Dlaczego?
Bo kiedy wiesz kim jesteś i czym możesz się podzielić nie masz konkurencji. Nie musisz rywalizować wszystkim i ze wszystkimi. Wystarczy, że dasz się odnaleźć ludziom, do których jesteś podobny, którym jesteś potrzebny. Marka osobista to pojęcie wielowymiarowe, ale jedno jest pewne – to najważniejsza marka w naszym życiu, bo jest bezpośrednio powiązana z tym, kim jesteśmy. Silna marka osobista przyciąga silne osobowości, zwiększa zaufanie, pozwala łatwiej nawiązywać i budować relacje. Daje poczucie bezpieczeństwa i spokój, który jest największym sprzymierzeńcem w czasach kryzysu.
Właściwa diagnoza, czyli droga do sukcesu
Jeśli chcesz zbudować silną markę osobistą powinno się zacząć od podstaw – od diagnozy, czyli wydobyć jak najwięcej informacji na swój temat. Świadomość siebie, swoich wartości, unikalnych cech pomoże Ci wyróżnić się z gąszcza konkurencji i pokazać się światu. Poznawanie samego siebie jest nieodzowne, bo samoświadomość to najważniejsza kompetencja XXI wieku i wyznacznik sukcesu. Mogę pokusić się o stwierdzenie, że każdy sukces zaczyna się od diagnozy.
Postaw na siebie, czyli siła twojej tożsamości
Jak twierdzi Stephen Covey – informacja o tym kim jesteśmy jest ważniejsza niż to, co mówimy lub nawet to co robimy. To jak postrzegamy siebie determinuje to kim się stajemy, jak widzi nas świat. Własna opinia na swój temat to solidny fundament, to ona buduje pewność siebie i rozwija odwagę, dlatego zadbaj o to, żeby była pozytywna. Postaw na swoją indywidualność na to co Cię wyróżnia, z czym chciałbyś być kojarzony.
Miej odwagę i pokaż kim jesteś! Bycie sobą jest kluczowe:
- Zaprezentuj mocne strony i odróżnij się od konkurencji.
- Wyeksponuj cechy, które Cię wyróżniają i czynią wyjątkowym.
- Uwolnij się od fałszywych opinii na swój temat, zbuduj obraz siebie na faktach.
- Rozwijaj siebie.
Silna marka osiobista. Na czym ją budować?
- Buduj na tym, co jest w Tobie unikalne, cenne, wyjątkowe i autentyczne.
- Buduj na swoich doświadczeniach, mocnych stronach oraz zasobach.
- Buduj z najlepszych materiałów – na fundamentach wartości, które dostrzegą i docenią Ci, którzy są podobni do Ciebie.
Lubię mówić, że marka osobista to esencja tego, co jest w nas najbardziej wartościowe, unikalne i potrzebne innym. To właśnie buduje jej siłę!
Marka osobista – zadanie dla Ciebie
Zrób diagnozę swojej marki osobistej. Dowiedz się, co jest jej największą siłą? Odpowiedz sobie na poniższe pytania:
- Co czyni Cię wyjątkowym?
- Co Cię wyróżnia?
- Jakie wartości za Tobą stoją?
- W czym mógłbyś być autorytetem?
- Jaki problem umiesz rozwiązać?
O Autorce
Martyna Guba – Trenerka Biznesu i rozwoju osobistego, Coach, HR Business Partner, przedsiębiorczyni i ekspertka w dziedzinie wykorzystywania innowacyjnych narzędzi psychometrycznych. Specjalizuje się w obszarach związanych z zarządzaniem zmianą, budowaniem marki osobistej i projektowaniem kariery.