Laureatki i laureaci konkursu Sukces Pisany Szmink膮 XV edycja

Zobacz, kto wygra艂 tegoroczn膮 edycj臋 konkursu Sukces Pisany Szmink膮

W艣r贸d biznes贸w zak艂adanych przez kobiety a偶 85 proc. jest w stanie przetrwa膰 pierwsze dwa lata dzia艂alno艣ci. Najbardziej decyduj膮cy jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak okazuje si臋, 偶e 鈪 nadal aktywnie dzia艂a po 3 latach od jej za艂o偶enia. Sukces Pisany Szmink膮 ju偶 od 15 lat wspiera przedsi臋biorczo艣膰 Polek. Jako najstarsza i najwi臋ksza tego typu inicjatywa wyr贸偶nia tak偶e liderki i lider贸w, b臋d膮cych wzorem w艂膮czania i r贸wno艣ci w biznesie. Poznali艣my laureatki i laureat贸w jubileuszowej, XV edycji konkursu Sukces Pisany Szmink膮.

Wywiadownia gospodarcza Dun & Bradstreet Poland na zlecenie Sukcesu Pisanego Szmink膮 dokona艂a analizy firm za艂o偶onych i prowadzonych przez kobiety w Polsce pod k膮tem d艂ugo艣ci ich funkcjonowania na rynku. Analizie poddano dane ponad 67 tys. firm zarejestrowanych w przeci膮gu ostatnich 8 lat, kt贸rych 100-procentow膮 w艂a艣cicielk膮 jest kobieta.聽

Z najnowszej analizy wynika, 偶e 艣rednio po roku dzia艂alno艣ci a偶 96,7 proc. firm nale偶膮cych do kobiet nadal dzia艂a, natomiast po dw贸ch latach 鈥 blisko 85 proc. Dane pokazuj膮, 偶e liczba firm prowadzonych przez kobiety spada mniej wi臋cej o 5 proc. z ka偶dym kolejnym rokiem, a najwi臋cej firm upada w okresie od 12 do 24 miesi臋cy od zarejestrowania. W tym czasie z rynku znika powy偶ej 10 proc. firm. Po 3 latach od za艂o偶enia nadal aktywnie dzia艂a 鈪 podmiot贸w.聽

W 艣wiecie VUCA zmienno艣膰 sta艂a si臋 norm膮. Nierzadko strategi臋 zmieniamy w trakcie realizacji. Grunt to wyci膮ga膰 wnioski z lekcji, kt贸re daje nam los i weryfikowa膰 swoje pomys艂y w praktyce. Polskie przedsi臋biorczynie doskonale zdaj膮 sobie z tego spraw臋 i nie obawiaj膮 si臋 ryzyka. Odwa偶nie si臋gaj膮 po marzenia i pr贸buj膮 swoich si艂 w r贸偶nych dziedzinach. Nie poddaj膮 si臋 w przedbiegach i 艣mia艂o d膮偶膮 do sukcesu 鈥 tego mo偶emy si臋 od nich uczy膰. Bez wzgl臋du, czym ten sukces dla nas jest, bo to ju偶 bardzo indywidualna sprawa.

Laureatki i laureaci XV edycji konkursu Sukces Pisany Szmink膮

Kategoria: Biznes Roku 鈥 przych贸d powy偶ej 10 mln z艂

Ma艂gorzata Mi艣kiewicz 鈥 prezeska Abedik, rodzinnej firmy, kt贸ra od 30 lat jest liderem na rynku drukarskim i wsp贸艂pracuje z najwi臋kszymi wydawnictwami w Polsce i Europie. W ostatnim roku wyprodukowa艂a 26 mln ksi膮偶ek. Poprzez dywersyfikacj臋 produkcji i rynk贸w, a tak偶e wdra偶anie nowych technologii sprawia, 偶e firma odnotowuje wzrosty o 20% rok do roku.聽

