pozycjonowanie w艂asna dzia艂alno艣膰 gopodarcza

Pozycjonowanie kobiecych bran偶y, czyli kilka s艂贸w o promocji w fashion & beauty

Tomasz Ku艣mierczyk

Sukces w marketingu zale偶y od wielu czynnik贸w. Bez w膮tpienia dzisiaj bardzo trudno jest wyr贸偶ni膰 si臋 w艣r贸d konkurent贸w, niezale偶nie od bran偶y. Ka偶dy, kto wyp艂ywa na czerwony oceany, musi liczy膰 si臋 z tym, 偶e trudno b臋dzie si臋 przebi膰 ze swoj膮 ofert膮. Z kolei b艂臋kitne oceany, czyli pewnego rodzaju nisza - nie jest opcj膮 dost臋pn膮 dla ka偶dego.

O pozycjonowaniu s艂贸w kilka

Wpisuj膮c zestaw s艂贸w w wyszukiwark臋, niekt贸re strony pojawiaj膮 si臋 jako pierwsze, wysoko, inne – nisko, ni偶ej, najni偶ej. Dlaczego tak si臋 dzieje? Kluczem do sukcesu jest w艂a艣nie pozycjonowanie, czyli takie dzia艂ania marketingowe, kt贸re w efekcie sprawi膮, 偶e strona uzyska wysok膮 pozycj臋, 偶e b臋dzie wy艣wietla艂a si臋 na g贸rze po艣r贸d wynik贸w z wyszukiwarki. W pozycjonowaniu chodzi oczywi艣cie o widoczno艣膰 strony i o to, by grupa docelowa na ni膮 trafi艂a. To b臋dzie mia艂o bezpo艣rednie prze艂o偶enie na wyniki sprzeda偶owe. Je偶eli na stron臋 zajrzy milion os贸b, wyniki ze sprzeda偶y produktu lub us艂ugi b臋d膮 bardzo odmienne ni偶 wtedy, kiedy na stron臋 zajrzy tysi膮c os贸b. Pozycjonowanie strony nie jest zatem czym艣 oderwanym od rzeczywisto艣ci, czym ma pobawi膰 si臋 firmowy informatyk w wolnych chwilach. Jest to realna potrzeba przy prowadzeniu biznesu w XXI wieku. Jest to metoda dotarcia do potencjalnego klienta i chc膮c osi膮gn膮膰 biznesowy sukces, trzeba umiej臋tnie to wykorzysta膰.

Sposoby na pozycjonowanie

Internet prze艣ciga si臋 w pomys艂ach na pozycjonowanie – zar贸wno je艣li chodzi o sposoby p艂atne, jak i te darmowe. Marzeniem ka偶dego jest, by po wpisaniu s艂贸w kluczowych, dana strona wy艣wietli艂a si臋 jako pierwsza a wynikach Google. Spo艣r贸d r贸偶nych narz臋dzi warto zainteresowa膰 si臋 mi臋dzy innymi Google Search Concole, gdzie mo偶na dok艂adnie przyjrze膰 si臋 co dzieje si臋 z witryn膮 oraz przeanalizowa膰 ruch na niej. Narz臋dzie da odpowied藕 na pytanie, na kt贸re z kluczowych s艂贸w uzyskiwane wyniki s膮 najlepsze. Bardzo ciekawym narz臋dziem jest Yoast SEO, kt贸re wspomaga optymalizacj臋 strony pod Google. Mo偶na oczywi艣cie jako przedsi臋biorca w og贸le nie zajmowa膰 si臋 tematyk膮 marketingow膮 i zleci膰 wszystko odpowiednim firmom zewn臋trznym. Warto jednak wiedzie膰 co w trawie piszczy, by m贸c odnie艣膰 si臋 do prowadzonych dzia艂a艅 i wynik贸w, jakie przynosz膮.

Pozycjonowanie kobiecych bran偶

Bran偶e kobiece oczywi艣cie r贸偶ni膮 si臋 zasadniczo od bran偶 m臋skich. S膮 takie osoby w 艣wiecie Internetu, kt贸re swoj膮 ofert臋 kieruj膮 w艂a艣ciwie wy艂膮cznie do pa艅, chocia偶 raczej nie m贸wi膮 tego oficjalnie, aby nikogo publicznie nie dyskryminowa膰 i nie odrzuca膰 z grona potencjalnych klient贸w. Kobiety kupuj膮 inaczej ni偶 m臋偶czy藕ni. Badania wskazuj膮, 偶e do zakup贸w podchodz膮 bardziej emocjonalnie, impulsywnie. [1] Jednak trzeba przyzna膰, 偶e w pewnym momencie 偶ycia wiele kobiet nie my艣li ju偶 o sobie, a przynajmniej nie stawia siebie i swoich potrzeb na pierwszym miejscu. W zamian za to, na pierwszym miejscu jest rodzina – dzieci i m膮偶. Dlatego kampanie dla kobiet musz膮 uwzgl臋dnia膰 wszystkie te aspekty i musz膮 by膰 odpowiednio przygotowane, aby uruchomi膰 w kobiecie te instynkty i emocje, odpowiedzialne za podj臋cie decyzji zakupowej. To wcale nie jest proste, a przynajmniej nie zawsze. Pozycjonowanie bran偶 kobiecych nie jest 艂atwe, ale daje wiele satysfakcji, bo kobiety zadowolone z zakup贸w, ch臋tnie podziel膮 si臋 swoim do艣wiadczeniem z innymi, a zadowolony klient, kt贸ry opowiada o swoim szcz臋艣ciu, jest bezcenny.

