7 kluczowych pyta艅 sprzeda偶owych

Jak skutecznie budowa膰 swoj膮 mark臋 i wizerunek.聽5 wskaz贸wek

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 

W my艣l zasady Pareto, jedynie 20% przedsi臋biorc贸w osi膮ga genialne wyniki, mierzone skuteczno艣ci膮 na poziomie 80%. Pozosta艂e 80% ledwo 艂膮czy koniec z ko艅cem. Sfrustrowani swoimi niepowodzeniami i brakiem wynik贸w z miesi膮ca na miesi膮c demotywuj膮 sami siebie, sw贸j zesp贸艂 i trac膮 wiar臋 w sw贸j sukces sukcesu.

Co zrobi膰 by zalicza膰 si臋 do grupy skutecznych przedsi臋biorc贸w i stale podnosi膰 wyniki sprzeda偶y? Mam dla Ciebie kilka prostych wskaz贸wek.

1. Stw贸rz swoj膮 mark臋 osobist膮.

Niezale偶nie od tego, czy sprzedajesz us艂ugi czy produkty. Niezale偶nie od tego, w jakiej bran偶y dzia艂asz. Niezale偶nie od tego, czy pracujesz od dawna czy jeste艣 stosunkowo kr贸tko na rynku, potrzebujesz czego艣 co wyr贸偶ni Ci臋 spo艣r贸d konkurencji. Potrzebujesz atrakcyjnego brandingu. Marki, kt贸ra b臋dzie przyci膮ga膰 do Ciebie Klient贸w. Kt贸ra b臋dzie wzbudza膰 zainteresowanie, kt贸ra b臋dzie atrakcyjna.

Chcesz sprzedawa膰 produkty za milion? Powiniene艣 wygl膮da膰 na dwa miliony. Nie oszukuj si臋, 偶e jest inaczej! Klient musi widzie膰 w Tobie autorytet, przecie偶 powierza Ci swoje pieni膮dze.

Ka偶dy z nas jest swoj膮 najlepsz膮 wizyt贸wk膮. Atrakcyjny, schludny wygl膮d, oraz elegancki str贸j powoduj膮, 偶e jeste艣my lepiej zauwa偶alni i wzbudzamy szacunek. Atrakcyjno艣膰 to s艂owo pochodz膮ce z j臋zyka 艂aci艅skiego, gdzie oznacza: interesuj膮cy, dobry, korzystny, warto艣ciowy, godny przyj臋cia/rozwa偶enia, przyci膮gaj膮cy wzrok. Warto zatem zadba膰 o swoj膮 atrakcyjno艣膰? Odpowied藕 pozostawiam Tobie.

2. Wyr贸偶nij si臋 wysok膮 kultur膮 osobist膮.

Kultura osobista jest cech膮, kt贸r膮 nabywa si臋 w wyniku ci膮g艂ej pracy nad sob膮 przez ca艂e 偶ycie. Czym jest kultura osobista w biznesie? Sk艂adaj膮 si臋 na ni膮 dyplomacja, uprzejmo艣膰, odpowiednie zachowanie w ka偶dej sytuacji, wywa偶enie, podejmowanie przemy艣lanych decyzji. Profesjonalizm i uprzejmo艣膰 zar贸wno podczas pisania maili do klient贸w, jak i rozmowy telefonicznej nie tylko umila, lecz tak偶e u艂atwia kontakt z Klientem.

3. B膮d藕 sob膮, nie udawaj kogo艣 kim nie jeste艣.

Naturalno艣膰 czyli bycie sob膮. Jak偶e prosta, lecz niestety cz臋sto nieu偶ywana zasada, kt贸r膮 powinni艣my kierowa膰 si臋 w 偶yciu prywatnym, a tak偶e biznesie. Ka偶dy z nas urodzi艂 si臋 orygina艂em. Niestety zbyt cz臋sto staramy si臋 por贸wnywa膰 do innych 鈥 naszym zdaniem lepszych os贸b. Jeste艣my lud藕mi, pope艂niamy b艂臋dy, nale偶y by膰 tego 艣wiadomym i d膮偶y膰 do swojego w艂asnego mistrzostwa. Dobrze jest mie膰 autorytety w swojej bran偶y i czerpa膰 od nich wiedz臋, jednak 艣wiadomo艣膰 w艂asnej warto艣ci powoduje, 偶e jeste艣my bardziej doceniani przez innych.

