Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
5 najczęściej popełnianych błędów przez początkujących przedsiębiorców

5 najczęściej popełnianych błędów przez początkujących przedsiębiorców

błędy najczęściej popełniane przez przedsiębiorców

Jeśli planujesz założenie firmy, to powinnaś przeczytać ten wpis. Omawiamy w nim najczęściej popełniane błędy przez początkujących przedsiębiorców. 

Prowadząc własny biznes możesz zrobić kilka podstawowych pomyłek, które skutecznie zahamują rozwój Twojej firmy lub mogą skutkować nawet jej plajtą.

Sprawdź zatem, na jakie potknięcia powinnaś zdecydowanie uważać i czego się wystrzegać.

ZOBACZ TAKŻE 10 najczęstszych błędów na stronach firmowych www.

1. Brak księgowości

Wiele osób rozpoczynając swoją przygodę z biznesem nie decyduje się na współpracę z profesjonalnym biurem rachunkowym, licząc na to, że same będą w stanie zadbać o własną księgowość. Niestety, nie jest to takie proste, biorąc pod uwagę stopień skomplikowania polskich przepisów podatkowych, a także ich częste zmiany.
Ewentualne błędy mogą narazić Cię na poważne konsekwencje, dlatego lepiej jest zdecydować się na eksperta księgowego.

2. Źle określona grupa docelowa

Przed założeniem firmy zdecydowanie powinnaś dokładnie określić, kim jest Twój odbiorca. Musisz doskonale znać swoich klientów. Oferta skierowana do niewłaściwej grupy docelowej nie będzie generowała sprzedaży i nie zapewni Ci środków niezbędnych do bieżącego funkcjonowania.

Czy planując otworzenie e-sklepu na pewno wszystko przemyślałaś? Ten artykuł pomoże ci zebrać wszystkie potrzebne informacje. Oto 10 pytań, które musisz sobie zadać, zanim założysz sklep internetowy.

3. Słaby marketing

Spora grupa początkujących przedsiębiorców nie przykłada odpowiedniej wagi do kwestii promocji i marketingu. Nie reklamuje swojej firmy, nie zdobywa klientów. Wychodzi z założenia, że skoro firma już działa i ma świetne produkty, to klienci sami się pojawią. Niestety, tak to nie działa.

Ponadto blisko 40% polskich przedsiębiorstw nie posiada nawet własnej strony internetowej, co w dzisiejszych czasach jest niedopuszczalne.
Drugim błędem popełnianym w tym obszarze jest stosowanie marketingu pasywnego zamiast aktywnego. Marketing pasywny to ogłoszenia, wysyłka ofert, czy umieszczenie strony www bez jej aktywnego pozycjonowania i promowania.

Co więcej, warto sprawdzać i testować swoje aktywności marketingowe i rezygnować z tych kanałów, które nie przynoszą profitów.

4. Trudna do wypowiedzenia i długa nazwa

Nie zawsze im bardziej skomplikowana i abstrakcyjna nazwa, tym lepiej. Weź pod uwagę, że nazwa Twojej firmy powinna być krótka, kojarząca się z branżą, w której działasz, łatwa do zapisania i wymówienia, a tym samym prosta do zapamiętania.
Nie twórz długich, trudnych i wydumanych nazw. Zbytnia kreatywność nie zawsze popłaca.

5. Brak kapitału

To bardzo często popełniany błąd. Nie możesz zakładać firmy bez odpowiednich zasobów finansowych, które stanowiłyby poduszkę bezpieczeństwa w przypadku problemów z płatnościami ze strony klientów, co nie jest wcale takie rzadkie w polskim obrocie gospodarczym lub w sytuacji braku kontrahentów.
Pamiętaj, że prowadząc własną działalność musisz regularnie opłacać daniny publiczne, przede wszystkim w postaci składek ZUS. Zatem niezbędny jest Ci bufor finansowy w postaci kapitału początkowego.

Podsumowanie

To tylko 5 najczęściej popełnianych błędów przez osoby, które zakładają swoje firmy. Ten katalog jest znacznie szerszy, natomiast znajomość powyższych potknięć z pewnością pomoże przetrwać Ci pierwszy okres, który z reguły jest najtrudniejszy.

***

Michał Jezierski jest ekspertem Kancelarii Rozwoju Biznesowego

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!