Top 5 aplikacji do nauki języków obcych. Musisz jej przetestować!

Smartfon to nasze małe centrum dowodzenia. Mamy w nim aplikacje przydatne w pracy i w domu. A gdyby tak pomógł nam się nauczyć także nowego języka?

Korzystanie ze smartfonów i tabletów to już właściwie standard. W wielu przypadkach zastępują nam komputery, pozwalając odpowiadać na maile, ściągać, czytać i nanosić poprawki na dokumenty, tworzyć prezentacje. Są nieodłączne w pracy i w czasie wolnym – gramy na smartfonach, czytamy książki, słucham muzyki i audiobooków. Czemu by więc nie nauczyć się przy okazji nowego języka? Oto pięć sprytnych aplikacji, które nam w tym pomogą. Obojętnie, czy właśnie jedziemy do pracy autobusem, czy utknęliśmy w kolejce po pączki. Jakie aplikacje do nauki języka obcego powinnaś znać?

1. Memrise

Aplikacja, która wykorzystuje system fiszek oraz mnemotechnikę, ułatwiając zapamiętywanie nowych słówek i zwrotów. Została stworzona przez dwójkę ekspertów – Eda Cooke’a, autora poradników poświęconych zapamiętywaniu i posiadacza tytułu Grand Master of Memory oraz Grega Detre, neurobiologa z Uniwersytetu Princeton specjalizującego się w badaniach pamięci i zapominania. Kursy tworzone są przez społeczność. W ofercie jest ok. 300 tys. kursów. Poza wszystkimi językami europejskimi, można nauczyć się także m.in. perskiego, koreańskiego i japońskiego. Rejestracja jest darmowa. Opłata roczna to koszt ok. 120 zł.

http://www.memrise.com/

2. Duolingo

Jedna z najbardziej przyjaznych aplikacji tego typu i co najważniejsze całkowicie darmowa. Nie zawiera nawet ukrytych i irytujących reklam. Na początek wybierasz język. Z polskim tłumaczeniem dostępny jest tylko kurs języka angielskiego. Pozostałych języków, np. szwedzkiego, hiszpańskiego, niderlandzkiego, tureckiego czy duńskiego można uczyć się wersji angielskiej. Następnie wybieramy cel – od zwykłego (pięć minut dziennie) aż po wariacki (20 minut dziennie). Na koniec wybieramy swój poziom – jeśli jest podstawowy, od razu przechodzimy do lekcji, jeśli zaawansowany, musimy zrobić test. A potem? Do dzieła! W aplikacji uczymy się pisać, czytać, mówić i rozumieć zwroty ze słuchu.

https://pl.duolingo.com/

3. Busuu

To platforma społecznościowa, dzięki której można podszkolić się w jednym z dwunastu języków, m.in. angielskim, niemieckim, chińskim, rosyjskim i arabskim. Poza standardowymi ćwiczeniami, które pomagają poznać słówka, zwroty, nauczyć się je pisać oraz wymawiać, Busuu oferuje możliwość połączenia się z innymi osobami, które uczą się tego samego języka oraz z native speakerami. Dzięki temu można łatwiej ćwiczyć to, co najtrudniejsze, czyli rozmawianie i komunikowanie się w obcym języku. Koszt rocznego abonamentu to ok. 70 euro.

https://www.busuu.com

Przeczytaj także: Harvard w twoim domu. Jak uczyć się na najbardziej prestiżowych uczelniach świata siedząc na kanapie?

4. Innovative Language 101

To coś dla prawdziwych poliglotów. W ofercie są kursy z 34 języków obcych, m.in. angielskiego, niemieckiego, francuskiego, ale także chińskiego, japońskiego, perskiego, wietnamskiego i suahili. Po wybraniu języka, trzeba dokonać rejestracji na docelowym portalu. Narzędzia są standardowe – fiszki, materiały audio i video. Twórcy proponują także rozwiązania dla biznesu oraz nauczanie grupowe.

http://www.innovativelanguage.com/

5. Fiszkoteka i mFiszki

To dwa polskie rozwiązania, które świetnie sprawdzają się przy nauce słówek, zwrotów, idiomów. W przypadku Fiszkoteki można tworzyć własne fiszki w aplikacji. Z kolei w aplikacjach mFiszek dostajemy kilkaset słówek pogrupowanych w lekcje oraz metodę Memobox, która zwiększa efektywność zapamiętywania i uczenia się.

Wszystkie kursy i zestawy można zobaczyć na: http://www.fiszki.pl/ i https://fiszkoteka.pl

Przeczytaj także

Portal sukcespisanyszminka.pl

Fundacja WłączeniPlus
ul. Podchorążych 75/77/2
00-721 Warszawa

kontakt@wlaczeniplus.pl

Wesprzyj Nasze działania

40 1600 1462 1717 1383 1000 0001

Bank BNP Paribas Polska S.A.

 

Patronite:

www.patronite.pl/sukcespisanyszminka

Copyright © 2024 | WłączeniPlus

Projekt i realizacja: Be About Hybrid Agency