CV

Dobrze napisane CV to przepustka na rozmow臋 rekrutacyjn膮. Jak je stworzy膰?

Ewa Kawecka i Katarzyna Kope膰-Ziemczyk

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 

 

Ka偶dy z nas przynajmniej teoretycznie wie, jak napisa膰 CV. Ka偶dy z nas, przynajmniej raz taki dokument stworzy艂 鈥 i bardzo dobrze. Ka偶dy z nas pomy艣la艂: mam idealne kompetencje, pasuj臋 do tego stanowiska. I wi臋kszo艣膰 z nas obudzi艂a si臋 w rzeczywisto艣ci pt.: 鈥znowu nawet nie zadzwonili鈥. Dlaczego? No w艂a艣nie dlatego, 偶e nasze CV by艂o 藕le napisane.

Pierwsza  i najwa偶niejsza zasada przy tworzeniu CV to czytanie ze zrozumieniem og艂oszenia o prac臋. To pozwoli nam na przygotowanie unikatowego CV odpowiadaj膮cego potrzebom pracodawcy.  CV sk艂ada si臋 z pewnych sta艂ych i charakterystycznych sekcji.

DANE KONTAKTOWE I ZDJ臉CIE

Dane, kt贸re zostawiamy ograniczamy tylko do imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail (偶adnych 艣miesznych nazw e-maili), ewentualnie miejscowo艣ci. Dodatkowo pod imieniem i nazwiskiem wpisujemy nazw臋 stanowiska, na kt贸re aplikujemy.  Zdj臋cie 鈥 dopasowane do oferty pracy. Najlepiej zrobi膰 w miar臋 uniwersalne w koszuli lub eleganckiej bluzce, kt贸re przyda nam si臋 do wielu r贸偶nych wersji CV. Zdj臋cie w pe艂nym garniturze zostawiamy dla ofert z wybranych bran偶 (tj. bankowo艣膰, finanse, prawo czy dla najwy偶szych szczeblem menager贸w).

PROFIL

To jest najwa偶niejsza cz臋艣膰 ca艂ego CV. To tu powinny znale藕膰 wszystkie te informacje o nas, kt贸re najbardziej pasuj膮 do stanowiska pracy, na kt贸re aplikujemy. W tym miejscu nale偶y podawa膰 konkretne osi膮gni臋cia, np. zarz膮dzanie zespo艂em do 10 os贸b; odpowiedzialno艣膰 za wyniki; zarz膮dzanie bud偶etem w wysoko艣ci鈥. To sok z cytryny naszej kariery zawodowej. Je艣li gdziekolwiek chwalimy si臋 swoimi sukcesami 鈥 to w艂a艣nie tu.

DO艢WIADCZENIE ZAWODOWE

Na potencjalnego pracodawc臋 dobrze b臋d膮 dzia艂a膰 konkretne osi膮gni臋cia i konkretne dzia艂ania, jakie podejmowali艣my na danym stanowisku, takie jak np.: odpowiedzialno艣膰 za bud偶ety reklamowe do 3 mln z艂. Nie piszmy, 偶e w czym艣 uczestniczyli艣my 鈥 bo rekruter nie wie, co si臋 za tym kryje i nie ma czasu si臋 domy艣la膰. Je艣li dopiero wchodzisz na rynek pracy kluczowe b臋d膮 wszystkie aktywno艣ci podejmowane na studiach, tj. praktyki, sta偶e, prace weekendowe. Osoby starsze, ze sporym do艣wiadczeniem zawodowym musz膮 wskazywa膰 na swoje kompetencje, elastyczno艣膰 i otwarto艣膰 na nowe.

