Jak stworzyć własną wersję GPT Twój copywriter w 3 krokach!

Jak stworzyć własną wersję GPT? Twój copywriter w 3 krokach!

Mimo że sztuczna inteligencja nie posiada nieograniczonych możliwości, może znacząco odciążyć nas w realizacji zadań pochłaniających dużo czasu lub takich, za którymi nie przepadamy. Właśnie na tym skupiliśmy się podczas ostatniego webinaru ClickMeeting.

Poniżej znajdziesz nagranie całego wydarzenia, a jeszcze niżesz krótką instrukcję, jak utworzyć własnego wirtualnego copwyritera.

Webinary stanowią punkt wyjścia naszej dyskusji. Załóżmy, że jesteś przedsiębiorczynią, która pragnie promować swoją markę poprzez webinary. W związku z tym potrzebujesz różnorodnych materiałów promocyjnych – od e-maili po wpisy w mediach społecznościowych. Jednak nie chcesz na to poświęcać swojego cennego czasu.

Jaka jest alternatywa? Zamiast zatrudniać copywritera, zainwestujemy 20$ miesięcznie i skonfigurujemy własne GPT, które będzie tworzyć za Ciebie treści.

Przed przystąpieniem do promocji musisz oczywiście mieć platformę do tworzenia webinarów. Sprawdź ClickMeeting bez opłat przez 30 dni i zobacz, jak efektywnie można prowadzić działania webinar marketingowe.

O co chodzi z własnym GPT?

Większość z nas zna zasady działania narzędzi takich jak ChatGPT. Model ten ma dostęp do obszernej bazy danych i może odpowiadać na nasze pytania lub realizować zadania, np. tworzenie różnorodnych treści. Dzięki dostępowi do internetu i wtyczek możliwości te są obecnie jeszcze większe.

Problem pojawia się, gdy ChatGPT nie ma dostępu do szczegółowych informacji o Twojej działalności, co utrudnia tworzenie treści dopasowanych do Twoich potrzeb, nie wspominając o naśladowaniu charakterystycznego stylu, który na pewno chciałabyś zachować.

OpenAI niedawno wprowadziło możliwość tworzenia własnych wersji GPT. Są to spersonalizowane chaty, które z jednej strony posiadają wiedzę opartą na bibliotece plików załadowanych przez użytkownika, a z drugiej – kilka predefiniowanych promptów zapewniających kontekst już na samym starcie konwersacji.

Jak stworzyć nowe GPT?

Co ważne, stworzenie własnego GPT, pełniącego funkcję np. osobistego copywritera czy asystenta, jest bardzo proste. Wymaga jednak płatnej wersji narzędzia.

Przejdź do sekcji „Explore GPTs”, gdzie znajdziesz wyszukiwarkę dostępnych publicznie GPT oraz opcje przeglądania własnych chatów i tworzenia nowego. W zakładce „My GPTs” znajdziesz wcześniej utworzone czaty, co ułatwia powrót do nich i kontynuację pracy.

1. Konfiguracja własnego GPT

Używając konfiguratora, możesz w łatwy sposób stworzyć I edytować swój chat. W oknie konfiguracyjnym znajdziesz opcje takie jak tworzenie i konfiguracja, które pozwalają na wstępną personalizację za pomocą prostego dialogu.

Konfiguracja własnego GPT

Chat zada Ci kilka pytań, na które możesz odpowiadać w swoim języku. Pierwszy prompt może brzmieć na przykład: „Będziesz tworzyć treści promocyjne dla webinarów organizowanych przez moją firmę – biuro rachunkowe Podatex.”

Następnie, możesz określić nazwę i wygląd chatu, a także zdefiniować cechy charakterystyczne Twojego wirtualnego współpracownika, takie jak ton komunikacji, zakres działań i sposób zwracania się do odbiorców.

Nazwa i wygląd Chatu

2. Budowa biblioteki plików

W sekcji konfiguracji znajdziesz opcje umożliwiające szybką zmianę nazwy, opisu, instrukcji i starterów dyskusji. Kluczową częścią jest sekcja „Knowledge”, gdzie możesz załadować pliki, które będą bazą wiedzy dla Twojego GPT.

Budowa biblioteki plików

W naszym przypadku, skoro GPT ma tworzyć treści promocyjne dla webinarów, warto załadować przykładowe materiały, takie jak mailingi, artykuły czy teksty reklamowe.

3. Zapisywanie Chata

Po zakończeniu konfiguracji możesz wprowadzać prompty do standardowego okna Chatu. Aby zapisać swoje GPT i udostępnić je innym, użyj opcji zapisu znajdującej się w prawym górnym rogu.

Zapisywanie chata

Możesz zdecydować, kto będzie miał dostęp do Twojego wirtualnego copywritera. Może być on używany wyłącznie wewnętrznie w firmie lub udostępniony szerszej publiczności.

Teraz proces tworzenia treści promujących webinary jest znacznie prostszy. Jeśli potrzebujesz wskazówek dotyczących używania promptów, znajdziesz je w tym artykule na naszym blogu.