Kategoria: Biznes Roku 鈥 przych贸d poni偶ej 10 mln z艂

Katarzyna Zasiad艂y 鈥 CEO Ul&Ka. W ci膮gu kilku lat przerodzi艂a jednoosobow膮 dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮 w po偶膮dan膮 mark臋. Zacz臋艂a od uszycia opaski na w艂osy dla swojej c贸rki, siedz膮c przy kuchennym stole, dzi艣 ma kilkuset metrow膮 pracowni臋, a zam贸wienia w jej sklepie online mo偶na liczy膰 w dziesi膮tkach tysi臋cy. Jej autorskie produkty dost臋pne s膮 w kilkudziesi臋ciu sklepach stacjonarnych w Polsce, a tak偶e w Japonii, Chinach czy na Tajwanie.聽

Kategoria: Mikrobiznes

Martyna Brzozowska 鈥 w艂a艣cicielka Zr贸b mi mamo. Jej historia rozpocz臋艂a si臋 od stworzenia jednego prostego zestawu do nauki szyde艂kowania, dzi艣 z jej platformy regularnie korzysta kilka tysi臋cy kobiet. Ucz膮c je sztuki dziergania, chroni od zapomnienia tradycyjne r臋kodzie艂o, a jednocze艣nie wzmacnia kobiec膮 sprawczo艣膰. Jej firma rokrocznie generuje niemal 100-procentowe wzrosty sprzeda偶y.聽

Kategoria: Start-up Roku

Katarzyna Goch 鈥 CEO firmy Lifebite SP. Z O.O., kt贸ra stworzy艂a iYoni, wirtualn膮 klinik臋 leczenia problem贸w z p艂odno艣ci膮, kt贸ra z powodzeniem 艂膮czy technologi臋, sztuczn膮 inteligencj臋 i wiedz臋 medyczn膮. Zmienia oblicze opieki nad zdrowiem reprodukcyjnym i leczenia niep艂odno艣ci. Aplikacja jest obecnie dost臋pna w 13 j臋zykach, pobra艂o j膮 setki tysi臋cy os贸b ze 176 kraj贸w. Realn膮 pomoc otrzyma艂o ju偶 ponad 20 tysi臋cy par.聽

Kategoria: Liderka w Nowych Technologiach

Noemi Zabari 鈥 CEO Astrotectonic Sp. z o.o. Odkrywczyni, kt贸ra w swojej pracy naukowej dostrzeg艂a korelacj臋 mi臋dzy promieniowaniem kosmicznym a aktywno艣ci膮 sejsmiczn膮. Tw贸rczyni systemu prognozowania trz臋sie艅 ziemi i ostrzegania przed nimi. Dzi臋ki wykorzystaniu wielu r贸偶nych 藕r贸de艂 danych system jest w stanie wys艂a膰 ostrze偶enia o nadchodz膮cym trz臋sieniu ziemi od kilku godzin do kilku dni przed jego wyst膮pieniem, co daje spo艂eczno艣ciom i instytucjom wi臋cej czasu na skuteczne przygotowanie, redukcj臋 strat i ochron臋 ludzkiego 偶ycia i jest ewenementem na skal臋 艣wiatow膮.

Kategoria: Organizacja Przyjazna Rodzicom

Ekoenergetyka Polska S.A. organizacja, kt贸ra wspiera pracownik贸w w r贸偶nych momentach 偶ycia osobistego: przy zawieraniu zwi膮zku ma艂偶e艅skiego, narodzinach dziecka czy 艂膮czenia rodzicielstwa z rozwojem kariery. Zapewnia 100-procentowe dofinansowanie przyzak艂adowego 偶艂obka i przedszkola dla dzieci pracownik贸w. Oferuje kompleksowe wsparcie dla os贸b powracaj膮cych z urlop贸w rodzicielskich.

Kategoria: Pracodawca R贸wnych Szans

Fundacja Znacznie Wi臋cej 鈥 firma, w kt贸rej stanowiska pracy, jej forma i wymiar dostosowywane s膮 do umiej臋tno艣ci i mo偶liwo艣ci indywidualnych os贸b. W niej ka偶da osoba po kryzysie psychicznym 鈥 dotychczas oddalona od rynku pracy 鈥 mo偶e znale藕膰 bezpieczne i stabilne miejsce pracy. W艣r贸d pracownik贸w organizacji wymieni膰 mo偶na osoby z chorobami psychicznymi, niepe艂nosprawno艣ci膮 ruchow膮, neuroatypowe czy wywodz膮ce si臋 z dysfunkcyjnych rodzin. Zatrudnienie finansowane jest ze wsp贸lnie wygenerowanego przez zesp贸艂 przychodu, kt贸re z roku na rok jest coraz wi臋ksze.