Pozycjonowanie bran偶y fashion

Bran偶a fashion, czyli moda, rz膮dzi si臋 swoimi prawami. Kluczem do sukcesu s膮 tutaj frazy, kt贸re s膮 zgodne z obecnymi trendami w bran偶y modowej. Trudno b臋dzie przebi膰 si臋 z samymi s艂owami typu: „buty” czy „偶akiet”. Trzeba postawi膰 na oryginalno艣膰, na szczeg贸艂y, na wyr贸偶niki. Na szcz臋艣cie w dobie internetu nie jest trudno dowiedzie膰 si臋 co jest modne w danym sezonie. Internet wr臋cz o tym krzyczy. Celebrytki s膮 ubrane w okre艣lony spos贸b i to jest wskaz贸wka, 偶e w艂a艣nie te ubrania s膮 modne w danym sezonie. Oczywi艣cie ubi贸r zawsze musi by膰 dopasowany do okazji i do typu sylwetki. W bran偶y fashion warto postawi膰 na dzia艂ania, kt贸re zwi臋ksz膮 wiarygodno艣膰 marki. Je偶eli grup膮 docelow膮 jest przeci臋tna Polka z kilkoma kilogramami nadwagi, to warto postawi膰 w艂a艣nie na tak膮 influencerk臋, kt贸ra zaprezentuje produkt i zach臋ci do jego wypr贸bowania. Zawsze mile widziane s膮 rabaty i znakomita obs艂uga posprzeda偶owa. Umiej臋tnie wykonane zdj臋cia ubra艅 to podstawa. Zdj臋cia albo filmiki z ubraniami na 偶ywym cz艂owieku – zamiast na wieszakach – potrafi膮 zdzia艂a膰 cuda. Mocno przyci膮gaj膮 do zatrzymania si臋 na produkcie, a od tego ju偶 tylko krok do finalizacji transakcji sprzeda偶owej.

Pozycjonowanie bran偶y beauty

Bran偶a beauty to miliony kosmetyk贸w, zabieg贸w kosmetycznych i wszystkiego co mie艣ci si臋 w kategorii uroda i pi臋kno. W bran偶y beauty tak偶e trzeba postawi膰 na w艂a艣ciwe pozycjonowanie, na w艂a艣ciwe s艂owa kluczowe. R贸wnie偶 tutaj, mo偶e nawet bardziej ni偶 w bran偶y modowej, b臋dzie liczy艂a si臋 wsp贸艂praca z influencerami. Kobiety musz膮 widzie膰, jak kosmetyk prezentuje si臋 na sk贸rze, musz膮 widzie膰 realny efekt u偶ycia podk艂adu czy pudru, a tak偶e rzeczywiste kolory cieni do powiek czy szminek. Takie dzia艂ania buduj膮 wiarygodno艣膰 marki, chocia偶 przecie偶 dla nikogo nie jest tajemnic膮, 偶e influencerzy otrzymuj膮 wynagrodzenie za swoj膮 prac臋. Bran偶a beauty jest bardzo wymagaj膮ca, bo wymagaj膮cy jest sam produkt – kosmetyk, na kt贸ry ka偶da kobieta mo偶e zareagowa膰 inaczej. Skomplikowane sk艂ady kosmetyk贸w sprzyjaj膮 reakcjom alergicznym. W obecnych czasach warto postawi膰 na aspekt zwi膮zany z ekologi膮 – kosmetyki nietestowane na zwierz臋tach, z jak najmniejsz膮 ilo艣ci膮 plastiku, pozbawione szkodliwych dla organizmu substancji. Ilo艣膰 odbiorc贸w, kt贸rzy 偶ycz膮 sobie ekologicznych kosmetyk贸w z pewno艣ci膮 b臋dzie ros艂a i warto do nich skierowa膰 swoj膮 ofert臋, pami臋taj膮c o tym przy procesie pozycjonowania. Pod膮偶anie za trendami i tutaj pomo偶e w odniesieniu marketingowego sukcesu.

Niezale偶nie od bran偶y, w Internecie warto postawi膰 na komunikacj臋 z odbiorcami swoich dzia艂a艅, aby zrozumieli oni sens i przes艂anie, wizj臋 i misj臋 marki i aby mogli si臋 z ni膮 identyfikowa膰.

***

Artyku艂 poleca Agencja Interaktywna Empressia.pl

***

殴r贸d艂a:

[1] https://natemat.pl/42737,na-zakupach-mezczyzni-i-kobiety-zachowuja-sie-stereotypowo-one-emocjonalnie-oni-egoistycznie

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close