jak stworzy膰 siln膮 mark臋 online

7 rzeczy, o kt贸rych musisz pami臋ta膰 tworz膮c siln膮 mark臋 online!

Kasia Malinowska

Ka偶dy z nas ma mark臋 osobist膮, ale nie ka偶dy 艣wiadomie ni膮 zarz膮dza. Wiele os贸b zadaje sobie pytanie czy mamy jakikolwiek wp艂yw na to jak postrzegaj膮 nas inni ludzie i co o nas m贸wi膮. Ot贸偶 mamy! I to ca艂kiem spory. Daj膮c naszym odbiorcom powody do tego by m贸wili o nas dobrze, 藕le albo w og贸le wysy艂amy informacj臋 jak chcemy by膰 postrzegani, z czym kojarzeni, za co cenieni.

Popularna nie znaczy silna

To nie to samo i pi臋knie t膮 r贸偶nic臋 zilustrowa艂a Joanna Malinowska-Parzyd艂o m贸wi膮c, 偶e: 鈥濸opularna marka od silnej marki r贸偶ni si臋 tym, czym bazar od bazyliki鈥. Marka jest silna kiedy jest wa偶na dla innych i to, 偶e jest wa偶na dla nas nie wystarczy. Ona musi by膰 przede wszystkim istotna dla naszych odbiorc贸w. 呕eby stworzy膰 siln膮 mark臋 potrzebujemy zaistnie膰 w ich g艂owach i sercach. Jak tego dokona膰? Wnosz膮c istotn膮 dla nich warto艣膰. Dlatego powinni艣my przyjrze膰 si臋 swoim dzia艂aniom i zada膰 sobie kilka kluczowych pyta艅: Dla kogo moja marka jest wa偶na? Jak wiele os贸b uwa偶a mnie za eksperta w danej dziedzinie? Jak wiele os贸b mnie rekomenduje?

Co pomaga w budowanie silnej marki?

  • Autentyczno艣膰. Bez niej ani rusz.
  • Sp贸jno艣膰 dzia艂a艅. Ona zawsze wynika z klarownej misji i wizji.
  • Specyfikacja, czyli bycie ekspertem w konkretnej dziedzinie.
  • Charakterystyczno艣膰. Warto j膮 m膮drze wykorzysta膰 pami臋taj膮c, 偶e oboj臋tno艣膰 jest wrogiem naszego wizerunku.

Social media, od czego zacz膮膰?

Przede wszystkim od dobrej strategii. Na pocz膮tku warto wybra膰 kana艂y komunikacji oraz zastanowi膰 w kt贸rych z nich chcemy by膰 i dlaczego. Odpowied藕 wydaje si臋 dosy膰 oczywista 鈥 tam, gdzie s膮 nasi klienci. Kolejny krok to pomys艂 na to, jak chcemy si臋 z nimi komunikowa膰. Mo偶emy ich inspirowa膰 lub edukowa膰. Mo偶emy gromadzi膰 spo艂eczno艣膰 wok贸艂 swojej marki albo budowa膰 wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Niezale偶nie od tego jaki rodzaj dzia艂a艅 wybierzemy musz膮 by膰 one systematyczne. Bez konsekwencji, determinacji oraz cierpliwo艣ci niewiele zdzia艂amy. Silnej marki online nie buduje si臋 przecie偶 z dnia na dzie艅.

Pierwsze wra偶enie mo偶emy zrobi膰 tylko raz

Maj膮c to w pami臋ci warto zadba膰 o to, 偶eby by艂o one dobre. Co widzi potencjalny klient kiedy po raz pierwszy odwiedza nasze media spo艂eczno艣ciowe? Cover photo, zdj臋cie profilowe, BIO 鈥 to wasza wizyt贸wka. To na ich podstawie tworzy si臋 pierwsze wra偶enie, kt贸re zach臋ci klienta do pozostania na d艂u偶ej, albo wr臋cz odwrotnie – sprawi, 偶e ucieknie od nas i nigdy ju偶 tu nie wr贸ci.

Jako艣膰 zawsze wygra z ilo艣ci膮

Dlatego powinni艣my dawa膰 naszym odbiorcom warto艣ciowy kontent. W艂a艣nie tego od nas najbardziej potrzebuj膮. Lubisz pisa膰? Pisz! Wolisz przeprowadza膰 wywiady? Rozmawiaj! Czujesz si臋 jak ryba w wodzie w trakcie transmisje live Wspaniale! R贸b to, co przychodzi ci z 艂atwo艣ci膮 i je艣li to dzia艂a, r贸b tego wi臋cej. Proste!

Relacje, relacje i jeszcze raz relacje

Warto budowa膰 spo艂eczno艣膰 wok贸艂 swojej marki, bo tak jak ju偶 wspomnia艂am wcze艣niej to ona 艣wiadczy o naszej sile. B膮d藕 w kontakcie ze swoimi odbiorcami. Daj si臋 pozna膰. Odpowiadaj na maile, komentuj, dopytuj, zach臋caj do dyskusji i anga偶uj si臋 w tematy, z kt贸rymi ludzie w艂a艣nie do ciebie przychodz膮. B膮d藕 dla nich! Twoja obecno艣膰 i czas, kt贸ry po艣wi臋casz na budowanie relacji, zaprocentuj膮 na przysz艂o艣膰. Mo偶esz by膰 tego pewna.

Id藕 za swoim tempem

W budowaniu silnej marki online nie ma dr贸g na skr贸ty i potrzebny jest czas. Czas i cierpliwo艣膰, kt贸re pomagaj膮 konsekwentnie, krok po kroku realizowa膰 nasz膮 strategi臋. Niczego nie przy艣pieszaj, nie por贸wnuj si臋 z innymi markami. To tylko rodzi niepotrzebn膮 frustracj臋, a ty potrzebujesz energii i zapa艂u do dzia艂ania. Dlatego patrz przed siebie, skupiaj si臋 na swojej spo艂eczno艣ci i jej potrzebach realizuj膮c sw贸j plan. Budowanie silnej marki online to nie wy艣cigi – to d艂uga, ale jednocze艣nie niebywale pi臋kna podr贸偶. Zatem delektuj si臋 ka偶d膮 chwil膮.

***

O Autorce:

Kasia Malinowska – Ambasadorka programu Sukces TO JA Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮, trenerka rozwoju osobistego i certyfikowany coach. Ekspertka w zakresie budowania pewno艣ci siebie. Laureatka konkursu Polskie Lwice Biznesu 2016. Wywiady z ni膮 oraz jej artyku艂y ukaza艂y si臋 mi臋dzy innymi w Uroda 呕ycia, Focus Coaching, Gazeta Wyborcza, Lider Bran偶y Edukacyjnej, LIFE in 艂贸dzkie oraz na portalu sukcespisanyszminka.pl. Tw贸rczyni cyklu warsztat贸w rozwojowych Kobiety! Czas na kaw臋, kt贸ry otrzyma艂 wyr贸偶nienie w konkursie Presti偶owy Produkt Roku 2016. Prowadzi szkolenia oraz sesje coachingowe w j臋zyku polskim i angielskim. Autorka programu „Jak poradzi膰 sobie z rozwodem?” w bezp艂atnej aplikacji MyOla (www.myola.pl). Prywatnie mama 15-letniej Michaliny. Jej wielk膮 pasj膮 jest czarno-bia艂a fotografia portretowa. Wi臋cej na: www.kasiamalinowska.pl