4. Inwestuj w siebie, stale si臋 rozwijaj.

Niezale偶nie od tego, czy sprzedajesz siebie, us艂ugi czy produkty. Niezale偶nie od tego, w jakiej bran偶y dzia艂asz. Niezale偶nie od tego, czy istnieje ona od dawna czy jest stosunkowo nowa, ka偶dego przedsi臋biorc臋 charakteryzuj膮 podobne schematy my艣lenia i dzia艂ania. Wg bada艅 85% decyzji podejmujemy nie艣wiadomie. 70% decyzji 艣wiadomych podejmujemy w oparciu o panuj膮ce normy spo艂eczne. 86 % firm deklaruje zwrot z inwestycji w ROI. Czy warto zatem inwestowa膰 w edukacj臋 mi臋kk膮? Kiedy inwestujemy w rozw贸j osobisty, udoskonalamy w艂asne umiej臋tno艣ci i jeste艣my bardziej efektywni. Pracujemy z pasj膮, planujemy ka偶dy dzie艅 i wykonujemy list臋 zada艅 do realizacji, co prowadzi do wi臋kszej skuteczno艣ci sprzeda偶y. Czytamy ksi膮偶ki, modelujemy strategie sukcesu, wsp贸艂pracujemy z innymi, co skutkuje wi臋ksz膮 pewno艣ci膮 siebie i skuteczno艣ci膮. Je艣li wierzysz w siebie i sw贸j produkt 鈥 uwierz tak偶e, 偶e jeste艣 najlepszym wyborem, jakiego tw贸j klient mo偶e dokona膰.

5. Doskonale poznaj sw贸j rynek i konkurencj臋.

Twoim obowi膮zkiem jest zna膰 aktualne tendencje panuj膮ce na rynku oferowanych przez Ciebie d贸br i us艂ug. W ma艂ym palcu powiniene艣 mie膰 ofert臋 konkurencji, informacj臋 o skuteczno艣ci ich sprzeda偶y, o cenach oraz standardzie pracy konkurencji.

Podsumowuj膮c, ch臋膰 bycia lepszym od samego siebie powoduje, 偶e ro艣niemy, uczymy si臋 i udoskonalamy. Uwidacznia si臋 to nie tylko w wi臋kszym poczuciu w艂asnej warto艣ci, lepszej komunikatywno艣ci, lecz tak偶e zwi臋kszonej efektywno艣ci sprzeda偶y.

Nie ma tu 偶adnej magii, 偶adnego przypadku. Jest czysta praca, oparta o efekty i d膮偶enie do jasno okre艣lonego celu. Sprzeda偶 ma swoje prawa i logik臋, tak samo jak skuteczni przedsi臋biorcy maj膮 swoje zasady. Zasady, kt贸re dzia艂aj膮 i przynosz膮 efekty.

Czy udoskonalaj膮c samego siebie masz co艣 do stracenia? My艣l臋, 偶e nie. Przekonaj si臋 zatem, ile mo偶esz zyska膰.

***

Je艣li chcesz dowiedzie膰 si臋 wi臋cej na temat najskuteczniejszych technik sprzeda偶y zapraszamy na kolejne spotkania z cyklu Kobieta w Biznesie, kt贸re odb臋d膮 si臋:

19.10 Gdynia
26.10 Krak贸w
23.11 Wroc艂aw

Bilety oraz dodatkowe informacje na temat wydarze艅聽mo偶na znale藕膰 TUTAJ.

Wi臋cej na temat projektu Kobieta w Biznesie聽przeczytacie TUTAJ.

UWAGA: dla czytelniczek Sukcesu Pisanego Szmink膮 mamy specjalny kod rabatowy: PREZENT 鈥 obni偶aj膮cy cen臋 o 10%!

***

O autorce:

Aneta W膮tor
Autorka projektu Kobieta w Biznesie, kt贸ry integruje 艣rodowisko przedsi臋biorczych kobiet. Szkoli pracownik贸w mniejszych firm i korporacji w rozwijaniu umiej臋tno艣ci mi臋kkich tj. sprzeda偶, komunikacja czy personal branding.
www.anetawator.com聽oraz www.kobietawbiznesie.pl

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close