Na zdj臋ciu Joanna Rek-Faber Ambasadorka programu Sukces TO JA

Proste czynno艣ci mog膮 by膰 zbawienne dla wsp贸艂czesnego m贸zgu. Minfulness po swojemu

Joanna Rek-Faber

Jeste艣my przyzwyczajeni, 偶e wszystko dzieje si臋 szybko, natychmiast, wystarczy jedno naci艣ni臋cie klawisza ENTER i kupujemy, sprzedajemy, wysy艂amy, kasujemy鈥 s艂owem: zmieniamy radykalnie mniej lub bardziej nasz膮 rzeczywisto艣膰, codzienno艣膰, siebie samych. Oczekujemy spektakularnych i natychmiastowych efekt贸w. Ju偶, natychmiast, teraz! Tymczasem to, co warto艣ciowe wymaga czasu, cierpliwo艣ci i skupienia.

Mutitasking

Mit wielozadaniowo艣ci (z ang. multitasking) na szcz臋艣cie odchodzi do lamusa. Ju偶 wiemy, 偶e mo偶e i dla sztucznej inteligencji to jest ok (cho膰 ja miewam wra偶enie, 偶e聽 i ta sztuczna si臋 zawiesza przy nadmiarze zada艅!), ale na pewno nie dla ludzkiej g艂owy. Znacznie zdrowsza i bardziej naturalna jest dla nas strategia: jedna rzecz na raz. Od pocz膮tku, do ko艅ca. Bez 鈥瀝ozrywania鈥 uwagi, skupienia i czasu. Innymi s艂owy, minimalizm rodzi jako艣膰! Przynajmniej takie s膮 moje w艂asne, wst臋pne obserwacje! :)

PRZECZYTAJ TAK呕E: WYRZU膯 KREM ANTI-AGEING! NASTA艁A ERA BODY POSITIVE

Proste czynno艣ci

Zatem zabra艂am si臋 do prostej czynno艣ci, jak膮 jest wyrabianie ciasta na pierogi i dozna艂am ol艣nienia: to jest m贸j spos贸b na mindfulness! Nie, nie, nie zamierzam otwiera膰 pierogarni, co to, to nie! Pierogi w艂asnor臋czne uskuteczniam tylko raz w roku. Niemniej, ta prosta my艣l zmienia moj膮 codzienno艣膰: proste, wydawa艂oby si臋 niekiedy, zapomniane czynno艣ci potrafi膮 da膰 odpocz膮膰 przebod藕cowanemu cz艂owiekowi wsp贸艂czesnemu. Dla jednych b臋dzie to szyde艂kowanie, dla innych kaligrafia, czy wyrabianie ciasta 鈥 wa偶ne, by anga偶owa艂y r臋ce, a pozwala艂y odpocz膮膰 sko艂atanym my艣lom. Taki tryb 鈥瀢y艂膮czenia鈥 ci膮g艂ego procesowania w naszej g艂owie ma sporo aspekt贸w pozytywnych.

PRZECZYTAJ TAK呕E: OTO 4 RZECZY, KT脫RE ZYSKUJEMY, GDY POJAWIA SI臉 MAGICZNA CZW脫RKA 鈥瀂 PRZODU鈥.

Mo偶e pewne czynno艣ci daj膮 warto艣膰 podobn膮 do medytacji?

Chyba co艣 w tym jest 鈥 ca艂kiem niedawno by艂am na warsztacie z tworzenia 艣wiec. Trzy godziny pracy r膮k, rozm贸w w kobiecym gronie i wysz艂am nie tyko z pi臋knymi 艣wiecami, ale z bardzo wypocz臋t膮 g艂ow膮. Mo偶e to metoda na mnie?

Zobaczymy, b臋d臋 nadal stosowa膰! A mo偶e si臋 do艂膮czysz?

***

O Autorce

Joanna Rek-Faber 鈥 Ambasadorka programu Sukces TO JA, od lat zwi膮zana z edukacj膮. Swoj膮 prac臋 opiera na pozytywnej motywacji i warto艣ciowej relacji. Dzi艣 艂膮czy nauczanie, prowadzenie w艂asnej dzia艂alno艣ci i prac臋 coachingowo-mentoringow膮. Wspiera kobiety na ich drodze do pe艂nego, spe艂nionego i szcz臋艣liwego 偶ycia. Jest certyfikowanym trenerem metody Points of You庐, prowadzi warsztaty i spotkania dla kobiet w 艁odzi. Prywatnie kobieta szcz臋艣liwa, mama Alicji i Gucia, mi艂o艣niczka ksi膮偶ek, ruchu i herbaty.