Jak biznes może zmieniać świat na lepsze? Lidl Polska i UN Global Compact Network Poland kontynuują współpracę

Lidl Polska od lat konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, podejmując działania na rzecz odpowiedzialnego biznesu, ochrony środowiska i społecznej odpowiedzialności. Sieć kontynuuje współpracę z UN Global Compact Network Poland w 2025 r., będąc członkiem rady programowej i jednocześnie partnerem programów: Climate Positive, Business & Human Rights oraz Governance Compass. Do tej pory w ramach partnerstwa zrealizowano takie projekty jak: akcja „WARTA warta posprzątania”, konferencja Ring the Bell for Gender Equality, a także przyznano nagrody Lidl Fair Pay.

Lidl Polska współpracuje z UN Global Compact Network Poland od 2021 roku. Będąc
w gronie członków organizacji, firma aktywnie działa w obszarze zrównoważonego rozwoju i wypełniania Celów Zrównoważonego Rozwoju SDGs.

Odpowiedzialny biznes to biznes przyszłości. Cieszymy się, że Lidl dołączył do trzech programów UN Global Compact Network Poland – Climate Positive, Business and Human Rights i Governance Compass, wspierających strategię ESG w tak ważnych obszarach jak prawa człowieka, standardy pracy, ochrona środowiska i przeciwdziałanie korupcji. Horyzontalna współpraca na rzecz zrównoważonego rozwoju to podstawa budowania stabilnego przedsiębiorstwapodkreśla Kamil Wyszkowski, Przedstawiciel Krajowy, Dyrektor Wykonawczy UN GCNP.

Lidl Polska jest Climate Positive

Zrównoważony rozwój to fundament strategii Lidl Polska, dlatego firma z dumą uczestniczy w programie Climate Positive organizowanym przez UN Global Compact Network Poland. Jego celem jest wspieranie przedsiębiorstw w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, umożliwiając dostęp do eksperckiego doradztwa, raportów, szkoleń i narzędzi pomagających spełniać wymogi raportowania ESG. Współpraca ma m.in. stwarzać nowe możliwości wdrażania innowacyjnych rozwiązań prośrodowiskowych oraz wpływać na podnoszenie standardów w zakresie ochrony klimatu i zrównoważonej produkcji.

Jednym z dotychczasowych działań Lidl Polska, realizowanym pod patronatem UN GCNP, jest akcja „WARTA warta posprzątania”, organizowana wraz z Fundacją Nasza Ziemia, w partnerstwie z Miastem Poznań. Trzecia edycja odbyła się we wrześniu 2024 r. i przyciągnęła niemal 400 ochotników, którzy posprzątali poznańskie brzegi Warty oraz tereny zielone. Wydarzenie to stanowiło część 31. Akcji Sprzątania świata – Polska. Wspólnie udało się zebrać ponad 1 000 kg śmieci!

Odpowiedzialność to działanie – program Business & Human Rights

Lidl Polska dba o tworzenie środowiska pracy opartego na szacunku, równości
i sprawiedliwości. Dlatego też aktywnie wspiera program Business & Human Rights.
7 marca 2025 r. z okazji Dnia Kobiet w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych
w Warszawie odbyła się 11. edycja konferencji Ring the Bell for Gender Equality, której celem było promowanie równości płci w biznesie oraz wzmacnianie pozycji kobiet na rynku pracy. Pod hasłem „ALL Women and Girls: Rights. Equality. Empowerment”, przedstawiciele rządu, dyplomacji, biznesu i organizacji społecznych rozmawiali
o rolach kobiet w gospodarce, eliminowaniu barier płciowych i promowaniu równych szans zawodowych. W jednej z dyskusji panelowych na temat tego, jak Polska przygotowuje dziewczynki i kobiety do rynku pracy, wzięła udział Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

— Zrównoważony rozwój to nie tylko wartości, ale także fundamenty nowoczesnego biznesu. W Lidl Polska wierzymy, że takie działania jak budowanie inkluzywnego środowiska pracy przekładają się na długoterminowy sukces. To nie płeć, a kompetencje mają największe znaczenie. Dotyczy to zarówno płac, awansów, jak i procesów rekrutacyjnych. Problem nierówności na rynku pracy to zdecydowanie kwestia, której trzeba stawiać czoła. Dlatego aktywnie współpracujemy z UN Global Compact Network Poland – organizacją, która wspiera firmy we wdrażaniu najlepszych praktyk. Jestem przekonana, że tylko poprzez wspólne działania biznesu, instytucji i organizacji społecznych możemy budować lepszą przyszłość dla wszystkich podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

PRZECZYTAJ TEŻ:

Program Governance Compass i Lidl Polska w trosce o lepsze jutro

Lidl Polska kontynuuje także udział w programie Governance Compass, który oferuje przedsiębiorstwom szeroki wachlarz narzędzi, w tym szkolenia, dostęp do publikacji oraz spotkań eksperckich, które pomagają wdrażać standardy ESG i cele zrównoważonego rozwoju. Dzięki tej współpracy Lidl Polska ma szansę nie tylko zyskać dostęp do wiedzy i doświadczeń innych organizacji, ale również wzmacnia silne
i transparentne fundamenty biznesowe.

Sieć od lat promuje wartości związane z godnym wynagrodzeniem i sprawiedliwym traktowaniem pracowników, czego przykładem jest m.in. organizowany przez firmę od 2019 r. konkurs Lidl Fair Pay, który nagradza przedsiębiorstwa dbające o sprawiedliwe wynagradzanie pracowników.

Raporty ESG i podsumowania działań

Na podstawie podjętych inicjatyw z UN GCNP powstały liczne raporty, których Lidl Polska jest partnerem, zawierające rekomendacje i najlepsze praktyki, a także pokazujące skalę wspólnych przedsięwzięć. Materiały takie jak raport United Business for Ukraine, czy raporty dot. zrównoważonego transportu, gospodarki obiegu zamkniętego w opakowaniach, etycznej i odpowiedzialnej komunikacji w biznesie, czy biznesu i praw człowieka to istotne źródła wiedzy pozwalające na analizę kluczowych wyzwań i inicjowanie realnych zmian.

Więcej na temat działań Lidl Polska w zakresie CSR/ESG można znaleźć TUTAJ.:

Przeczytaj także

Portal sukcespisanyszminka.pl

Fundacja WłączeniPlus
Plac Bankowy 2
00-095 Warszawa

kontakt@wlaczeniplus.pl

Wesprzyj Nasze działania

40 1600 1462 1717 1383 1000 0001

Bank BNP Paribas Polska S.A.

 

Patronite:

www.patronite.pl/sukcespisanyszminka

Copyright © 2024 | WłączeniPlus

Projekt i realizacja: Be About Hybrid Agency