“Zbyt długo wierzyłam, że muszę wszystko wiedzieć” – mówi dziś Justyna Tylak-Nowis, właścicielka firmy, której przychody osiągają miliony

Justyna Tylak, finalistka XVI edycji Konkursu Sukces Pisany Szminką, zbudowała markę, która nie tylko rośnie z roku na rok, ale przede wszystkim zdobywa zaufanie tysięcy klientów. Za sukcesem jej firmy - MyBasic - stoi jednak coś więcej niż liczby. Przeczytaj, jak prowadzenie biznesu stało się dla niej osobistą odpowiedzialnością, dlaczego konsekwencja bywa ważniejsza niż pomysł, i jaką cenę zapłaciła za przekonanie, że „musi wszystko wiedzieć”. 

Co w prowadzeniu własnego biznesu zaskoczyło Cię najbardziej?

Justyna Tylak-Nowis: To, co zaskoczyło mnie najbardziej to to, jak głęboko można zaangażować się emocjonalnie, kiedy tworzy się coś od zera i podpisuje pod tym własnym nazwiskiem. Myślałam, że to będzie po prostu „firma” — a bardzo szybko jej prowadzenie stało się częścią mnie. Biznes przestał być tylko pracą. Stał się odpowiedzialnością — za zespół, za klientów, za każdą decyzję, każde słowo, a nawet za opóźnienie w produkcji.

Dziś wiem, że prowadzenie własnej marki to nie tylko rozwój i satysfakcja. To też codzienna uważność i zobowiązanie wobec ludzi, którzy mi zaufali.

Co dziś uważasz za swój największy sukces — taki, który daje coś więcej niż tylko satysfakcję z wyników?

Mój największy sukces to zbudowanie wspaniałej społeczność klientów, którzy chętnie do nas wracają. To dla mnie sygnał, że MyBasic to coś więcej niż marka — towarzyszymy rodzinom w codziennych, ważnych momentach. Właśnie ta relacja daje mi największą satysfakcję i poczucie sensu.

Co Twoim zdaniem najbardziej wpływa na długofalowy sukces: pomysł, ludzie czy konsekwencja?

Zdecydowanie konsekwencja. Dobry pomysł może mieć każdy, świetni ludzie to ogromny zasób — ale tylko konsekwencja przekłada się na zaufanie klientów i trwałość marki. W MyBasic wiele razy zrezygnowaliśmy z szybkich zysków, sezonowych trendów czy promocji, żeby trzymać się naszej filozofii „mniej znaczy więcej”. Dziś widzę, że to była dobra decyzja — bo dzięki temu jesteśmy autentyczni i wiarygodni, a jednocześnie biznes cały czas idzie do przodu.

PRZECZYTAJ TEŻ: „Dziś wiem, że można zarabiać, wykorzystując potencjał innych” – mówi Agnieszka Socha, finalistka XVI edycji Konkursu Sukces Pisany Szminką

Jaka decyzja biznesowa okazała się strzałem w dziesiątkę – choć początkowo wydawała się ryzykowna albo wręcz szalona?

Justyna Tylak-Nowis: Wprowadzenie kolekcji dla dorosłych — to była decyzja, która na początku wydawała się dość ryzykowna, a nawet nieco szalona. MyBasic od początku był marką dziecięcą, a rozszerzenie oferty mogło zaburzyć to, co już dobrze działało. Ale zaryzykowałam, bo zauważyłam, że nasi klienci – rodzice – nie tylko chcą ubierać swoje dzieci w MyBasic, ale… sami też chcą nosić te ubrania. 

Dziś kolekcja dla dorosłych to ponad 30% całej sprzedaży, a do naszej społeczności dołączają osoby, które w ogóle nie mają dzieci. To pokazuje, że dobry produkt, oparty na wartościach i jakości, broni się niezależnie od grupy wiekowej.

Jaki był największy, najbardziej bolesny albo kosztowny błąd, który popełniłaś na swojej biznesowej drodze?

Zbyt długo wierzyłam, że muszę wszystko wiedzieć i samodzielnie kontrolować. To prowadziło do wypalenia i spowalniało rozwój firmy. Dopiero kiedy zaczęłam naprawdę ufać zespołowi i delegować odpowiedzialność, MyBasic zaczął rosnąć. 

To był kosztowny błąd — ale też najważniejsza lekcja o mnie jako liderce. Tak naprawdę ciągle się uczę, jak dobrze kierować zespołem, a jednocześnie być wsparciem w najważniejszych kwestiach.

Wiedząc to, co wiesz teraz, co powiedziałabyś sobie na początku biznesowej drogi?

Powiedziałabym: „Zaufaj sobie bardziej. Masz w sobie więcej odwagi, niż myślisz — warto słuchać swojej intuicji, nawet jeśli nie masz jeszcze wszystkich odpowiedzi.”

Powiedziałabym też: „Nie obawiaj się ciężkiej pracy. Ona naprawdę przynosi efekty — ale tylko wtedy, gdy idzie w parze z mądrością, konsekwencją i odwagą, by robić rzeczy po swojemu.”

Czy jesteś dumna ze swojego biznesu, z tego że zrobiłaś to w Polsce?

Jestem bardzo dumna, że udało się stworzyć ten biznes właśnie w Polsce. Że szyjemy lokalnie, z polskimi szwalniami, budując coś wartościowego tu, na miejscu — razem z ludźmi, którym ufam.

Ale najbardziej cieszy mnie to, że udało się zbudować markę, która ma swoją niepowtarzalną nić porozumienia z klientami, ma swoją tożsamość i odpowiada na potrzeby szerokiej rzeszy osób. Bez gonitwy za trendami — tylko z jakością, uważnością i z przekonaniem, że robimy coś dobrego.

_________________

OBEJRZYJ FILM Z OBRAD JURY XVI EDYCJI KONKURSU SUKCES PISANY SZMINKĄ

Grafika Konkurs Sukces Pisany Szminką

Organizator konkursu: Fundacja WłączeniPlus
Partner strategiczny: Mastercard
Partner merytoryczny: PwC
Partnerzy kategorii: Altkom Akademia, Autopay, Blik, BNP Paribas, DPD Polska, Google Cloud, home.pl, Isla, Lidl, L’Oréal, Orange
Partnerzy konkursu: Vital Voices, Perspektywy Women in Tech 
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Discovery, WP, Twój Styl, Trójka Polskie Radio, Radio Kolor, MamStartup, Focus, Chip, Brief, ITwiz, Strona Kobiet Polska Press, Viva!, Glamour, Party.

Przeczytaj także

Portal sukcespisanyszminka.pl

Fundacja WłączeniPlus
Plac Bankowy 2
00-095 Warszawa

kontakt@wlaczeniplus.pl

Wesprzyj Nasze działania

40 1600 1462 1717 1383 1000 0001

Bank BNP Paribas Polska S.A.

 

Patronite:

www.patronite.pl/sukcespisanyszminka

Copyright © 2024 | WłączeniPlus

Projekt i realizacja: Be About Hybrid Agency