Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

5 kroków do założenia e-sklepu

5 kroków do założenia e-sklepu

e-commerce jak założyć sklep internetowy

Każdy może dziś sprzedawać w Internecie, ale tylko ci, którzy odpowiednio się przygotują odniosą sukces. Oto 5 kroków, od których powinnaś zacząć swój start w świecie e-commerce.

1. Zarejestruj domenę

Decyzja, pod jakim adresem będziemy znajdowani w sieci często determinuje nie tylko to, jak łatwo będzie można nas odszukać, ale też jak będziemy postrzegani przez innych. Dlatego punktem wyjścia niech będzie dla Ciebie wybór odpowiedniej domeny internetowej.

Sama nazwa domeny (część przed kropką) powinna być możliwie krótka i łatwa do zapamiętania. Często będzie to po prostu nazwa Twojego sklepu. Jeżeli planujesz sprzedaż na polskim rynku to najczęstszym wyborem jest w tym przypadku nazwa domeny w języku polskim oraz końcówka .pl. Jeśli myślisz także o rynkach zagranicznych, to warto pomyśleć albo o domenie w języku angielskim z rozszerzeniem .com. albo o domenie abstrakcyjnej, np. yahoo czy google, która będzie uniwersalna na każdym rynku.

W związku z coraz mniejszą dostępnością ciekawych nazw w rozszerzeniu .pl czy .com, dobrą alternatywą mogą być nowe rozszerzenia domen, np. .shop czy .boutique.

E-commerce daje nieograniczone możliwości – przekonują twórczynie Yosh.pl i opowiadają o tym, jak stworzyć internetowy sklep oraz dlaczego warto postawić na spersonalizowane zakupy.

2. Wybierz hosting

Przerwa w działaniu sklepu internetowego z powodu problemów z serwerem, to zmora każdego przedsiębiorcy, dlatego starannie wybierz hosting dla Twojego e-sklepu. Zwróć uwagę przede wszystkim na:

  • typ serwera (hosting współdzielony lub dedykowany) – w zależności od wielkości sklepu, ilości produktów etc. wybierz serwer o takiej przestrzeni dyskowej i mocy obliczeniowej, która zapewni Twojej witrynie płynne działanie;
  • skalowalność – czy możesz, bez przestojów, zwiększyć parametry serwera w momencie np. zwiększonego ruchu na stronie?
  • uptime (gwarancja dostępności serwera) – zalecany jest uptime o wartości 99.5% i wyższy, co oznacza, że miesięczny przestój w działaniu strony będzie wynosił mniej niż 90 minut.
  • transfer, czyli ilość danych, które mogą zostać przesłane z serwera do Internautów – im więcej zdjęć lub plików do pobrania lub im większa liczba odwiedzających, tym większy jest wymagany limit transferu.

Sprawdź też czy hostingodawca zapewnia regularny backup Twojego sklepu. Standardem jest wykonywanie kopii zapasowej raz na dobę. Radzimy robić również własną kopię zapasową.

Ponad połowa polskich Internautów kupuje online. Jak stworzyć dobry sklep internetowy i wyróżnić się wśród tysięcy innych?

3. Zdecyduj: gotowy sklep czy dedykowany?

Jest to ważna decyzja strategiczna, która zależy głównie od rodzaju sprzedawanych produktów i długoterminowej wizji Twojego biznesu. Jeśli planujesz sprzedawać proste produkty o nieskomplikowanych parametrach, możesz wybrać spośród platform e-commerce oferujących gotowe rozwiązania. Taki gotowy sklep będzie wymagał znacznie mniejszej inwestycji początkowej, jednak to sklep dedykowany będzie rozwiązaniem wskazanym dla biznesów o dużym potencjale rozwoju czy niestandardowych wymaganiach (np. sprzedaż produktów personalizowanych za pomocą kreatora).

4. Zadbaj o UX, czyli doświadczenie klienta

Klient powinien z łatwością poruszać się po Twoim sklepie oraz wygodnie przeglądać i zamawiać produkty, dlatego sercem Twojego sklepu internetowego powinna być funkcjonalna wyszukiwarka. Upewnij się, że Twój sklep jest funkcjonalny, czytelny oraz spójny, aby klient bez problemu znalazł potrzebne mu informacje. Zadbaj o nawigację – solidna i zarazem prosta nawigacja jest szczególnie ważna, jeśli w ofercie Twojego sklepu znajduje się szeroka gama produktów. Spraw, by strony realizacji zamówień były konkretne i wygodne. Nawet jeśli klient uwielbia Twój produkt, nieprzyjazny proces składania zamówień może go skutecznie odstraszyć. Na koniec, dopilnuj, aby Twój sklep poprawnie wyświetlał się i funkcjonował na urządzeniach, z których Twoja grupa docelowa korzysta robiąc zakupy w sieci.

5. Zainstaluj certyfikat SSL

Prowadząc sklep internetowy przetwarzasz dane osobowe klientów i musisz transmisję tych danych odpowiednio zabezpieczyć, aby nie zostały przechwycone. Według najnowszego raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2016” tylko 12 proc. badanych postrzega zakupy w sieci jako bezpieczne! Pokaż klientom, że dbasz o bezpieczeństwo ich danych instalując w sklepie internetowym certyfikat SSL. SSL (Secure Socket Layer) jest najczęściej używanym protokołem szyfrowania transmisji danych przez Internet, który sprawia, że transmisja ta nie zostanie podsłuchana przez osoby trzecie. Adres internetowy strony zabezpieczonej certyfikatem SSL będzie rozpoczynał się od liter “https” i, w zależności od wybranego certyfikatu, przy adresie strony może się znaleźć dodatkowo ikonka kłódki, zielone pole adresowe lub inny znak informujący o zabezpieczeniu strony. Widoczne zabezpieczenie Twojego sklepu certyfikatem SSL wzbudzi zaufanie klienta, który chętniej dokona u Ciebie zakupu.

***

Karolina Cieślińska jest specjalistką z firmy Domeny.tv.

Domeny.tv to akredytowany rejestrator domen internetowych z całego świata. Poprzez swoje doświadczenie oraz wachlarz usług dodatkowych (m.in. hosting, strony www) pomaga polskim firmom w zdobywaniu nowych rynków i wzroście na już istniejących.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close