osoba z laptopem

5 najcz臋艣ciej pope艂nianych b艂臋d贸w przez pocz膮tkuj膮cych przedsi臋biorc贸w

Micha艂 Jezierski

Je艣li planujesz za艂o偶enie firmy, to powinna艣 przeczyta膰 ten wpis. Omawiamy w nim najcz臋艣ciej pope艂niane b艂臋dy przez pocz膮tkuj膮cych przedsi臋biorc贸w.聽

Prowadz膮c w艂asny biznes mo偶esz zrobi膰 kilka podstawowych pomy艂ek, kt贸re skutecznie zahamuj膮 rozw贸j Twojej firmy lub mog膮 skutkowa膰 nawet jej plajt膮. Sprawd藕 zatem, na jakie potkni臋cia powinna艣 zdecydowanie uwa偶a膰 i czego si臋 wystrzega膰.

1. Brak ksi臋gowo艣ci

Wiele os贸b rozpoczynaj膮c swoj膮 przygod臋 z biznesem nie decyduje si臋 na wsp贸艂prac臋 z profesjonalnym biurem rachunkowym, licz膮c na to, 偶e same b臋d膮 w stanie zadba膰 o w艂asn膮 ksi臋gowo艣膰. Niestety, nie jest to takie proste, bior膮c pod uwag臋 stopie艅 skomplikowania polskich przepis贸w podatkowych, a tak偶e ich cz臋ste zmiany.
Ewentualne b艂臋dy mog膮 narazi膰 Ci臋 na powa偶ne konsekwencje, dlatego lepiej jest zdecydowa膰 si臋 na eksperta ksi臋gowego.

2. 殴le okre艣lona grupa docelowa

Przed za艂o偶eniem firmy zdecydowanie powinna艣 dok艂adnie okre艣li膰, kim jest Tw贸j odbiorca. Musisz doskonale zna膰 swoich klient贸w. Oferta skierowana do niew艂a艣ciwej grupy docelowej nie b臋dzie generowa艂a sprzeda偶y i nie zapewni Ci 艣rodk贸w niezb臋dnych do bie偶膮cego funkcjonowania.

Czy planuj膮c otworzenie e-sklepu na pewno wszystko przemy艣la艂a艣? Ten artyku艂 pomo偶e ci zebra膰 wszystkie potrzebne informacje. Oto 10 pyta艅, kt贸re musisz sobie zada膰, zanim za艂o偶ysz sklep internetowy.

3. S艂aby marketing

Spora grupa pocz膮tkuj膮cych przedsi臋biorc贸w nie przyk艂ada odpowiedniej wagi do kwestii promocji i marketingu. Nie reklamuje swojej firmy, nie zdobywa klient贸w. Wychodzi z za艂o偶enia, 偶e skoro firma ju偶 dzia艂a i ma 艣wietne produkty, to klienci sami si臋 pojawi膮. Niestety, tak to nie dzia艂a.

Ponadto blisko 40% polskich przedsi臋biorstw nie posiada nawet w艂asnej strony internetowej, co w dzisiejszych czasach jest niedopuszczalne.
Drugim b艂臋dem pope艂nianym w tym obszarze jest stosowanie marketingu pasywnego zamiast aktywnego. Marketing pasywny to og艂oszenia, wysy艂ka ofert, czy umieszczenie strony www bez jej aktywnego pozycjonowania i promowania.

Co wi臋cej, warto sprawdza膰 i testowa膰 swoje aktywno艣ci marketingowe i rezygnowa膰 z tych kana艂贸w, kt贸re nie przynosz膮 profit贸w.

ZOBACZ TAK呕E 10 najcz臋stszych b艂臋d贸w na stronach firmowych www.

4. Trudna do wypowiedzenia i d艂uga nazwa

Nie zawsze im bardziej skomplikowana i abstrakcyjna nazwa, tym lepiej. We藕 pod uwag臋, 偶e nazwa Twojej firmy powinna by膰 kr贸tka, kojarz膮ca si臋 z bran偶膮, w kt贸rej dzia艂asz, 艂atwa do zapisania i wym贸wienia, a tym samym prosta do zapami臋tania.
Nie tw贸rz d艂ugich, trudnych i wydumanych nazw. Zbytnia kreatywno艣膰 nie zawsze pop艂aca.

5. Brak kapita艂u

To bardzo cz臋sto pope艂niany b艂膮d. Nie mo偶esz zak艂ada膰 firmy bez odpowiednich zasob贸w finansowych, kt贸re stanowi艂yby poduszk臋 bezpiecze艅stwa w przypadku problem贸w z p艂atno艣ciami ze strony klient贸w, co nie jest wcale takie rzadkie w polskim obrocie gospodarczym lub w sytuacji braku kontrahent贸w.
Pami臋taj, 偶e prowadz膮c w艂asn膮 dzia艂alno艣膰 musisz regularnie op艂aca膰 daniny publiczne, przede wszystkim w postaci sk艂adek ZUS. Zatem niezb臋dny jest Ci bufor finansowy w postaci kapita艂u pocz膮tkowego.

Podsumowanie

To tylko 5 najcz臋艣ciej pope艂nianych b艂臋d贸w przez osoby, kt贸re zak艂adaj膮 swoje firmy. Ten katalog jest znacznie szerszy, natomiast znajomo艣膰 powy偶szych potkni臋膰 z pewno艣ci膮 pomo偶e przetrwa膰 Ci pierwszy okres, kt贸ry z regu艂y jest najtrudniejszy.