Kobieta z roz艂o偶onymi r臋kami odwr贸cona w stron臋 s艂o艅ca

Jak przywr贸ci膰 harmoni臋 w swoim 偶yciu?

Agnieszka Krool

Jakie sygna艂y wysy艂a Twoje cia艂o? Potrzebuje wi臋cej wysi艂ku czy odpoczynku? Chce inaczej je艣膰? Jak znale藕膰 r贸wnowag臋 pisze Agnieszka Krool.

W naszym 艣wiecie wszystko funkcjonuje w oparciu o zasad臋 dwubiegunowo艣ci.

Mamy plus – minus, yin (energi臋 偶e艅sk膮) i yang (energi臋 m臋sk膮), dzie艅 (jasno艣膰) i (ciemno艣膰) noc, wzrost – opadanie, narodziny i obumieranie. Przyczyn膮 powstawania i zmiany wszystkich rzeczy s膮 przeciwne si艂y, kt贸re podlegaj膮 nieustannemu cyklowi przemian, gdzie jedna zmiana p艂ynnie przechodzi w drug膮.

Poobserwuj przez chwil臋 sw贸j oddech: we藕 powolny, g艂臋boki wdech…. i zauwa偶 jak samodzielnie i naturalnie przechodzi w wydech, naturalny przyp艂yw i odp艂yw, je艣li tylko chcesz chwil臋 poobserwuj jak oddychasz, mo偶esz to robi膰 zawsze kiedy tylko najdzie Ci臋 ochota i nikt tego nie musi w pracy zauwa偶y膰, a Ty, gwarantuj臋 Ci to, zrelaksujesz si臋 i doenergetyzujesz – najprostsza metoda medytacji :-)

Ci膮g艂a zmiana towarzyszy nam zar贸wno w mikro, jak i makro skali.

Astronomia pokazuje spektakularny cykl narodzin i obumierania gwiazd, biologia molekularna – malusich kom贸rek buduj膮cych cia艂o. Dos艂ownie miliony z nich codziennie obumieraj膮, aby ich miejsce zaj臋艂y nowe. W ci膮gu jednej doby Twoje cia艂o potrafi wymieni膰 do p贸艂tora (!) kilograma swojej masy i je艣li tylko odrobin臋 pomo偶esz i zatroszczysz si臋 o w艂a艣ciwe warunki, zachowuj膮c wi臋ksz膮 harmoni臋 pomi臋dzy swoj膮 aktywno艣ci膮 (praca, sport, 偶ycie towarzyskie) a odpoczynkiem (sen, medytacja, masa偶, techniki mindfulness, itp.), w naturalny spos贸b poczujesz si臋 du偶o lepiej.

Zauwa偶y艂a艣, 偶e kiedy o co艣 si臋 martwisz momentalnie spinasz kark, napinasz barki i miewasz b贸l w szyjnym odcinku kr臋gos艂upa? Gdy jeste艣 g艂odna, mo偶esz poczu膰, co mia艂aby艣 ochot臋 zje艣膰, 偶eby uzupe艂ni膰 konkretne minera艂y i mikroelementy, kt贸rych akurat na ten moment potrzebujesz. Ale czy nie jest cz臋艣ciej tak, 偶e ca艂y dzie艅 jeste艣 鈥瀦abiegana鈥, ignorujesz sygna艂y z cia艂a i zauwa偶asz dopiero wieczorem jak g艂odna i cz臋sto spragniona by艂a艣 ca艂y dzie艅, a pro艣b臋 swojego cia艂a o odpoczynek, tak 艂atwo ignorujesz wypijaj膮c kolejn膮 kaw臋 lub redbulla? By膰 mo偶e czujesz, 偶e masz za ma艂o ruchu fizycznego, bo wi臋kszo艣膰 dnia sp臋dzasz za biurkiem? Zacznij spe艂nia膰 偶yczenia swojego cia艂a, kt贸re w dzisiejszym trybie zwariowanego 偶ycia tym bardziej potrzebuje r贸wnowagi pomi臋dzy odpoczynkiem a fizyczn膮 aktywno艣ci膮, regularnego nawadniania (!) i zdrowszego, lepszego jako艣ciowego od偶ywiania.

Dlaczego nie dbamy o nasze zdrowie p贸ki je mamy?

Zauwa偶y艂a艣, 偶e wiele wsp贸艂czesnych chor贸b ma pod艂o偶e emocjonalne? Platon powiedzia艂 kiedy艣, 偶e 鈥瀗ajwi臋kszym b艂臋dem jest leczenie ludzkiego cia艂a w oddzieleniu od duszy鈥 oraz, 偶e 鈥瀓e偶eli g艂owa i cia艂o nie maj膮 si臋 dobrze, trzeba zacz膮膰 od uzdrawiania umys艂u鈥. Jako nauczycielka jogi ka偶dego dnia pracuj臋 z cia艂em, swoim, i os贸b, kt贸re praktykuj膮 za mn膮 jog臋. Na wielu przyk艂adach widz臋, 偶e cia艂o jest jak mapa, na kt贸rej zapisuj膮 si臋 nasze uczucia, emocje, prze偶ycia. Je艣li cz臋sto t艂umisz i nie艣wiadomie blokujesz swoje odczucia – mo偶esz zacz膮膰 chorowa膰. Je艣li nie potrafimy wyrazi膰 z艂o艣ci i wyznaczy膰 czytelnych granic w relacjach z innymi, mo偶emy odczuwa膰 b贸l i napi臋cie w klatce piersiowej i ramionach. Pod wp艂ywem do艣wiadcze艅, jakie nas spotykaj膮 i emocji, jakie wywo艂uj膮 – tworzy si臋 ca艂o艣ciowy, chroniczny wzorzec napi臋cia mi臋艣niowego, a cechy naszej osobowo艣ci wida膰 w postawie cia艂a.

PRZECZYTAJ TAK呕E: Gdy zacz臋艂am dokonywa膰 zmian, uwierzy艂am w siebie. Wywiad z Olg膮 Kozierowsk膮

Dlatego warto wi臋cej koncentrowa膰 si臋 na w艂asnym 偶yciu i 鈥瀋odziennym byciu鈥 w lepszym kontakcie ze sob膮, ze swoimi my艣lami, emocjami i 鈥瀞ygna艂ami鈥, kt贸re wysy艂a cia艂o. Warto medytowa膰, chodzi膰 na d艂ugie spacery, od czasu do czasu zata艅czy膰 z rana. Praktykuj jog臋 i zacznij cz臋艣ciej u艣miecha膰 si臋 do siebie. Zatroszcz si臋 o swoje wewn臋trzne pi臋kno, kt贸rego 藕r贸d艂em niech b臋dzie rado艣膰, mi艂o艣膰 i to ciche poczucia szcz臋艣cia, kiedy zaczynamy odczuwa膰 wdzi臋czno艣膰, za nasz ka偶dy oddech. Nigdy nie patrzmy na siebie przez pryzmat nieprawdziwych reklam i 艣wiata sztucznie kreowanego przez kolorowe magazyny. Je偶eli zechcesz postrzega膰 siebie jako pi臋kn膮, tak w艂a艣nie si臋 stanie!

NAMASTE Kochane!

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close