Kobieta siedząca na podłodze z laptopem na kolanach

Dlaczego powinnaś założyć swoją stronę internetową? 7 powodów

W przypadku przedsiębiorców zakładanie strony internetowej nie zawsze wydaje się oczywiste. Kiedy warto to zrobić? Sprawdź 7 najważniejszych, naszym zdaniem, powodów.

Wielu właścicieli firm nie czuję potrzeby zakładania strony internetowej. Trudno się dziwić. W końcu mają regularne zlecenia, a nowa strona internetowa to przecież koszty i późniejsza obsługa. W zdecydowanej większości przypadków jednak warto o tym pomyśleć. Tym bardziej w dzisiejszych czasach, kiedy zakładanie stron internetowych nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Istnieje bowiem wiele narzędzi, które mogą ten proces ułatwić. Przykładem może być Zyro – kreator stron internetowych. Dzięki tej opcji możesz stworzyć własną stronę www bez kodowania. Zakładanie stron internetowych jeszcze nigdy nie było tak proste. Poznaj 7 powodów, dla których warto pomyśleć o posiadaniu strony internetowej swojego biznesu.

1. Kreowanie wizerunku swojego biznesu w sieci

Strona internetowa to swego rodzaju wizytówka. W każdej chwili Twój klient, lub potencjalny klient, może do niej sięgnąć. Dlatego warto przekazać istotę biznesu za pomocą odpowiednich grafik i treści. Dzięki nim możemy wpływać na to, jak będą postrzegać nas osoby potencjalnie zainteresowane naszymi produktami czy usługami. Oczywiście strona www powinna zostać wykonana profesjonalnie, a to oznacza że powinna przyciągać nie tylko uwagę i zainteresować, ale przede wszystkim przekazać użytkownikowi kontakt. Powinien odnaleźć go właściwie od razu po wejściu na witrynę. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że stracimy potencjalnego klienta na tym etapie. Zakładanie strony internetowej wydaje się zatem bardzo skomplikowane. Oczywiście, że tak, jeżeli będziesz robić to na własną rękę. O wiele lepiej skorzystać z gotowych rozwiązań, o których wspomnieliśmy na początku artykułu.

2. Ruch z wyszukiwarki Google

Strona internetowa, o ile została dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO, będzie łatwa do znalezienia w wyszukiwarce Google. To przecież jedno z podstawowych miejsc, gdzie ludzie szukają konkretnych produktów czy usług. A to oznacza, że w ten sposób możesz pozyskać nowych klientów. Profesjonalne zakładanie strony internetowej zakłada odpowiednie działania pod kątem optymalizacji w wyszukiwarce internetowej. To kolejny argument, dla którego warto skorzystać z profesjonalnych narzędzi takich jak tych wspomnianych wyżej. To powiem gotowe mechanizmy, dzięki którym możesz liczyć na odpowiednie SEO.

Kobiety w biurze

3. Wyczerpująca prezentacja oferty

Strona internetowa firmy, tak jak już wspomnieliśmy, to wizytówka. Dlatego koniecznie trzeba zabrać tutaj wszystkie informacje dotyczące oferty. Twój potencjalny klient powinien nie tylko zwrócić uwagę na to co sprzedajesz, ale także powinien móc znaleźć wyczerpujące informacje na temat produktów czy usług. Strona internetowa będzie zatem miejscem, do którego odeślesz klientów i potencjalnych klientów. Możesz to robić na targach, w rozmowach biznesowych, czy w każdej innej sytuacji. To znacznie ułatwia prowadzenie biznesu.

4. Profesjonalny wizerunek

Powód wydaje się dosyć błahy, ale nie sposób o nim nie wspomnieć. W dzisiejszych trudno wyobrazić sobie firmę, która nie posiada strony internetowej. Dlatego jeżeli nie zadbasz o witrynę www, to musisz liczyć się z tym, że Twój biznes nie będzie profesjonalnie postrzegany.

5. Płatne działania marketingowe

Dzisiaj masz klientów i tak naprawdę nie potrzebujesz strony internetowej. Pytanie jednak co będzie w niedalekiej lub dalszej przyszłości. Rynek dynamicznie się zmienia, co zresztą bardzo wyraźnie obserwujemy w obecnych czasach,  w dobie COVID-19 czy wojny w Ukrainie. Warto zatem mieć narzędzia do ewentualnej promocji i rozwijania swojego biznesu. Strona internetowa znacznie Ci to ułatwi. Dzięki temu będziesz mogła korzystać na przykład z Google Analytics czy innych płatnych działań marketingowych. Potencjalnych klientów będziesz bowiem odsyłać na stronę www. Bez jej posiadania ten rodzaj marketingu nie będzie możliwy.

Rozwiń swój biznes w 5 krokach!

6. Szersza wiedza na temat użytkowników, czyli potencjalnych klientów

Profesjonalne zakładanie strony internetowej zakłada, że będzie można podpiąć pod nią narzędzia analityczne. To pozwoli śledzić zachowania użytkowników. Zbieranie danych możliwe będzie poprzez umieszczenie w kodzie strony specjalnego kodu np. do Google Analytics. Będziesz mogła identyfikować swoich potencjalnych klientów i badać ich zachowania. Dowiesz się ilu użytkowników odwiedza twoją stronę, na jakie podstrony wchodzi, Ile czasu spędza na stronie, czy na przykład które produkty czy usługi są najbardziej popularne.

7. Konkurencja

Czy wiesz, że Twoja konkurencja najprawdopodobniej posiada stronę internetową? A to koronny argument dla którego Ty również musisz ją mieć. Może się bowiem okazać, że konkurencyjne przedsiębiorstwo przejmie Twoich klientów, na przykład gdy zwiększy działania marketingowe. Wówczas będzie posiłkować się swoją stroną internetową, której Ty nie będziesz posiadać.

Proces zakładania strony internetowej zakłada dokładną analizę konkurencji. Twoja strona internetowa musi być bowiem znacznie lepsza niż ta należąca do Twoich biznesowych przeciwników.

Argumentów przemawiających za stroną internetową dla biznesu jest mnóstwo. Mamy jednak nadzieję, że już te powyższe przekonały Cię do jej posiadania.