Jak budowa膰 wizerunek eksperta?

Marcelina Mrugalska, HRownia

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Jednym z narz臋dzi, kt贸re w tym pomagaj膮 s膮 webinaria. Dzi臋ki nim mo偶esz zwi臋kszy膰 zasi臋g dzia艂ania. O zaletach rozwi膮zania pisze Marcelina Mrugalska.

Ostatnio mo偶na zaobserwowa膰 rosn膮c膮 popularno艣膰 r贸偶nego typu szkole艅 online i webinari贸w. Spotkania online wi臋kszej grupy os贸b odbywaj膮 si臋 za po艣rednictwem webcast贸w. Mo偶na wymieni膰 wiele zalet tego narz臋dzia, zar贸wno dla os贸b bior膮cych w nich udzia艂, jak i prowadz膮cych.

Pokonaj odleg艂o艣膰

Niew膮tpliw膮 zalet膮 webinarium jest to, 偶e potrafi po艂膮czy膰 ludzi niezale偶nie od ich miejsca pobytu. Dzi臋ki temu wiedz膮 i do艣wiadczeniem mog膮 dzieli膰 si臋 eksperci z ka偶dego skrawka 艣wiata minimalizuj膮c koszty podr贸偶y. To bardzo du偶e udogodnienie.

Poka偶 si臋 jako ekspert

Szkolenia i webinaria to najlepsze rozwi膮zanie, aby budowa膰 wizerunek eksperta. Dlaczego? Poniewa偶 g艂贸wnym celem, dla kt贸rego organizujesz webinaria jest dzielenie si臋 swoj膮 wiedz膮 i do艣wiadczeniem w danym obszarze. Ludzie naprawd臋 to doceniaj膮.

Sprawd藕, czy trafiasz do dobrej grupy docelowej

Kolejn膮, niew膮tpliw膮 zalet膮 webinarium jest to, 偶e po zainteresowaniu i ilo艣ci s艂uchaczy webinarium mo偶na wnioskowa膰 czy temat jest wa偶ny dla okre艣lonej grupy docelowej. Mo偶na te偶 przypuszcza膰, 偶e wszystkie osoby, kt贸re zapisa艂y si臋 na webinarium, ale z jakiego艣 powodu nie mog艂y si臋 na nim pojawi膰, s膮 w pewnym stopniu zainteresowane tematem. Je艣li Twoim g艂贸wnym celem jest zwi臋kszenie zasi臋gu swoich us艂ug, warto po webinarium odezwa膰 si臋 do tych os贸b. By膰 mo偶e b臋dziesz m贸g艂 im pom贸c i nawi膮偶ecie wsp贸艂prac臋.

Ale jak to wszystko zrobi膰?

Organizacja ciekawego webinarium sk艂ada si臋 z kilku etap贸w. Najpierw trzeba znale藕膰 odpowiednie oprogramowanie, kt贸re pozwoli na jednoczesn膮 transmisj臋 g艂osu i wideo lub pokaz slajd贸w. Dobrze, gdy posiada mo偶liwo艣膰 dzielenia pulpitu i nagrywania. Wtedy nagrane szkolenie mo偶esz odtwarza膰 wielokrotnie, tak偶e przy innych okazjach, na przyk艂ad wykorzysta膰 najbardziej interesuj膮ce fragmenty podczas spotkania biznesowego. Na rynku obecnych jest wiele zagranicznych, ale te偶 polskich narz臋dzi do tworzenia webinarium. Kolejnym etapem jest odpowiednia promocja – przygotowanie grafiki, kt贸r膮 b臋dzie mo偶na promowa膰 chocia偶by w Social Mediach. Wa偶ne, by na tym etapie skupi膰 si臋 na dotarciu do grupy dedykowanej. Dlatego celuj w portale bran偶owe czy wydawnictwa internetowe. Dobrze jest te偶 wesprze膰 promocj臋 poprzez wys艂anie zaproszenia do udzia艂u w newsletterze czy napisanie artyku艂u, kt贸ry b臋dzie wprowadzeniem do omawianego tematu. P贸藕niej przygotuj scenariusz wyst膮pienia i prezentacj臋. Zadbaj o jej wizualny aspekt, poniewa偶 osoby na webinarium zwracaj膮 na to du偶膮 uwag臋.

W trakcie鈥

Upewnij si臋, 偶e dzia艂a g艂os i to, co chcesz pokaza膰 jest dobrze widoczne dla odbiorc贸w. M贸w spokojnie, akcentuj wa偶ne tre艣ci. Mimo 偶e dziel膮 Ci臋 od widz贸w kilometry, pami臋taj, 偶e przyszli na webinarium, 偶eby czego艣 si臋 nauczy膰 lub dowiedzie膰. Na koniec przygotuj czas na troch臋 pyta艅. Mo偶esz te偶 przygotowa膰 na przyk艂ad landing page z najwa偶niejszymi informacjami z webinarium. To na pewno b臋dzie cenne, dla os贸b kt贸re po艣wi臋ci艂y czas na spotkanie z Tob膮.

W organizacji webinari贸w mo偶e pom贸c Ci firma zewn臋trzna. Mo偶na skorzysta膰 z us艂ug firm marketingowych, kt贸re wszystkim si臋 zajm膮.

Marcelina Mrugalska jest ekspertk膮 portalu HRownia.pl

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter