U艣miechaj膮ca si臋 kobieta

Blisko co czwarta polska przedsi臋biorczyni osi膮ga przych贸d 10-20 tys. z艂 miesi臋cznie

Z najnowszego raportu 鈥濨izneswoman Roku: zarobki i motywacje polskich przedsi臋biorczy艅鈥 wynika, 偶e najcz臋stsz膮 motywacj膮 Polek do prowadzenia w艂asnej firmy jest elastyczno艣膰 czasu i miejsca pracy. Zaraz za ni膮 ankietowane wymienia艂y pragnienie niezale偶no艣ci oraz mo偶liwo艣膰 rozwoju osobistego i zawodowego. Polskie przedsi臋biorczynie nie unikaj膮 inwestycji w cyfryzacj臋 swoich firm i w narz臋dzia internetowe 鈥 jedynie 15,6 proc. respondentek ich nie u偶ywa i nie planuje tego zmienia膰.

Co si贸dma polska przedsi臋biorczyni zarabia powy偶ej 20 tys. z艂.

Wyniki badania przeprowadzonego przy okazji 14. edycji konkursu Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku pokazuj膮, 偶e 1/3 polskich przedsi臋biorczy艅 osi膮ga miesi臋czny przych贸d mi臋dzy 5 a 10 tys. z艂, a ponad 23 proc. w granicach 10-20 tys. z艂. Co si贸dma ankietowana prowadz膮ca firm臋 zarabia powy偶ej 20 tys. z艂. Po艂owa badanych deklaruje, 偶e obecnie przychody ich firmy s膮 wi臋ksze ni偶 w poprzednich latach, a w przypadku co dziesi膮tej ankietowanej nie uleg艂y one zmianie. W badaniu przeprowadzonym rok temu wzrost zarobk贸w deklarowa艂 mniejszy odsetek respondentek, bo 42,7 proc. badanych.

Uczestniczki badania, kt贸re zadeklarowa艂y ch臋膰 prowadzenia swojego biznesu, zosta艂y zapytane tak偶e o to, jaki zarobek po odprowadzeniu podatk贸w satysfakcjonowa艂by je jako prezeski w艂asnej firmy. Blisko co trzecia z nich (29,8 proc.) deklarowa艂a przedzia艂 10-15 tys. z艂, co czwarta 鈥 mi臋dzy 6 a 10 tys. z艂, a co sz贸sta 鈥 pomi臋dzy 15 a 20 tys. z艂.聽

A偶 42 proc. polskich przedsi臋biorczy艅 sp臋dza w pracy ponad 40 godzin tygodniowo

Wyniki badania wskazuj膮, 偶e 29,3 proc. polskich przedsi臋biorczy艅 pracuje ok. 40 godzin tygodniowo. Niewiele mniej, bo 27,8 proc., w pracy sp臋dza mi臋dzy 41 a 50 godzin w tygodniu. Co ciekawe, o ile obecnie jedynie 14,2 proc. ankietowanych przyznaje, 偶e pracuje powy偶ej 50 godzin tygodniowo, tak w zesz艂orocznej edycji badania ten czas deklarowa艂a co pi膮ta badana przedsi臋biorczyni.

Ponad 鈪 polskich przedsi臋biorczy艅 inwestuje lub planuje zainwestowa膰 w narz臋dzia internetowe

Blisko co trzecia przedsi臋biorczyni deklaruje, 偶e planuje inwestowa膰 w narz臋dzia internetowe, kt贸re pomog膮 jej prowadzi膰 firm臋, a 34,9 proc. respondentek zrobi艂o to ju偶 w przesz艂o艣ci lub robi to stale. Jedynie 15,6 proc. ankietowanych nie zamierza inwestowa膰 w narz臋dzia internetowe.聽

Zdajemy sobie spraw臋 z tego, jak wa偶ne s膮 nowoczesne, zaawansowane technologie we wsp贸艂czesnym biznesie, z drugiej strony wiemy, 偶e r贸偶norodne zespo艂y s膮 kluczem do tworzenia innowacyjnych rozwi膮za艅, tak偶e telekomunikacyjnych. Do parytetu w segmencie technologicznym nadal sporo na naszym rynku brakuje, jednak nie ustajemy w staraniach. Przyjmujemy jako firma czynn膮 postaw臋 we w艂膮czanie kobiet do tej bran偶y, dzia艂amy poprzez liczne akcje, m.in. kampani臋 W艂膮czOne, w ramach kt贸rej aktywizujemy i wspieramy kobiety na technologicznych 艣cie偶kach kariery zawodowej. Jeste艣my dumni, 偶e po raz kolejny mo偶emy sta膰 po stronie kobiet tak偶e jako partner konkursu Bizneswoman Roku.