Kategoria: Female Champion of Change

Aleksandra W艂odarczyk 鈥 Senior Fixed Income CEE Trader w ING Banku 艢l膮skim聽oraz wsp贸艂za艂o偶ycielka kampanii spo艂ecznej聽30% Club Poland na rzecz zwi臋kszania udzia艂u kobiet w zarz膮dach i radach nadzorczych sp贸艂ek w Polsce, anga偶uj膮cej osoby na najwy偶szych stanowiskach kierowniczych do budowania inkluzywnej kultury korporacyjnej i otwierania kobietom drzwi do kariery. W ramach kampanii wprowadzi艂a pierwsze w Polsce regularne pomiary udzia艂u kobiet we w艂adzach. Zamiast adaptowa膰 trendy na rynku pracy, sama je tworzy, a dzia艂ania na rzecz wyr贸wnywania szans s膮 jej osobist膮 misj膮.

Kategoria: Male Champion of Chnage

Pawe艂 Jakubik 鈥 do niedawna dyrektor ds. transformacji cyfrowej w chmurze Microsoft, obecnie Technology Sales Leader w EY. Przewodnicz膮cy prezydium Forum Technologii Bankowych i jeden z lider贸w transformacji cyfrowej w Polsce. Od ponad 20 lat aktywnie dzia艂a na rzecz r贸wno艣膰 p艂ci oraz zmian pozycji kobiet w biznesie. Przeprowadzi艂 ponad 40 proces贸w mentoringowych pro bono, jest zaanga偶owany w akcj臋 鈥濿spieram Feminatywy鈥, kt贸ra walczy ze stereotypami i wyr贸wnuje szanse mi臋dzy p艂ciami. Jak sam twierdzi, r贸wno艣ciowe podej艣cie do 艣wiata zawdzi臋cza dorastaniu przy mamie 鈥 naturalnej liderce i siostrach.

Wyr贸偶nikami dobrego lidera i liderki s膮 wizja i umiej臋tno艣膰 wdro偶enia jej w 偶ycie. S膮 nimi tak偶e empatia w stosunku do wsp贸艂pracownik贸w i klient贸w oraz elastyczno艣膰 w dzia艂aniu. W tej jubileuszowej edycji konkursu po raz kolejny mo偶emy z dum膮 wyr贸偶nia膰 takich w艂a艣nie lider贸w i liderki

Kategoria: Edukatorka M艂odego Pokolenia

prof. Marlena Pleba艅ska 鈥 prezeska Fundacji STEAM, od lat zajmuje si臋 podnoszeniem kompetencji nauczycieli i implementowaniem innowacyjnych metod nauczania w dziesi膮tkach szk贸艂, by te stawa艂y si臋 Laboratoriami Przysz艂o艣ci. Ekspertka w zakresie kszta艂cenie na odleg艂o艣膰 i wykorzystania nowych medi贸w w edukacji. Liderka i prekursorka polskiej e-edukacji. Od siedemnastu lat edukuje nauczycieli, kt贸rzy dzi臋ki kompleksowemu podej艣ciu do edukacji, przygotowali ju偶 tysi膮ce polskich uczni贸w na wyzwania wsp贸艂czesnego 艣wiata.

