Pracując zdalnie pracujemy więcej niż to wynika z umowy
Dobrostan to umiejętność odpoczywania, dbania o siebie i przeznaczania czasu na regenerację. Wyniki przeprowadzonego badania* wskazują, że pracując zdanie, ankietowani częściej przekraczają ustalone godziny pracy niż w przypadku pracy stacjonarnej. Z deklaracji ankietowanych pracujących hybrydowo wynika, że pracując zdalnie 29 proc. często pracuje ponad ustalone godziny pracy, podczas gdy w przypadku pracy stacjonarnej ten odsetek wynosi jedynie 16 proc.
Połowa badanych czuje się przytłoczona obowiązkami w pracy
Na pytanie „Czy czujesz się przytłoczona/przytłoczony obowiązkami w pracy?” 24 proc. respondentów odpowiedziało „zdecydowanie tak”, 26 proc. – „raczej tak”, natomiast 19 proc. – „raczej nie”. Jedynie 4 proc. badanych stanowczo zaprzecza poczuciu przytłoczenia pracą. Co trzeci respondent przyznaje, że w ostatnich miesiącach jakość jego pracy spadła.
Co trzeci pracodawca dba o dobrostan swoich pracowników
Aż 40 proc. badanych deklaruje, że firma, w której pracują nie wspiera ich dobrostanu. Robi to zaledwie co trzeci pracodawca – 34 proc. respondentów przyznaje, że firma dba o kwestie dobrostanu pracowników. Najczęściej wskazywanymi formami wsparcia są: duża elastyczność czasu pracy (54 proc.), pakiet prywatnej opieki medycznej (54 proc.), karta sportowa (49 proc.) oraz duża elastyczność miejsca pracy (44 proc.). Jednocześnie wyniki badania wskazują, że nadal jedynie 16 proc. pracodawców oferuje darmowe wsparcie psychologiczne, a 18 proc. – większą liczbę dni wolnych.
*W badaniu wzięło udział 528 osób, 47 proc. w wieku do 39 lat i 53 proc. powyżej 40 lat, 29 proc. pochodzi z małych i średnich miejscowości, 71 proc. z miast powyżej 100 tys. mieszkańców. 53 proc. ma hybrydowy tryb pracy, 34 proc. – stacjonarny, a 13 proc. – zdalny. 88 proc. badanych pracuje na etacie lub w oparciu o umowę B2B, 12 proc. prowadzi własną firmę.