jak zadbać od strony SEO o kartę produktu

Jak zadbać od strony SEO o kartę produktu w swoim sklepie internetowym? 7 wskazówek

Iga Katulska

Każdy, kto prowadzi sklep internetowy powinien zdawać sobie sprawę z kilku rzeczy. Coraz większe zainteresowanie zakupami online nikogo już nie dziwi, a chęć do wydawania pieniędzy w internecie np. wg ostatnich badań Gemius deklaruje ponad 50% badanych.

Samo zainteresowanie zakupami online oczywiście nie wystarczy, a czynników wpływających na decyzję zakupową i wreszcie, tak pożądane przez sprzedających, sfinalizowanie transakcji może być wiele. Poniżej przedstawiamy kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę na karcie produktu, tak żeby spełnić wymogi SEO i równocześnie zadowolić użytkowników.

1. Zadbaj o opis produktu

Przy tworzeniu opisu produktu można oczywiście pójść drogą na skróty i skorzystać z gotowego tekstu przygotowanego przez producenta. W takim przypadku musimy się jednak pogodzić z faktem, że gotowy opis może być wykorzystywany również przez naszą konkurencję. Tym sposobem, treść ta jest wielokrotnie powtarzana i na pewno nie zostanie doceniona przez Google. Stworzenie unikalnego opisu jest dostosowaniem do wymogów wyszukiwarki, a zadbanie o to, żeby był ciekawy i dostarczał wszystkich niezbędnych informacji na pewno zyska przychylność użytkowników. Pamiętaj również, że opis ma być merytoryczny, ważna jest dokładna specyfikacja produktu, ale również słowa kluczowe, używanie nagłówków, a także zadbanie o wygląd tekstu poprzez pogrubienia i wypunktowania.

2. Przedstaw swój produkt

Dobra fotografia produktu może skłonić do jego zakupu. Nie musi być dziełem artysty, ale powinna dobrze oddawać istotę produktu, jego wygląd i specyfikę. Obraz na karcie produktu powinien pokazać produkt z wielu perspektyw oraz, jeżeli jest to uzasadnione, z dodatkami pasującymi do produktu. Nie zapominajmy, że to, co jest ładne i ciekawe dla użytkownika to nie wszystko! Fotografie powinny być dostosowane do parametrów strony. Ważna jest również nazwa pliku oraz parametr alt, w którym powinno umieścić się słowo kluczowe, dla łatwiejszego znalezienia naszego produktu w wyszukiwarce grafiki.

3. Linkuj do treści na swojej stronie!

Linkowanie wewnętrzne na karcie produktu zapewni doskonałe uzupełnienie informacji niezbędnych do dokonania zakupu. W ten sposób użytkownik w prosty sposób dowie się jakie są koszty wysyłki, sposoby i czas dostawy. Dodatkową opcją linkowania wewnętrznego jest umieszczenie na karcie produktu slajderów, czyli bardziej graficznej formy. W ten sposób zyskamy możliwość na wyświetlenie komplementarnych produktów do zakupionego, produktów polecanych w danej kategorii czy najczęściej kupowanych.

Przeczytaj także: Te narzędzia musisz znać, jeżeli chcesz z sukcesem przenieść swój biznes do internetu

4. Ułatw użytkownikowi poruszanie się po stronie

Sposobem na ułatwienie użytkownikowi poruszania się po stronie jest zastosowanie nawigacji breadcrumbs. Nawigacja okruszkowa pozwala odnaleźć się w strukturze witryny, pokazuje ścieżkę po jakiej porusza się użytkownik, wyświetlając ją zazwyczaj na górze strony. Każdy jej element jest klikalny i pozwala szybko wrócić do konkretnej podstrony w sklepie internetowym. Klient widzi zatem w jaki sposób trafił na kartę konkretnego produktu i w każdej chwili może wrócić do poprzednich etapów.

5. Zwróć uwagę na adresy url, opisy meta, title tag

Karta produktu to nie tylko opis i zdjęcie. Warto również zadbać o jej adres url. Powinien on być przyjazny dla użytkownika, względnie krótki oraz informować co się pod nim kryje. Jeżeli struktura adresu będzie słaba, może być myląca dla użytkownika, a w konsekwencji wcale nie zachęcać do tego, żeby w ten adres kliknąć. Tworząc adresy url dla kart produktu umieść w nich słowa kluczowe. Pamiętaj również żeby być konsekwentnym i stosować ten sam sposób dla całego sklepu internetowego.

Kolejnym elementem jest title tag, czyli to, co wyświetla się nad adresem strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dobrze ułożone title tag zwiększają współczynnik klikalności, swoją trafnością przyciągając klientów, którzy szukają konkretnych produktów. Zasada jest prosta, im bardziej title tag odpowiada wpisanemu przez użytkownika słowu kluczowemu, tym większa szansa, że użytkownik zechce odwiedzić stronę sklepu. Co ważne, warto zadbać o unikalny title tag dla każdej strony czy kategorii produktów. Duplikaty nie są dobrze widziane przez wyszukiwarkę!

Meta description to tekst, który z kolei znajduje się pod adresem strony w darmowych wynikach wyszukiwania. Zasada jest taka sama jak w przypadku title tag – liczy się unikalność opisu i umieszczenie słów kluczowych. Dlaczego meta description jest ważne? Ponieważ pozwala zrozumieć użytkownikowi zawartość strony i jest jednym z czynników, które zachęcą go do jej odwiedzenia.

6. Pozwól na opinie i komentarze!

Opinie i komentarze są skarbnicą wiedzy dla osób zainteresowanych produktami Twojego sklepu. Jest to też podstawa do budowania zaufania wśród swoich obecnych i potencjalnych klientów. Jeżeli umieścisz obok recenzji wezwanie do działania możesz dodatkowo zmotywować swoich użytkowników do zakupu. Komentarze osób, które miały pozytywne doświadczenie z Twoim sklepem stanowią wartość zarówno dla potencjalnych klientów, jak i dla marki sklepu.

7. Pamiętaj o estetyce

Uwzględniając wszystkie powyższe wskazówki nie należy zapominać o estetyce karty produktowej. Unikalna treść, dobre opisanie zdjęć to czynniki doceniane przez wyszukiwarkę. Jednak im bardziej karta produktu będzie miła dla oka użytkownika, a także przejrzysta i funkcjonalna tym większa szansa na zwiększenie ruchu na stronie. A ruch na stronie jest jak najbardziej ważnym czynnikiem dla Google!

Więcej na EACTIVE