webinary kompetencje

Niemal 70% Polek bez w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci chce za┼éo┼╝y─ç firm─Ö, a co 4. rozwija─ç j─ů globalnie

Jedynie 9% Polek deklaruje, ┼╝e nie brak im pewno┼Ťci siebie, by podejmowa─ç ambitne zadania, a prawie 60 proc., wprowadzaj─ůc zmiany w swoim ┼╝yciu zawodowym, kieruje si─Ö ocen─ů innych, jak wynika z badania Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink─ů, wspieraj─ůcej rozw├│j zawodowy kobiet. Mimo to Polki ch─Ötnie zak┼éadaj─ů w┼éasne dzia┼éalno┼Ťci – nale┼╝y do nich a┼╝ Ôůö firm z bran┼╝y us┼éugowej, w wi─Ökszo┼Ťci zatrudniaj─ůcych do 9 os├│b*. Odzwierciedla to sytuacj─Ö ca┼éego polskiego rynku, kt├│rego 99,8 proc. stanowi─ů ma┼ée i ┼Ťrednie przedsi─Öbiorstwa, jak podaje Polska Agencja Przedsi─Öbiorczo┼Ťci. W przeprowadzonym przez fundacj─Ö badaniu na temat przedsi─Öbiorczo┼Ťci kobiet 60 proc. badanych wskaza┼éo, ┼╝e nie prowadzi w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci, jednak z tej liczby zaledwie 9,5 proc. nie chcia┼éoby tego robi─ç. A┼╝ 68 proc. chcia┼éoby prowadzi─ç w┼éasn─ů firm─Ö, a 22,5 proc. jest niezdecydowane. Troch─Ö ponad ÔůĽ my┼Ťli o tym kr├│cej ni┼╝ rok, ponad po┼éowa od roku do dw├│ch lat, a co dziesi─ůta nawet od czterech do o┼Ťmiu lat.

W┼éasna firma jest drog─ů do niezale┼╝no┼Ťci

Co w takim razie powstrzymuje kobiety przed zak┼éadaniem w┼éasnych firm? W przypadku ┬╝ s─ů to obawy przed brakiem pomys┼éu, a w przypadku niemal ÔůĽ brak finans├│w. Ponad 16 proc. ankietowanych powstrzymuje brak pewno┼Ťci siebie. Co dziesi─ůta badana obawia si─Ö nadmiaru biurokracji, a 9 proc. uwa┼╝a, ┼╝e nie ma wystarczaj─ůcej wiedzy na temat narz─Ödzi niezb─Ödnych w prowadzeniu firmy. Z kolei najwi─Öksz─ů motywacj─ů do za┼éo┼╝enia w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci dla ┬╝ respondentek jest ch─Ö─ç bycia niezale┼╝n─ů. Blisko ÔůĽ badanych chce mie─ç wp┼éyw na swoj─ů prac─Ö, a prawie tyle samo poci─ůga wizja samodzielnego decydowania o swoich godzinach pracy oraz ch─Ö─ç robienia czego┼Ť zgodnego ze swoimi zainteresowaniami. Ponad ┬╝ respondentek chcia┼éaby rozwija─ç firmy na skal─Ö globaln─ů, a po┼éowa wola┼éaby dzia┼éa─ç lokalnie. Ponad po┼éowa chcia┼éaby oferowa─ç pracownikom zatrudnienie na podstawie umowy o prac─Ö.┬á┬á

Polki chc─ů wy┼╝szych zarobk├│w, ale stresuj─ů je rozmowy o pieni─ůdzach

Niemal co 10. ankietowana jako g┼é├│wny czynnik motywuj─ůcy do za┼éo┼╝enia w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci wskaza┼éa ch─Ö─ç zarabiania wi─Öcej ni┼╝ obecnie. Blisko Ôůô uwa┼╝a, ┼╝e jako w┼éa┼Ťcicielki firm satysfakcjonowa┼éoby je zarabianie miesi─Öcznie 10-15 tys. z┼é na r─Ök─Ö. Co pi─ůta jako satysfakcjonuj─ůce wskaza┼éa zarobki w wysoko┼Ťci 6-10 tys. z┼é na r─Ök─Ö, niewiele mniej 15-20 tys. z┼é na r─Ök─Ö, a 14 proc. 20-30 tys. z┼é na r─Ök─Ö. Blisko co 10. satysfakcjonowa┼éyby zarobki do 6 tys. z┼é na r─Ök─Ö. Obecne zarobki 71 proc. badanych mieszcz─ů si─Ö w przedziale 1-10 tys. z┼é na r─Ök─Ö. Dla blisko po┼éowy rozmowy o pieni─ůdzach i wynagrodzeniu s─ů stresuj─ůce.

