49% uczestnik贸w chce jasnych zasad etykiety spotka艅 online. Nowe dane ClickMeeting

W tamtym roku eksperci ClickMeeting 鈥 polskiej platformy do webinar贸w i spotka艅 online 鈥 zapytali uczestnik贸w o ich wra偶enia dotycz膮ce zasad savoir-vivre w trakcie wydarze艅. Po roku wr贸cili do tych zagadnie艅 i ponownie przeprowadzili ankiet臋. Jak wiele si臋 zmieni艂o? Czy nauczyli艣my si臋 korzysta膰 z narz臋dzi we w艂a艣ciwy spos贸b? Sprawd藕my!

Zachowanie uleg艂o poprawie

Jeden z najwa偶niejszych wniosk贸w p艂yn膮cych z badania, kt贸ry mo偶e dawa膰 sporo powod贸w do satysfakcji wszystkim uczestnikom wydarze艅 online, dotyczy og贸lnego por贸wnania standard贸w w por贸wnaniu do poprzedniego roku. Jak pokazuje ankieta ClickMeeting, a偶 53% respondent贸w s膮dzi, 偶e zachowanie uczestnik贸w uleg艂o w tym czasie poprawie. 29% os贸b nie zwraca na to uwagi, a jedynie 18% badanych twierdzi, 偶e og贸lne standardy nie uleg艂y poprawie.

ClickMeeting - Etykieta online - Infografika

Nie oznacza to jednak, 偶e pr贸ba sformu艂owania uniwersalnych zasad etykiety online traci sens. Wr臋cz przeciwnie. Ich wprowadzenia oczekuje 49% badanych. Przed rokiem takiej odpowiedzi udzieli艂o 53% respondent贸w.

W jaki spos贸b firmy reguluj膮 zachowanie uczestnik贸w?

Jednolity katalog zachowania w trakcie wydarze艅 online nie istnieje. Zreszt膮: wprowadzenie norm uwzgl臋dniaj膮cych praktyki w zr贸偶nicowanych bran偶ach i organizacjach by艂oby bardzo trudne. Zdecydowanie 艂atwiej o ich ustalenie w ramach konkretnej firmy czy nawet dzia艂u lub zespo艂u. To krok, kt贸ry bez w膮tpienia mo偶e znacz膮co u艂atwi膰 wsp贸艂prac臋 i jednocze艣nie przyj艣膰 z pomoc膮 osobom, kt贸re nie do ko艅ca wiedz膮, jak si臋 zachowa膰 w okre艣lonych sytuacjach, ale zale偶y im na unikni臋ciu b艂臋d贸w. Jak si臋 okazuje, 30% organizacji zdecydowa艂o si臋 na wprowadzenie takich regu艂.

Jakie elementy spotka艅, istotne z punktu widzenia pracownik贸w, najcz臋艣ciej reguluj膮 firmy? Przede wszystkim dotyczy to sposobu zg艂aszania ch臋ci zabierania g艂osu 鈥 t臋 odpowied藕 wskaza艂o 17,4% spo艣r贸d wszystkich respondent贸w. Na drugim miejscu znalaz艂 si臋 zakaz korzystania z telefonu i innych urz膮dze艅 w trakcie trwania spotka艅 (15,6%). W 13% przypadk贸w organizacje odnios艂y si臋 natomiast do formy powitania i po偶egnania. 12,4% respondent贸w przyzna艂o, 偶e firmy, w kt贸rych pracuj膮, ustali艂y dress code podczas wydarze艅 online.

Szukasz odpowiedzi na pytania dotycz膮ce etykiety wydarze艅 online? Zapraszamy do zapoznania si臋 z bezp艂atnym poradnikiem ClickMeeting Savoir-vivre w czasie spotka艅 online i webinar贸w.

Przygotowanie niezmiennie wa偶ne

Oczywi艣cie w trakcie wydarze艅 online nie na wszystko mamy wp艂yw. Bardzo cz臋sto okazuje si臋 jednak, 偶e dobre przygotowanie pozwoli na unikni臋cie powa偶nych problem贸w i zapewni wszystkim uczestnikom zdecydowanie lepsze skupienie i przyswajanie informacji.

