Istnieje wiele mechanizmów, które wspomagają proces sprzedaży np. marketing, reklama czy szukanie idealnego klienta. O kompetencjach idealnego sprzedawcy i obsłudze klienta również można by mówić godzinami. Naprzeciw oczekiwaniom rynku i chęci społeczeństwa do nabywania kompetencji w zakresie sprzedaży coraz częściej wychodzą mentorzy czy praktycy. Na takich szkoleniach uczy się nie tylko teorii, lecz również praktyki czy nabywania umiejętności miękkich.
„Najgorszym błędem, jaki możesz popełnić jest myślenie, że pracujesz dla kogoś innego, a nie wyłącznie dla samego siebie.”
Przygotowałam dziś dla Ciebie kilka pytań, które zadane klientowi przybliżą Cię do skutecznej sprzedaży.
Dlaczego?
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz siebie, usługi czy produkty.
Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz.
Niezależnie od tego, czy istnieje ona od dawna czy jest stosunkowo nowa, każdego sprzedawcę charakteryzują podobne schematy myślenia i działania.
Pytania to klucz do sukcesu, dzięki nim prowadzisz rozmowę i pomagasz klientowi w podjęciu decyzji.
Przygotuj na każdą rozmowę 5-7 pytań, które zadasz klientowi.
PRZECZYTAJ TAKŻE: 7 nawyków, dzięki którym będziesz skuteczniejszy w życiu i w pracy
Oto moje propozycje kluczowych pytań:
- Czy możemy się tak umówić, że podczas rozmowy zadam Panu kilka pytań aby lepiej poznać Pańskie oczekiwania i móc możliwie najtrafniej dostosować ofertę pod Pańskie potrzeby?
- Proszę mi powiedzieć, tak czysto hipotetycznie, gdyby miał Pan kupić mój produkt (wymieniamy swoją usługę) to z jakiego powodu?
- Jakie mogłyby być pozytywne skutki zakupu tego produktu przez Pana?
- Jakie jest możliwie najlepsze rozwiązanie tej transakcji dla Pana?
- Co powinno się stać by zechciał Pan dokonać zakupu w najbliższym czasie?
- Czy można wiedzieć co Pana wstrzymuje?
- Proszę mi powiedzieć co możemy zrobić aby wyszedł Pan na tym jeszcze lepiej niż myślał Pan, że wyjdzie?
Według badań:
- 85% decyzji podejmujemy nieświadomie.
- 70% decyzji świadomych podejmujemy w oparciu o panujące normy społeczne.
- 86 % firm deklaruje zwrot z inwestycji w rozwój osobisty pracowników.
Czy warto zatem inwestować w edukację miękką własną i swojej kadry?
Odpowiedź pozostawiam Tobie.
***
O autorce:
Aneta Wątor
Autorka projektu Kobieta w Biznesie, który integruje środowisko przedsiębiorczych kobiet. Szkoli pracowników mniejszych firm i korporacji w rozwijaniu umiejętności miękkich tj. sprzedaż, komunikacja czy personal branding.