jak skutecznie budowa膰 relacje biznesowe

4 z艂ote zasady networkingu, czyli jak skutecznie budowa膰 relacje biznesowe!

El偶bieta Zaborowska

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 

Popularne powiedzenie m贸wi 鈥 niewa偶ne, ile os贸b znasz, wa偶ne, ile os贸b zna ciebie. Sztuki pozyskiwania cennych kontakt贸w mo偶na si臋 nauczy膰. Oto cztery proste zasady, kt贸re pomog膮 ci sta膰 si臋 mistrzem networkingu.聽Sprawd藕, jak skutecznie budowa膰 udane relacje biznesowe.

Networking to sie膰 relacji i kontakt贸w, kt贸re s艂u偶膮 wzajemnej rekomendacji, wymianie informacji i wspieraniu si臋 w 艣wiecie biznesu. Daje szans臋 na znalezienie nowych mo偶liwo艣ci zawodowych czy wsp贸艂tworzenie ciekawych projekt贸w. Jak zacz膮膰 i o czym pami臋ta膰?

Jak Kuba Bogu…

Jedn膮 z najwa偶niejszych zasad networkingu jest zasada wzajemno艣ci. Ludzie czuj膮 wewn臋trzn膮 potrzeb臋 odwdzi臋czenia si臋 komu艣, kto im pom贸g艂, co艣 im da艂 lub czego艣 ich nauczy艂. Regu艂a ta dzia艂a niezale偶nie od kultury. W networkingu by zyska膰, trzeba co艣 da膰 w zamian. Dzia艂anie egoistyczne, da kr贸tkofalowe rezultaty.

Nie ilo艣膰 a jako艣膰

Nie musisz bywa膰 wsz臋dzie. Bywaj tam, gdzie mo偶esz zyska膰 najwi臋cej. Pami臋taj, 偶e budowanie sieci kontakt贸w, nie mo偶e by膰 dzia艂aniem nieprzemy艣lanym i nie艣wiadomym. Tak jak wsz臋dzie, plan to podstawa! Podczas spotkania – kr膮偶! Przyklejenie si臋 do jednej osoby 鈥瀊o mi艂o ci si臋 z ni膮 rozmawia鈥 nie przyniesie wymarzonych rezultat贸w. Za艂o偶enie jest takie, 偶e z ka偶dego spotkania powinno si臋 wynie艣膰 minimum trzy przydatne wizyt贸wki.
Praktyczny przewodnik networkingu radzi: przyjd藕 kwadrans przed rozpocz臋ciem spotkania, kiedy uczestnicy nie maj膮 jeszcze zaj臋cia. Warto tak偶e podchodzi膰 do os贸b stoj膮cych pojedynczo.

DOWIEDZ SI臉 WI臉CEJ:聽NETWORKING DLA INTROWERTYK脫W

Zasada 12x12x12

Zasada stworzona przez Ivana Misnera dotyczy pierwszego wra偶enia w networkingu, na kt贸re sk艂ada si臋 to jak wygl膮damy z odleg艂o艣ci 12 st贸p (ok. 3,5 m), jak wygl膮damy z odleg艂o艣ci 12 cali (ok. 30 cm) oraz jakie jest pierwsze 12 s艂贸w, kt贸re wypowiadamy. Te s艂owa b臋d膮 najlepiej zapami臋tane!

Zasada 20 sekund tzw. elevator pitch

W wolnym t艂umaczeniu 鈥瀍levator pitch鈥 oznacza 鈥瀙rezentacj臋 window膮鈥 i wywodzi si臋 z USA, z czas贸w kiedy handlowcy dokonywali pr贸b sprzeda偶y w windzie, gdy mieli szans臋 napotka膰 osob臋 decyzyjn膮. Ich prezentacja, lub autoprezentacja trwa艂a ok. 20 sekund czyli tyle, ile przeci臋tna winda jedzie na najwy偶sze pi臋tro. 20 sekund to g贸ra 50 s艂贸w. Czy potrafisz w tym czasie opowiedzie膰 o sobie u偶ywaj膮c j臋zyka korzy艣ci? Wskazuj膮c swoje zalety, skuteczno艣膰 i osi膮gni臋cia?
Metoda zwi臋z艂ego przedstawienia idei mo偶e by膰 stosowana zar贸wno przez biznesmen贸w, jak i mened偶er贸w, sprzedawc贸w planuj膮cych awans czy poszukuj膮cych pracy. Przekaz powinien by膰 klarowny i 艂atwy w odbiorze, Najwa偶niejsze, aby prezentacja by艂a entuzjastyczna i dynamiczna.


Zadanie:
Napisz u偶ywaj膮c maksymalnie 15 鈥 stu s艂贸w kim jeste艣, w czym jeste艣 najlepsza.

Podpowied藕:
Zamiast: jestem specjalistk膮 w dziale obs艂ugi klienta,
napisz: jestem ekspertem od trudnych rozm贸w telefonicznych

Zamiast jestem specjalist膮 ds. marketing
napisz: jestem ekspertem od robienia wielkich kampanii przy ma艂ym bud偶ecie

 

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close