problemy w zwi膮zku jak je rozwi膮za膰

Jak zachowa膰 m艂ody umys艂? Czas na specjalny trening! Pisze o nim prof. Rafa艂 Ohme.

prof. Rafa艂 Ohme

M贸zg jest leniwy i nie lubi zmian. Ale, gdy tkwisz w schematach, dodatkowo go os艂abiasz i postarzasz. Na szcz臋艣cie, jest na to spos贸b! O neurofitnessie pisze prof. Rafa艂 Ohme.

Jak m贸zg reaguje na zmiany?

M贸zg jest leniwy, nie lubi zmian. Wybijaj膮 go z rutyny i poch艂aniaj膮 znaczne ilo艣ci energii, a i bez tego stanowi on najbardziej energoch艂onny organ naszego cia艂a. Jednak tkwienie w utartych schematach dzia艂a na niekorzy艣膰 m贸zgu. Prowadzi do wypalenia, os艂abia go i鈥 postarza!

Istnieje jaki艣 spos贸b, aby temu zapobiec?

Na szcz臋艣cie neuronauka daje nam niezawodn膮 recept臋 i innowacyjne narz臋dzia. Udowadnia, 偶e m贸zg mo偶e by膰 elastyczny, wystarczy mu tylko troch臋 pom贸c. Idealnie sprawdza si臋 tutaj neurofitness.

Co to takiego?

Neurofitness, czyli gimnastyka r贸偶norodno艣ci膮, to naprawd臋 艣wietny trening dla m贸zgu! Jego celem jest regeneracja i turbo do艂adowanie. Zwi臋ksza nasz膮 gotowo艣膰 do zmian oraz sk艂onno艣膰 do nieszablonowego my艣lenia, utrzymuje szare kom贸rki w dobrej kondycji pomimo up艂ywu lat. Wystarczy, 偶e na chwil臋 wyjdziemy ze strefy komfortu, zrobimy co艣 ma艂ego, ale nieprzewidywalnego. Ubierzemy si臋 zupe艂nie inaczej ni偶 zwykle, pos艂uchamy innej muzyki, spr贸bujemy potraw nieznanej nam kuchni, zjemy je palcami lub siorbi膮c鈥 Nietypowe wyzwania s膮 dla m贸zgu niczym odnowa biologiczna dla cia艂a. Na tym w艂a艣nie polega neurofitness.

Jak si臋 przekona膰 do tego typu 膰wicze艅?

Wystarczy odpowiedzie膰 sobie na jedno kluczowe pytanie: 鈥濳iedy robi艂em/am co艣 po raz pierwszy?鈥. No w艂a艣nie鈥 呕eby zdoby膰 co艣, czego nie mamy, musimy robi膰 co艣, czego nigdy nie robili艣my. Neurofitness pobudza te cz臋艣ci m贸zgu, kt贸rych zwykle nie u偶ywamy. Stopniowo zmniejsza stres przed zmian膮, dodaje wigoru, pozwala nabra膰 zdrowego dystansu i pozna膰 zupe艂nie nowe oblicze siebie. Taki trening oznacza niez艂y wysi艂ek dla umys艂u, natomiast dla cia艂a 鈥 wy艂膮cznie rozrywk臋 i relaks.

PRZECZYTAJ TAK呕E: Wywiad z prof. Rafa艂em Ohme

Co jeszcze, poza neurofitnessem, wspomaga kondycj臋 m贸zgu?

O m贸zg trzeba zadba膰 kompleksowo. Trening wspomagaj膮cy umys艂 powinien obejmowa膰 najwa偶niejsze obszary 偶ycia cz艂owieka. Warto zacz膮膰 od samopoznania. Jak mawia艂 gen. Sun Tzu: 鈥濸oznaj siebie, a wygrasz ka偶d膮 bitw臋鈥. Niezwykle wa偶ny dla umys艂u jest ci膮g艂y rozw贸j inteligencji emocjonalnej, kt贸ra pozwala m.in. w lepszy spos贸b korzysta膰 z intuicji oraz sprawniej adaptowa膰 si臋 do zmian. Powinni艣my wdra偶a膰 膰wiczenia neurofitnessu, kt贸re pomagaj膮 uodporni膰 si臋 na stres, jaki wywo艂uje zmiana oraz nabra膰 zdrowego dystansu do siebie i innych. Aby umys艂 pozosta艂 w dobrej formie, warto zadba膰 r贸wnie偶 o sprzyjaj膮ce warunki zewn臋trzne.