Nie wy偶sze zarobki, a elastyczno艣膰 czasu i miejsca pracy s膮 najcz臋stsz膮 motywacj膮 Polek do prowadzenia w艂asnej firmy

Jako motywacj臋 do za艂o偶enia w艂asnej firmy badane najcz臋艣ciej wskazuj膮 elastyczno艣膰 鈥 mo偶liwo艣膰 samodzielnego decydowania o tym ile, kiedy i gdzie pracuj膮 by艂a kluczowa dla 59,9 proc. przedsi臋biorczy艅. Stanowi ona r贸wnie偶 motywacj臋 dla 67,4 proc. kobiet chc膮cych prowadzi膰 w艂asn膮 dzia艂alno艣膰. Badane Polki w dalszej kolejno艣ci wskazuj膮 pragnienie niezale偶no艣ci (51,9 proc. przedsi臋biorczy艅 oraz 60,5 proc. kobiet chc膮cych za艂o偶y膰 w艂asn膮 firm臋) oraz mo偶liwo艣膰 rozwoju osobistego i zawodowego (kolejno 45,8 proc oraz 63 proc.). Ch臋膰 osi膮gania wy偶szych zarobk贸w stanowi motywacj臋 do prowadzenia dzia艂alno艣ci dla 44,8 proc. przedsi臋biorczy艅 i 54,9 proc. badanych dopiero rozwa偶aj膮cych za艂o偶enie firmy.

O konkursie Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku聽

Konkurs Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku od ponad dekady nagradza polskie przedsi臋biorczynie oraz liderki i lider贸w dzia艂aj膮cych na rzecz r贸wno艣ci, r贸偶norodno艣ci oraz w艂膮czania. Do konkursu mo偶na przyst膮pi膰 wype艂niaj膮c formularz online na stronie bizneswomanroku.pl w jednej z wybranych kategorii otwartych: Biznes Roku: przych贸d powy偶ej 10 mln z艂otych, Biznes Roku: przych贸d poni偶ej 10 mln z艂otych, Mikrobiznes, Start-up Roku, Liderka w Nowych Technologiach, Przeciwdzia艂anie Wykluczeniu Cyfrowemu, Organizacja Przyjazna Rodzicom, Pracodawca R贸wnych Szans.

Zg艂oszenia konkursowe przyjmowane s膮 do 11 stycznia 2023 r.

Na stronie internetowej do 31 grudnia br. istnieje tak偶e mo偶liwo艣膰 nominowania osoby lub organizacji, kt贸rej sukcesy zauwa偶yli艣my i chcemy, 偶eby docenili je te偶 inni.

Grafika promocyjna konkursu Bizneswoman Roku

Organizator konkursu: Fundacja Sukcesu Pisanego Szmink膮
Partner strategiczny: Mastercard
Partner merytoryczny: Accenture
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, DPD Polska, Fundacja Polska Bezgot贸wkowa, Google Cloud, home.pl, HUAWEI, IGT Poland, NatWest Group w Polsce, Orange
Partnerzy konkursu: Vital Voices, Humanites, Perspektywy Women in Tech
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Sto艂ecznego Warszawy
Patroni medialni: PAP, Polska Press Grupa, ITWiz, MamStartup, Magazyn Rekruter, ONA Strona Kobiet, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Tw贸j STYL.pl, ISBtech, G艂os Mordoru.

Badanie zosta艂o przeprowadzone metod膮 CAWI na prze艂omie pa藕dziernika i listopada 2022 r. W badaniu wzi臋艂o udzia艂 1145 przedsi臋biorczy艅 i doros艂ych kobiet.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close