Kategoria: Liderka Bran偶y HoReCa

Monika Walecka 鈥 w艂a艣cicielka rzemie艣lniczej piekarni Ca艂a w m膮ce, cukierni Tonka oraz kanapkowni Focca. Swoj膮 profesjonaln膮 przygod臋 z kulinariami zacz臋艂a jako blogerka, stylistka jedzenia i fotografka. Odby艂a szkolenie z pieczenia chleba w San Francisco Baking Insitute. W 2003 roku jej jagodzianki znalaz艂y si臋 na li艣cie najlepszych da艅 艣wiata wed艂ug dziennikarzy magazynu 鈥濼he Observer鈥.聽

Kategoria: Wp艂ywowy G艂os

Anna Wiatrowska 鈥 psychoterapeutka systemowa w trakcie szkolenia oraz trenerka grupowa, kt贸ra specjalizuje si臋 w pracy z osobami LGBTQIA+. Prowadzi na Instagramie profil Queerowy Feminizm, kt贸ry jest miejscem dzielenia si臋 najnowsz膮 wiedz膮 z badaniami naukowymi w obszarze psychologii, queeru i feminizmu, a tak偶e grupy wsparcia dla os贸b queerowych i w spektrum aseksualno艣ci oraz warsztaty dla psycholog贸w i psychoterapeut贸w. W swojej dzia艂alno艣ci skupia si臋 na edukacji antydyskryminacyjnej i podnosi 艣wiadomo艣膰 spo艂eczn膮 na temat praw os贸b LGBTQ+, buduj膮c otwarte i tolerancyjne spo艂ecze艅stwo.聽

W biznesie nie ma miejsca na nietolerancj臋, uprzedzenia czy dyskryminacj臋. Ka偶dy, bez wzgl臋du na orientacj臋 i przynale偶no艣膰, zas艂uguje na r贸wno艣膰, sprawiedliwo艣膰 i akceptacj臋. Bardzo wa偶na jest ci膮g艂a edukacja, u艣wiadamianie w tej materii zar贸wno w przestrzeni publicznej, jak i mediach spo艂eczno艣ciowych, kt贸re wsp贸艂cze艣nie zajmuj膮 bardzo wa偶ne miejsce

Kategoria: Inspiratorka Roku

Agnieszka 艢wi臋ch 鈥 wsp贸艂za艂o偶ycielka i cz艂onkini zarz膮du Fundacji OFF School. Inicjatorka Domu Spokojnej M艂odo艣ci 鈥 projektu dla os贸b uczniowskich ze szk贸艂 艣rednich w ca艂ej Polsce, kt贸ry ma na celu uzupe艂nienie wiedzy o nieobecne w programach szkolnych zagadnienia. Zach臋ca m艂odych do samodzielnego my艣lenia, kreatywno艣ci i podejmowania inicjatyw, co stanowi fundament dla rozwoju niezale偶nych i 艣wiadomych obywateli. Promuj膮c ide臋 edukacji dostosowanej do indywidualnych potrzeb, prowadzi do 鈥 tak potrzebnych 鈥 zmian w polskim systemie edukacji.聽

Kategoria: Nagroda Specjalna

Ma艂gorzata Rozenek-Majdan 鈥 prezeska Fundacji MRM, kt贸rej celem jest wspieranie leczenia niep艂odno艣ci i wyr贸wnywanie dost臋pu do specjalistycznych us艂ug medycznych oraz ambasadork膮 inicjatywy Tak dla in vitro. Do艣wiadczenie medialne oraz rozpoznawalno艣膰 wykorzystuje do podnoszenia w debacie publicznej wa偶nych spo艂ecznie temat贸w, przede wszystkim tematu niep艂odno艣ci i in vitro.聽

Kategoria: Dokonanie 15-lecia

Olga Adamkiewicz, Katarzyna Rozenfeld i Magdalena Sobkowiak-Czarnecka聽鈥 pomys艂odawczynie kampanii聽Kobiety na Wybory聽鈥 apolitycznego projektu edukacyjnego, zach臋caj膮cego kobiety do aktywnego uczestnictwa w wyborach. W kampani臋 zaanga偶owa艂y si臋 osoby z kilkudziesi臋ciu organizacji z ca艂ej Polski. Jako pierwsza inicjatywa w historii wsp贸艂czesnej Polski po艂膮czy艂a ponad 100 kobiecych organizacji, zyskuj膮c 3 tysi膮ce ambasador贸w kampanii oraz 60 wolontariuszy.聽