Nasze otoczenie powinno by膰 czyste, przyjemne i bezpieczne. Dzi臋ki temu 艂atwiej nam b臋dzie zachowa膰 dobry nastr贸j lub do艣wiadczy膰 b艂yskawicznego resetu 鈥 po wyj艣ciu z pracy lub przed podj臋ciem wa偶nej decyzji. W odpowiednio zaaran偶owanym otoczeniu bez trudu z艂apiemy oddech, odzyskamy spok贸j i przygotujemy si臋 na kolejne wyzwania. Kolejnym elementem, na kt贸ry warto zwr贸ci膰 uwag臋, jest nasz stosunek do niepowodze艅. Uczmy si臋 uodparnia膰 na pora偶ki, traktujmy je jako nieod艂膮czny element rozwoju. Co jeszcze pobudza i odm艂adza nasz m贸zg? Obcowanie ze sztuk膮. Ka偶dy moment zdziwienia i zachwytu (bo poszerza horyzonty poznania i wra偶liwo艣ci) oraz umiej臋tno艣膰 dzielenia si臋 ni膮 i inspirowania innych.

Jakie korzy艣ci niesie za sob膮 regularny trening umys艂u?

Podstaw膮 sukcesu zar贸wno w biznesie, jak i w 偶yciu osobistym, s膮 sprawny, zadbany i kreatywny umys艂 oraz zdolno艣膰 zarz膮dzania emocjami. W obliczu codziennych wyzwa艅 – jeste艣my zabiegani, odpowiedzialni i bardzo dla siebie surowi. Pami臋tamy o wszystkim i o wszystkich, ale kto zatroszczy si臋 o nas? Potrzeba nam na co dzie艅 czego艣, co pozwoli zachowa膰 naturaln膮 energi臋, kreatywno艣膰 i b艂ysk w oku. Odpowiednio wspierany umys艂 to umys艂 nastawiony na nieustanny rozw贸j, otwarty na zmiany i zdolny do b艂yskawicznego resetu. Sprawia, 偶e czujemy si臋 wypocz臋ci i pe艂ni energii. U艂atwia zapami臋tywanie i usprawnia my艣lenie. Umo偶liwia skuteczne zarz膮dzanie emocjami, rozwi膮zywanie problem贸w i podejmowanie trafnych decyzji. Wreszcie pozwala w pe艂ni zadba膰 o najbli偶szych, dzieli膰 si臋 z nimi tym, co najlepsze oraz delektowa膰 si臋 chwil膮 w ich towarzystwie.

Co mo偶e by膰 tak膮 odskoczni膮 od codzienno艣ci, pierwszym krokiem do zmiany i motywacj膮 do zadbania o siebie?

Gdy zadbasz o siebie, zadbasz o innych. 艢wietnym sposobem, by zacz膮膰 dba膰 o siebie i sw贸j umys艂 jest MindSpa 鈥 innowacyjny trening m贸zgu, kt贸ry pobudza i poszerza horyzonty, zmniejsza stres wywo艂any zmian膮, uczy b艂yskawicznego resetu oraz metod poprawy nastroju. Pozwala zyska膰 zdrowy dystans, 艣wiadomo艣膰 siebie i otoczenia 鈥 pot臋偶n膮 wiedz臋, kt贸ra nadaje unikalny smak 偶yciu zawodowemu, jak i prywatnemu.


Autorski program MindSpaTM opracowany przez prof. Rafa艂a Ohme opiera si臋 na najnowszych odkryciach neuronauki i psychologii. Wykorzystuje obj臋t膮 patentem technologi臋 iCodeTM oraz neurofitness. Skierowany jest do specjalist贸w, menad偶er贸w, przedsi臋biorc贸w oraz wszystkich tych, kt贸rzy znaj膮 smak sukcesu i spe艂nienia zawodowego, a jednocze艣nie d膮偶膮 do samopoznania i samorealizacji, chc膮 unikn膮膰 wypalenia, zachowa膰 kreatywny umys艂, otworzy膰 si臋 na zmiany, zadba膰 o siebie i bliskich. MindSpa to r贸wnie偶 szansa na spotkanie nietuzinkowych ludzi oraz ciekawa propozycja dla tych, kt贸rym si臋 wydaje, 偶e na rynku szkole艅 ju偶 nic ich nie zaskoczy.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close