Karolina Cwalina

Jak pracowa膰, 偶eby si臋 nie przepracowa膰?

Karolina Cwalina-St臋pniak

Czy znasz osoby, kt贸re 艣wietnie radz膮 sobie w pracy, a przy tym nie zaniedbuj膮 rodziny i siebie. Jak one to robi膮? Albo udaj膮, albo s膮 艣wietnie zorganizowane. Umiej臋tne zarz膮dzanie czasem jest prostsze ni偶 si臋 wydaje.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Praca

Na d藕wi臋k tego s艂owa przechodz膮 ci臋 dreszcze, bledniesz, masz ochot臋 owin膮膰 si臋 ko艂dr膮 i nigdy ju偶 spod niej nie wyj艣膰? Jakim艣 cudem lista rzeczy do zrobienia wyd艂u偶a si臋 w niesko艅czono艣膰, a czasu wci膮偶 ubywa. Nawet je艣li lubimy swoj膮 prac臋, mo偶e ona sta膰 si臋 przyt艂aczaj膮ca, kiedy liczba obowi膮zk贸w z jakiego艣 powodu si臋 spi臋trzy. Wtedy nawet czas, kt贸ry powinien przeznaczony by膰 na odpoczynek, spotkania z rodzin膮 i dobr膮 zabaw臋, jest mniej udany, bo my艣li wci膮偶 zaprz膮taj膮 zawodowe zaleg艂o艣ci. Czy znasz osoby, kt贸re 艣wietnie radz膮 sobie w pracy, a przy tym nie zaniedbuj膮 rodziny i siebie. Jak one to robi膮? Albo udaj膮, albo s膮 艣wietnie zorganizowane. Umiej臋tne zarz膮dzanie czasem jest prostsze ni偶 si臋 wydaje.


CZYTAJ TAK呕E: Wybitna w swojej dziedzinie. Jak wykorzystywa膰 swoje mocne strony zamiast pracowa膰 nad s艂abo艣ciami?


PLAN PRZEDE WSZYSTKIM

Kluczem do sukcesu jest dobry plan i systematyczno艣膰. Wystarczy kartka i d艂ugopis, aby stworzy膰 pe艂n膮 list臋 rzeczy do zrobienia. To na poz贸r banalne narz臋dzie potrafi zdzia艂a膰 cuda. Przede wszystkim bardzo odci膮偶a, pomaga usystematyzowa膰 dzia艂ania, sprawia, 偶e jest si臋 spokojniejszym, a wszystkie zadania znajduj膮 si臋 w jednym miejscu. A jak膮 satysfakcj膮 jest wykre艣lanie kolejnych punkt贸w! Od razu wida膰, jak post臋puje praca nawet je艣li kolejne punkty przybywaj膮.

ZACZNIJ PEWNIE TYDZIE艃

Tydzie艅 nie zaczyna si臋 w poniedzia艂ek! Efektywny tydzie艅 zaczynamy w niedziel臋. Je艣li chcesz wej艣膰 pewnym krokiem w poniedzia艂ek do pracy, stw贸rz sw贸j plan w niedziel臋 wieczorem. Najlepiej, aby by艂 to jak najpe艂niejszy plan na ca艂y tydzie艅. Oczywi艣cie, lista pewnie wyd艂u偶y si臋 z czasem, ale poniedzia艂kowy poranek rozpoczniesz my艣l膮, 偶e wszystkie najistotniejsze sprawy s膮 spisane i pouk艂adane.

USTAL PRIORYTETY

Jednym z najcz臋stszych b艂臋d贸w jest branie na siebie zbyt wielu zada艅 jednocze艣nie. Pe艂n膮 efektywno艣膰 osi膮gniesz tylko je艣li skupisz si臋 na jednej rzeczy i doprowadzisz j膮 do ko艅ca. Ustal wi臋c, kt贸re punkty z listy s膮 najpilniejsze i post臋puj zgodnie ze swoim harmonogramem. Najlepiej zacznij od rzeczy, kt贸re wymagaj膮 najwi臋cej uwagi, s膮 najtrudniejsze. Rano nasz m贸zg pracuje najsprawniej. Na p贸藕niej warto wi臋c zostawi膰 rzeczy, kt贸re s膮 prostsze, mniej pilne i nie a偶 tak wymagaj膮ce.