PRZECZYTAJ TAK呕E: JAK SZUKA膯 PRACY W KRYZYSIE? 4 G艁脫WNE STRATEGIE

WYKSZTA艁CENIE / SZKOLENIA

Je艣li sko艅czyli艣my uczelni臋 wy偶sz膮 鈥 wpisujemy jaka uczelnia i jaki kierunek. Je艣li wybrali艣my szko艂臋 techniczn膮, zawodow膮 鈥 piszemy tak samo. Wa偶ne to, by po zako艅czonej edukacji nie by艂o luki w rozwoju naukowym. Rozwija膰 mo偶emy si臋 poprzez szkolenia, kursy czy szko艂y podyplomowe. Dobrze, by zawsze pojawi艂o si臋 tutaj co艣 w miar臋 aktualnego.

UMIEJ臉TNO艢CI

Je艣li umieszczamy tutaj informacj臋, np. na temat j臋zyk贸w obcych 鈥 znowu musimy by膰 bardzo konkretni. Nie piszmy, 偶e znamy j臋zyk dobrze lub bardzo dobrze. Pos艂ugujmy si臋 przyj臋t膮 skal膮. W j臋zyku angielskim jest to skala od A1 do C2.

ZAINTERESOWANIA

Najlepiej skupi膰 si臋 na tych pasjach, kt贸re w jaki艣 spos贸b mog膮 wi膮za膰 si臋 z ch臋ci膮 wykonywanego przez nas zawodu. Unikajmy wpisywania pasji, kt贸re mog膮 nas stygmatyzowa膰. Nie chodzi o kwesti臋 naszej wolno艣ci i prywatno艣ci, ale o to, 偶e na papierze odbi贸r naszej osoby mo偶e by膰 zupe艂nie inny ni偶 by艣my tego chcieli.

Rekruter na wst臋pn膮 analiz臋 CV po艣wi臋ca kilka, mo偶e kilkana艣cie sekund. Dlatego prosimy 鈥 po艣wi臋膰 kilka minut wi臋cej i pos艂uchaj wszystkich rad zwi膮zanych z pisaniem CV. To w艂a艣nie tu us艂yszysz o istotnych s艂owach kluczowych, kt贸re powinno zawiera膰 Twoje CV. Znajdziesz je tutaj: https://www.facebook.com/watch/live/?v=865774823933919&ref=watch_permalink

***

AUTORKI

Ewa Kawecka 鈥 ekspert HR. Mi臋dzynarodowy coach ICC, certyfikowany doradca zawodowy, wcze艣niej kierownik dzia艂u HR w mi臋dzynarodowej korporacji. Specjalistka w coachingu mened偶erskim, coachingu kariery oraz doradztwie zawodowym.  Absolwentka Szko艂y G艂贸wnej Handlowej oraz Szko艂y Wy偶szej Psychologii Spo艂ecznej. Od 9 lat doradza menad偶erom w korporacjach oraz osobom prywatnym. W艣r贸d klient贸w s膮 pracownicy takich marek jak: IKEA, PGNIG, BASF, AEGON, GENERALI, UNILEVER czy BO艢 BANK.  Zajmuje si臋 r贸wnie偶 psychoterapi膮 w nurcie psychodynamicznym pacjenta indywidualnego.

Ewa Kawecka
Ewa Kawecka

Katarzyna Kope膰-Ziemczyk 鈥 ekspert komunikacji. Rzecznik prasowy. Menad偶er PR i sportu. Do艣wiadczony m贸wca, trenerka wyst膮pie艅 przed kamer膮 i publicznych. Dziennikarka telewizyjna. Wyk艂adowca i szkoleniowiec z zakresu komunikacji. W firmach odpowiedzialna za komunikacj臋 zewn臋trzn膮, w tym media relations, budow臋 wizerunku i strategie komunikacyjne. Absolwentka Uniwersytetu 艢l膮skiego oraz Wy偶szej Szko艂y Komunikacji Spo艂ecznej. Doktorantka Uniwersytetu Warszawskiego.

Katarzyna Kope膰-Ziemczyk
Katarzyna Kope膰-Ziemczyk

Wi臋cej wiedzy znajdziesz tutaj:

https://www.facebook.com/kopec.ziemczyk/videos/2319549011671932/

https://www.facebook.com/kopec.ziemczyk/live_videos/

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close