Kobieta z roz艂o偶onymi r臋kami odwr贸cona w stron臋 s艂o艅ca

Jak przywr贸ci膰 harmoni臋 w swoim 偶yciu?

Agnieszka Krool

Jakie sygna艂y wysy艂a Twoje cia艂o? Potrzebuje wi臋cej wysi艂ku czy odpoczynku? Chce inaczej je艣膰? Jak znale藕膰 r贸wnowag臋 pisze Agnieszka Krool.

W naszym 艣wiecie wszystko funkcjonuje w oparciu o zasad臋 dwubiegunowo艣ci.

Mamy plus – minus, yin (energi臋 偶e艅sk膮) i yang (energi臋 m臋sk膮), dzie艅 (jasno艣膰) i (ciemno艣膰) noc, wzrost – opadanie, narodziny i obumieranie. Przyczyn膮 powstawania i zmiany wszystkich rzeczy s膮 przeciwne si艂y, kt贸re podlegaj膮 nieustannemu cyklowi przemian, gdzie jedna zmiana p艂ynnie przechodzi w drug膮.

Poobserwuj przez chwil臋 sw贸j oddech: we藕 powolny, g艂臋boki wdech…. i zauwa偶 jak samodzielnie i naturalnie przechodzi w wydech, naturalny przyp艂yw i odp艂yw, je艣li tylko chcesz chwil臋 poobserwuj jak oddychasz, mo偶esz to robi膰 zawsze kiedy tylko najdzie Ci臋 ochota i nikt tego nie musi w pracy zauwa偶y膰, a Ty, gwarantuj臋 Ci to, zrelaksujesz si臋 i doenergetyzujesz – najprostsza metoda medytacji :-)

Ci膮g艂a zmiana towarzyszy nam zar贸wno w mikro, jak i makro skali.

Astronomia pokazuje spektakularny cykl narodzin i obumierania gwiazd, biologia molekularna – malusich kom贸rek buduj膮cych cia艂o. Dos艂ownie miliony z nich codziennie obumieraj膮, aby ich miejsce zaj臋艂y nowe. W ci膮gu jednej doby Twoje cia艂o potrafi wymieni膰 do p贸艂tora (!) kilograma swojej masy i je艣li tylko odrobin臋 pomo偶esz i zatroszczysz si臋 o w艂a艣ciwe warunki, zachowuj膮c wi臋ksz膮 harmoni臋 pomi臋dzy swoj膮 aktywno艣ci膮 (praca, sport, 偶ycie towarzyskie) a odpoczynkiem (sen, medytacja, masa偶, techniki mindfulness, itp.), w naturalny spos贸b poczujesz si臋 du偶o lepiej.

Zauwa偶y艂a艣, 偶e kiedy o co艣 si臋 martwisz momentalnie spinasz kark, napinasz barki i miewasz b贸l w szyjnym odcinku kr臋gos艂upa? Gdy jeste艣 g艂odna, mo偶esz poczu膰, co mia艂aby艣 ochot臋 zje艣膰, 偶eby uzupe艂ni膰 konkretne minera艂y i mikroelementy, kt贸rych akurat na ten moment potrzebujesz. Ale czy nie jest cz臋艣ciej tak, 偶e ca艂y dzie艅 jeste艣 鈥瀦abiegana鈥, ignorujesz sygna艂y z cia艂a i zauwa偶asz dopiero wieczorem jak g艂odna i cz臋sto spragniona by艂a艣 ca艂y dzie艅, a pro艣b臋 swojego cia艂a o odpoczynek, tak 艂atwo ignorujesz wypijaj膮c kolejn膮 kaw臋 lub redbulla? By膰 mo偶e czujesz, 偶e masz za ma艂o ruchu fizycznego, bo wi臋kszo艣膰 dnia sp臋dzasz za biurkiem? Zacznij spe艂nia膰 偶yczenia swojego cia艂a, kt贸re w dzisiejszym trybie zwariowanego 偶ycia tym bardziej potrzebuje r贸wnowagi pomi臋dzy odpoczynkiem a fizyczn膮 aktywno艣ci膮, regularnego nawadniania (!) i zdrowszego, lepszego jako艣ciowego od偶ywiania.

Dlaczego nie dbamy o nasze zdrowie p贸ki je mamy?

Zauwa偶y艂a艣, 偶e wiele wsp贸艂czesnych chor贸b ma pod艂o偶e emocjonalne? Platon powiedzia艂 kiedy艣, 偶e 鈥瀗ajwi臋kszym b艂臋dem jest leczenie ludzkiego cia艂a w oddzieleniu od duszy鈥 oraz, 偶e 鈥瀓e偶eli g艂owa i cia艂o nie maj膮 si臋 dobrze, trzeba zacz膮膰 od uzdrawiania umys艂u鈥. Jako nauczycielka jogi ka偶dego dnia pracuj臋 z cia艂em, swoim, i os贸b, kt贸re praktykuj膮 za mn膮 jog臋. Na wielu przyk艂adach widz臋, 偶e cia艂o jest jak mapa, na kt贸rej zapisuj膮 si臋 nasze uczucia, emocje, prze偶ycia. Je艣li cz臋sto t艂umisz i nie艣wiadomie blokujesz swoje odczucia – mo偶esz zacz膮膰 chorowa膰. Je艣li nie potrafimy wyrazi膰 z艂o艣ci i wyznaczy膰 czytelnych granic w relacjach z innymi, mo偶emy odczuwa膰 b贸l i napi臋cie w klatce piersiowej i ramionach. Pod wp艂ywem do艣wiadcze艅, jakie nas spotykaj膮 i emocji, jakie wywo艂uj膮 – tworzy si臋 ca艂o艣ciowy, chroniczny wzorzec napi臋cia mi臋艣niowego, a cechy naszej osobowo艣ci wida膰 w postawie cia艂a.

PRZECZYTAJ TAK呕E: Gdy zacz臋艂am dokonywa膰 zmian, uwierzy艂am w siebie. Wywiad z Olg膮 Kozierowsk膮

Dlatego warto wi臋cej koncentrowa膰 si臋 na w艂asnym 偶yciu i 鈥瀋odziennym byciu鈥 w lepszym kontakcie ze sob膮, ze swoimi my艣lami, emocjami i 鈥瀞ygna艂ami鈥, kt贸re wysy艂a cia艂o. Warto medytowa膰, chodzi膰 na d艂ugie spacery, od czasu do czasu zata艅czy膰 z rana. Praktykuj jog臋 i zacznij cz臋艣ciej u艣miecha膰 si臋 do siebie. Zatroszcz si臋 o swoje wewn臋trzne pi臋kno, kt贸rego 藕r贸d艂em niech b臋dzie rado艣膰, mi艂o艣膰 i to ciche poczucia szcz臋艣cia, kiedy zaczynamy odczuwa膰 wdzi臋czno艣膰, za nasz ka偶dy oddech. Nigdy nie patrzmy na siebie przez pryzmat nieprawdziwych reklam i 艣wiata sztucznie kreowanego przez kolorowe magazyny. Je偶eli zechcesz postrzega膰 siebie jako pi臋kn膮, tak w艂a艣nie si臋 stanie!

NAMASTE Kochane!