ClickMeeting - Etykieta online - Infografika

Jedna z kluczowych kwestii 鈥 zw艂aszcza w przypadku spotka艅 s艂u偶bowych i biznesowych 鈥 to przygotowanie plik贸w, kt贸re b臋d膮 prezentowane w ich trakcie. Konieczno艣膰 ich poszukiwania w trakcie prezentacji nie tylko nie 艣wiadczy najlepiej o profesjonalizmie, ale jest tak偶e bardzo rozpraszaj膮ca dla uczestnik贸w. Jak do tego podchodz膮 respondenci? 31% z nich uzna艂o to za szczeg贸lnie rozpraszaj膮cy czynnik. Co ciekawe, przed rokiem takiej odpowiedzi udzieli艂o 46% uczestnik贸w badania. Mo偶e to wi臋c 艣wiadczy膰 o tym, 偶e im cz臋艣ciej korzystamy z platform do komunikacji online, tym 艂atwiej odnale藕膰 nam si臋 w przestrzeni wirtualnej i 鈥 dla wygody w艂asnej oraz innych os贸b 鈥 wdra偶a膰 pozytywne zmiany.

Oczywi艣cie przygotowania dotycz膮 r贸wnie偶 zupe艂nie innych element贸w. Najwi臋kszym problemem, wskazanym przez 63% respondent贸w, s膮 d藕wi臋ki przeszkadzaj膮ce w prawid艂owym odbiorze tre艣ci, takie jak szepty czy szum. Przynajmniej cz臋艣ci z nich uda si臋 zapobiec. Wystarczy korzysta膰 z mo偶liwo艣ci oferowanych przez platformy. Dobr膮 praktyk膮 jest przede wszystkim wy艂膮czanie mikrofonu w momentach, w kt贸rych nie zabierasz g艂osu. Okazuje si臋, 偶e respondenci zwracaj膮 na to uwag臋 i bardzo cz臋sto korzystaj膮 z tej opcji: a偶 76% deklaruje, 偶e to robi, a 13% twierdzi, 偶e przynajmniej stara si臋 to robi膰.

ClickMeeting - Etykieta online - Infografika

Wielu problem贸w uda si臋 r贸wnie偶 unikn膮膰, dbaj膮c w odpowiedni spos贸b o kwestie techniczne. Podstawowym i szybkim sposobem na upewnienie si臋, 偶e sprz臋t dzia艂a tak, jak nale偶y, jest wykonanie testu urz膮dze艅. W ClickMeeting jest to mo偶liwe bezpo艣rednio po zalogowaniu si臋 do pokoju i zajmuje zaledwie kilka chwil. Okazuje si臋, 偶e to r贸wnie偶 ch臋tnie wykorzystywana funkcja! 60% uczestnik贸w badania deklaruje, 偶e korzysta z niej zawsze, a 26% robi to czasami. Co dziesi膮ty badany si臋ga po ni膮 w przypadku wa偶nych wydarze艅, a jedynie 3% respondent贸w nigdy nie korzysta z tej mo偶liwo艣ci.

Porz膮dek w trakcie wydarzenia sprzyja skupieniu

Je偶eli uda Ci si臋 wyeliminowa膰 problemy techniczne oraz znale藕膰 miejsce, w kt贸rym w spokoju b臋dziesz w stanie uczestniczy膰 w wydarzeniu, najprawdopodobniej wszystko przebiegnie po my艣li Twojej i Twoich wsp贸艂rozm贸wc贸w. Aby tak by艂o, konieczne stanie si臋 jednak odpowiednie zarz膮dzanie spotkaniem lub webinarem. Co zrozumia艂e, jedn膮 z najbardziej uci膮偶liwych z perspektywy uczestnik贸w sytuacji jest zabieranie g艂osu r贸wnocze艣nie przez kilka os贸b. Wchodzenie sobie w s艂owo bardzo utrudnia wymian臋 my艣li i zaburza wsp贸艂prac臋. Mo偶na jednak w 艂atwy spos贸b nad tym zapanowa膰.

Rozwi膮zaniem jest zg艂aszanie ch臋ci zabrania g艂osu poprzez np. wykorzystanie statusu podniesienia r臋ki. A偶 74% respondent贸w postrzega nieu偶ywanie jej jako szczeg贸lnie rozpraszaj膮ce. Bez w膮tpienia warto wi臋c jak najcz臋艣ciej z niej korzysta膰 oraz wprowadzi膰 to jako dobry zwyczaj do organizowanych przez siebie wydarze艅.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close