W┼éa┼Ťcicielka firmy musi by─ç odporna na niepowodzenia

Niemal 60 proc. respondentek jest przekonanych, ┼╝e bliscy wsparliby je w decyzji o prowadzeniu w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci, a ponad Ôůô nie wie, czego mog┼éaby si─Ö po nich w tej kwestii spodziewa─ç. Zdaniem 39 proc. badanych prowadzenie firmy u┼éatwia ┼╝ycie rodzinne, poniewa┼╝ m.in. pozwala na elastyczne godziny pracy. Jednak niewiele mniej, bo 34,5 proc. uwa┼╝a, jest przeciwnego zdania. Zaledwie 7 proc. uwa┼╝a, ┼╝e prowadzenie firmy nie ma ┼╝adnego wp┼éywu na ┼╝ycie rodzinne.

Od lat obserwujemy rosn─ůc─ů aktywno┼Ť─ç kobiet we wszystkich dziedzinach ┼╝ycia i chcemy j─ů wspiera─ç – m├│wi Izabela Tworzyd┼éo, dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas, kt├│ry jest partnerem dw├│ch kategorii w konkursie Bizneswoman Roku – Kobiety w spos├│b szczeg├│lny potrzebuj─ů wsparcia w rozwijaniu ich karier zawodowych, poniewa┼╝ w drodze do osi─ůgni─Öcia zawodowego sukcesu cz─Östo musz─ů pokonywa─ç o wiele wi─Öcej przeszk├│d ni┼╝ m─Ö┼╝czy┼║ni i godzi─ç wiele ┼╝yciowych r├│l. Wspieranie kobiet, r├│wno┼Ťci i r├│┼╝norodno┼Ťci jest wa┼╝ne nie tylko samo w sobie – wi─Öksza r├│┼╝norodno┼Ť─ç w biznesie i wykorzystanie talent├│w ludzi niezale┼╝nie od p┼éci to wi─Öcej ┼Ťwie┼╝ych pomys┼é├│w i r├│┼╝nych punkt├│w widzenia, co przek┼éada si─Ö na wi─Öksz─ů konkurencyjno┼Ť─ç firm i ca┼éej gospodarki oraz lepiej funkcjonuj─ůce spo┼éecze┼ästwo.

Zdaniem niemal Ôůô respondentek kobieta prowadz─ůca w┼éasn─ů dzia┼éalno┼Ť─ç powinna cechowa─ç si─Ö przede wszystkim wytrwa┼éo┼Ťci─ů i nie zra┼╝a─ç si─Ö niepowodzeniami, a zdaniem ┬╝ musi traktowa─ç pora┼╝ki jako do┼Ťwiadczenie, z kt├│rego mo┼╝na czerpa─ç wiedz─Ö. Te same cechy jako najwa┼╝niejsze u przedsi─Öbiorczyni wskaza┼éa r├│wnie┼╝ wi─Ökszo┼Ť─ç kobiet, kt├│re ju┼╝ prowadz─ů w┼éasne firmy.

Zg┼éo┼Ť si─Ö lub nominuj w konkursie Bizneswoman Roku!

Bizneswoman Roku 2021 - Grafika

Organizator: Fundacja Sukcesu Pisanego Szmink─ů
Partner strategiczny: Mastercard
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii:
BNP Paribas, DPD Polska, IGT Poland, Google Cloud, HUAWEI, SKANSKA, Orange, NatWest Group
Partner merytoryczny:
Accenture
Partnerzy konkursu: CCC, IKEA, Mokosh, Vital Voices, embaUW, Humanites, Perspektywy Women in Tech,  Business Link
Patronat honorowy konkursu:
Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Grupa Discovery, Polska Press Grupa, Rzeczpospolita, Forbes Women, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, Tw├│j Styl, MamStartUp, Imperium Kobiet, Law Business Quality, ONA Strona Kobiet, ISB news.tv, Think Tank.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost─Öp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid┼éowego dzia┼éania strony. Je┼╝eli nie wyra┼╝asz na to zgody, mo┼╝esz zmieni─ç ustawienia w swojej przegl─ůdarce. Zobacz wi─Öcej w Polityce Prywatno┼Ťci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close