Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

4 złote zasady networkingu, czyli jak skutecznie budować relacje biznesowe!

4 złote zasady networkingu, czyli jak skutecznie budować relacje biznesowe!

jak skutecznie budować relacje biznesowe

 

Popularne powiedzenie mówi – nieważne, ile osób znasz, ważne, ile osób zna ciebie. Sztuki pozyskiwania cennych kontaktów można się nauczyć. Oto cztery proste zasady, które pomogą ci stać się mistrzem networkingu. Sprawdź, jak skutecznie budować udane relacje biznesowe.

Networking to sieć relacji i kontaktów, które służą wzajemnej rekomendacji, wymianie informacji i wspieraniu się w świecie biznesu. Daje szansę na znalezienie nowych możliwości zawodowych czy współtworzenie ciekawych projektów. Jak zacząć i o czym pamiętać?

Jak Kuba Bogu…

Jedną z najważniejszych zasad networkingu jest zasada wzajemności. Ludzie czują wewnętrzną potrzebę odwdzięczenia się komuś, kto im pomógł, coś im dał lub czegoś ich nauczył. Reguła ta działa niezależnie od kultury. W networkingu by zyskać, trzeba coś dać w zamian. Działanie egoistyczne, da krótkofalowe rezultaty.

Nie ilość a jakość

Nie musisz bywać wszędzie. Bywaj tam, gdzie możesz zyskać najwięcej. Pamiętaj, że budowanie sieci kontaktów, nie może być działaniem nieprzemyślanym i nieświadomym. Tak jak wszędzie, plan to podstawa! Podczas spotkania – krąż! Przyklejenie się do jednej osoby „bo miło ci się z nią rozmawia” nie przyniesie wymarzonych rezultatów. Założenie jest takie, że z każdego spotkania powinno się wynieść minimum trzy przydatne wizytówki.
Praktyczny przewodnik networkingu radzi: przyjdź kwadrans przed rozpoczęciem spotkania, kiedy uczestnicy nie mają jeszcze zajęcia. Warto także podchodzić do osób stojących pojedynczo.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ: NETWORKING DLA INTROWERTYKÓW

Zasada 12x12x12

Zasada stworzona przez Ivana Misnera dotyczy pierwszego wrażenia w networkingu, na które składa się to jak wyglądamy z odległości 12 stóp (ok. 3,5 m), jak wyglądamy z odległości 12 cali (ok. 30 cm) oraz jakie jest pierwsze 12 słów, które wypowiadamy. Te słowa będą najlepiej zapamiętane!

Zasada 20 sekund tzw. elevator pitch

W wolnym tłumaczeniu „elevator pitch” oznacza „prezentację windową” i wywodzi się z USA, z czasów kiedy handlowcy dokonywali prób sprzedaży w windzie, gdy mieli szansę napotkać osobę decyzyjną. Ich prezentacja, lub autoprezentacja trwała ok. 20 sekund czyli tyle, ile przeciętna winda jedzie na najwyższe piętro. 20 sekund to góra 50 słów. Czy potrafisz w tym czasie opowiedzieć o sobie używając języka korzyści? Wskazując swoje zalety, skuteczność i osiągnięcia?
Metoda zwięzłego przedstawienia idei może być stosowana zarówno przez biznesmenów, jak i menedżerów, sprzedawców planujących awans czy poszukujących pracy. Przekaz powinien być klarowny i łatwy w odbiorze, Najważniejsze, aby prezentacja była entuzjastyczna i dynamiczna.


Zadanie:
Napisz używając maksymalnie 15 – stu słów kim jesteś, w czym jesteś najlepsza.

Podpowiedź:
Zamiast: jestem specjalistką w dziale obsługi klienta,
napisz: jestem ekspertem od trudnych rozmów telefonicznych

Zamiast jestem specjalistą ds. marketing
napisz: jestem ekspertem od robienia wielkich kampanii przy małym budżecie

 

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close