SKUP SI臉

Badania pokazuj膮, 偶e ogromna cz臋艣膰 spo艂ecze艅stwa marnuje dziennie nawet kilka godzin b臋d膮c w pracy. Internet, telefony, kawa, rozmowy z kole偶ankami, papieros鈥 Niedziwne wi臋c, 偶e cz臋sto nie starcza czasu na sam膮 prac臋. Zr贸b szczery rachunek sumienia 鈥 czy i ty nie marnujesz w ten spos贸b czasu? Proglem jest powszechny, szczeg贸lnie, 偶e rzeczywisto艣膰 dostarcza nam tylu bod藕c贸w i rozpraszaczy, 偶e ci臋偶ko utrzyma膰 skupienie na d艂u偶ej. Dlatego najlepsze, co mo偶esz zrobi膰 to odci膮膰 si臋 od rozpraszaczy. Wycisz telefon lub nie prowad藕 rozm贸w w sprawach prywatnych, nie korzystaj z medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Ogl膮danie zabawnych filmik贸w czy przegl膮danie plotek z 偶ycia gwiazd te偶 mo偶e poczeka膰.

NAGRADZAJ SI臉 PRZERWAMI

Regularnie, najlepiej co godzin臋 lub dwie staraj si臋 robi膰 kr贸tkie przerwy. Mog膮 by膰 te偶 nagrod膮 po wykonaniu kolejnej cz臋艣ci zadania. Daj wtedy swoim my艣lom odpocz膮膰 od pracy. Przejd藕 si臋, zjedz co艣 lekkiego, ale nie rozpraszaj si臋 za bardzo. Ponowne wprowadzenie si臋 w stan skupienia mo偶e by膰 wtedy problemem. Najlepiej wyjd藕 na dw贸r i zr贸b sobie 5-minutowy spacer. Nic nie dzia艂a tak dobrze jak dotlenienie m贸zgu. Znacznie wzrasta wtedy szybko艣膰 i efektywno艣膰 pracy.

ZADBAJ O SIEBIE

Sen jest bardzo wa偶ny w prawid艂owym funkcjonowaniu. A w dobrym prze偶yciu dnia wa偶ne s膮 te偶 drobne rytua艂y i troska o siebie. Wsta艅 p贸艂 godziny wcze艣niej 鈥 tw贸j organizm na tym nie ucierpi, a unikniesz stresuj膮cego po艣piechu. Dodatkowy czas rano wykorzystaj na ma艂膮 przyjemno艣膰: pyszne 艣niadanie, k膮piel, rozmow臋 z rodzin膮, a mo偶e gimnastyk臋, kt贸ra da ci energi臋 na ca艂y dzie艅. Troszcz si臋 o swoje cia艂o i komfort psychiczny.

***
Karolina Cwalina-St臋pniak 鈥 PCC ICF, life&business coach

Professional Certified Coach w ICF 鈥 PCC ICF oraz Family Coach. Przepracowa艂a ju偶 ponad 2300 godzin z Klientami. Posiada certyfikat potwierdzaja膮cy uko艅czenie treningu 鈥 Coaching Prowokatywny鈥, prowadzonego przez Jaapa Hollandera, akredytowanego przez Instytut Komunikacji Prowokatywnej PROVOCARE. Absolwentka Wydzia艂u Prawa oraz Studi贸w Podyplomowych 鈥濩oaching Profesjonalny鈥 na Akademii Leona Ko藕mi艅skiego a tak偶e 鈥濼he Art and Science of Coaching鈥 na Erickson International College akredytowanego w Polsce przez Wszechnic臋 Uniwersytetu Jagiello艅skiego. Cz艂onek International Coach Federation (ICF). Specjalista w o艣rodku psychoterapii i coachingu Inner Garden w Warszawie.

Specjalizuje si臋 w obszarach zarz膮dzania czasem, budowania relacji zespo艂owych, motywacji oraz organizacji pracy.
Za艂o偶ycielka firmy szkoleniowo 鈥 coachingowej oraz autorka programu dla kobiet 鈥濻exy zaczyna si臋 w g艂owie鈥, kt贸ry oferuje szeroki program warsztatowo 鈥 szkoleniowy. Wyst臋puje cz臋sto w mediach jako specjalista z zakresu rozwoju osobistego oraz pisze na r贸偶norodnych portalach biznesowych oraz lifestylowych swoje felietony eksperckie.
Autorka ksi膮偶ki: 鈥淲szystko zaczyna si臋 w g艂owie. Planuj/ Dzia艂aj/ Nie marud藕鈥.

Wi臋cej na聽www.karolinacwalina.pl

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close