodzi ci z łatwością i jeśli to działa, rób tego więcej. Proste!

Relacje, relacje i jeszcze raz relacje

Warto budować społeczność wokół swojej marki, bo tak jak już wspomniałam wcześniej to ona świadczy o naszej sile. Bądź w kontakcie ze swoimi odbiorcami. Daj się poznać. Odpowiadaj na maile, komentuj, dopytuj, zachęcaj do dyskusji i angażuj się w tematy, z którymi ludzie właśnie do ciebie przychodzą. Bądź dla nich! Twoja obecność i czas, który poświęcasz na budowanie relacji, zaprocentują na przyszłość. Możesz być tego pewna.

Idź za swoim tempem

W budowaniu silnej marki online nie ma dróg na skróty i potrzebny jest czas. Czas i cierpliwość, które pomagają konsekwentnie, krok po kroku realizować naszą strategię. Niczego nie przyśpieszaj, nie porównuj się z innymi markami. To tylko rodzi niepotrzebną frustrację, a ty potrzebujesz energii i zapału do działania. Dlatego patrz przed siebie, skupiaj się na swojej społeczności i jej potrzebach realizując swój plan. Budowanie silnej marki online to nie wyścigi – to długa, ale jednocześnie niebywale piękna podróż. Zatem delektuj się każdą chwilą.

***

O Autorce:

Kasia Malinowska – Ambasadorka programu Sukces TO JA Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, trenerka rozwoju osobistego i certyfikowany coach. Ekspertka w zakresie budowania pewności siebie. Laureatka konkursu Polskie Lwice Biznesu 2016. Wywiady z nią oraz jej artykuły ukazały się między innymi w Uroda Życia, Focus Coaching, Gazeta Wyborcza, Lider Branży Edukacyjnej, LIFE in łódzkie oraz na portalu sukcespisanyszminka.pl. Twórczyni cyklu warsztatów rozwojowych Kobiety! Czas na kawę, który otrzymał wyróżnienie w konkursie Prestiżowy Produkt Roku 2016. Prowadzi szkolenia oraz sesje coachingowe w języku polskim i angielskim. Autorka programu „Jak poradzić sobie z rozwodem?” w bezpłatnej aplikacji MyOla (www.myola.pl). Prywatnie mama 15-letniej Michaliny. Jej wielką pasją jest czarno-biała fotografia portretowa. Więcej na: www.kasiamalinowska.pl

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close