Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
10 najczęstszych błędów na firmowych stronach www

10 najczęstszych błędów na firmowych stronach www

Błędy na www

Chcesz, żeby strona spełniała cel biznesowy? Projektuj ją zgodnie z zasadami, a nie własnym gustem – radzi Michał Jezierski.

Projektując własną stronę www, często nie zastanawiamy się nad tym, w jaki sposób będą odbierali ją użytkownicy. Czy będzie dla nich zrozumiała, czy nawigowanie po serwisie nie będzie sprawiało problemów, czy strona będzie szybko się ładowała, a tekst nie będzie męczył oczu?
Niestety, bardzo często nie bierzemy pod uwagę zaleceń web usability i projektujemy swoje witryny wedle własnego gustu, co nie zawsze kończy się sukcesem.
Podpowiadamy, jakie błędy możemy popełnić projektując własną stronę internetową.

Wiele firm nie dostrzega jeszcze potencjału, jaki niesie ze sobą posiadanie landig page’a. Czym jest landig page i dlaczego jest tak ważny w budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa, pisze Michał Jezierski.

10 najczęściej popełnianych błędów na stronach internetowych

1. Trudna do zapamiętania nazwa

Może temat domeny nie do końca odnosi się do kształtu strony www, to jednak ma kluczowe znaczenie dla odbioru naszego serwisu. Często wydaje nam się, że im bardziej udziwniona i nietuzinkowa, tym lepiej. Nie do końca, bo taką nazwę potencjalny użytkownik zapomni szybciej, niż ją usłyszy lub zapisze. Przyjmijmy starą i sprawdzoną zasadę, że domena powinna być krótka, łatwa do zapamiętania, wymówienia i zapisania. Dobrze, jeśli nawiązuje do branży lub naszej oferty.

2. Brak logo

Logo jest podstawowym elementem witryny i bezwzględnie musi się na niej znaleźć. Najlepiej w lewym górnym rogu. Logotyp pokazuje internaucie z kim ma do czynienia, buduje zaufanie i wiarygodność.

3. Intro

Zdecydowanie unikajmy intro do strony www, bo jest bardzo irytujące. Ponadto wydłuża czas ładowania strony, czasami nie ładuje się w ogóle i stanowi element całkowicie zbędny. Znacząca większość użytkowników po wejściu na stronę z intro albo z niej wychodzi, albo klika przycisk „pomiń itro”. Nie utrudniajmy dodatkowo klientowi kontaktu z firmą. Im mniej kroków musi wykonać, tym lepiej.

4. Muzyka

To także nie jest optymalne rozwiązanie i urozmaicenie firmowej strony www. Dlaczego? Dlatego, że nie każdemu zaproponowana muzyka będzie odpowiadała, a ponadto rozprasza i może denerwować. Jeśli już koniecznie musimy mieć podkład muzyczny, to zadbajmy o to, aby użytkownik mógł go w każdej chwili wyłączyć.

Czy planując otworzenie e-sklepu na pewno wszystko przemyślałaś? Ten artykuł pomoże ci zebrać wszystkie potrzebne informacje. Oto 10 pytań, które musisz sobie zadać, zanim założysz sklep internetowy.

5. Zła kolorystyka

Unikajmy umieszczania dużej ilości kolorów, bądź kolorów niewspółgrających z kolorystyką firmową. Jeśli na stronie użyjemy zbyt wielu jasnych odcieni, to stanie się ona mało czytelna. Maksymalnie stosujmy 3 kolory. Powinny być przyjazne dla oka. W biznesie świetnie sprawdzi się niebieski, biały i czarny.

6. Niewłaściwe czcionki

Analogicznie jak w przypadku kolorów, co za dużo, to niezdrowo. Zbyt duża ilość czcionek może wprowadzić chaos. Lepiej umieszczać ciemną czcionkę na jasnym tle niż odwrotnie. Jeśli piszemy tekst to dzielmy go na akapity, stosujmy punktory, pogrubienia, wyrównanie do lewej. Unikajmy języka specjalistycznego, branżowego. Piszmy jasno, zrozumiale. Tekst nie powinien zawierać żadnych błędów, bo to obniża naszą wiarygodność.

7. Brak responsywności

W dobie urządzeń mobilnych nasza strona powinna być responsywna, czyli prawidłowo wyświetlać się w telefonach, ipadach, tabletach i innych urządzeniach przenośnych. Każde urządzenie ma inne parametry, inną rozdzielczość ekranu i strona powinna być do nich dopasowana. To, że witryna dobrze otwiera się na laptopie lub komputerze stacjonarnym, nie znaczy, że tak samo wyświetli się na urządzeniach mobilnych. Dlatego sprawdźmy to dokładnie.

8. Nieaktualne treści

Jeśli na naszej stronie prowadzimy bloga lub posiadamy zakładkę „Aktualności”, a ostatni wpis pochodzi sprzed kilku miesięcy, czy jeszcze gorzej lat, to nie jest dobrze. Brak aktualizacji sprawia, że strona przestaje się naturalnie pozycjonować, a ponadto może zniechęcać użytkowników do skorzystania z usług.

9. Źle dobrane zdjęcia

Chyba nie ma nic gorszego niż sztuczne zdjęcia ze stocka. Niestety, są wszechobecne i zdobywają coraz większą popularność. Dlaczego nie powinniśmy stosować zdjęć z Internetu? Ze względu na to, że nie wzbudzają zaufania. A w biznesie zaufanie to podstawa. Lepiej wykonać zdjęcia samodzielnie lub zlecić je profesjonaliście.

10. Błędy techniczne

Wszelkie niedziałające linki absolutnie nas dyskwalifikują. Internauci nie lubią, kiedy coś nie działa i szybko się zniechęcają. Jeśli na stronie są treści, do których nie można dotrzeć, to użytkownik szybko zamknie serwis i poszuka innego.

Wbrew pozorom dobre zaprojektowanie strony www nie jest łatwą sprawą. Możemy popełnić wiele błędów, które w sposób znaczący wpłyną na odbiór naszego serwisu przez użytkowników. Choć wiedza na temat web usability jest powszechna, to nadal wiele osób nie bierze sobie do serca tych zaleceń, skazując się na niższe pozycje w wyszukiwarkach oraz negatywną ocenę ich witryn.

***

Michał Jezierski jest ekspertem Kancelarii Rozwoju Biznesowego

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!