Dobry pomysł to za mało, żeby stworzyć solidną firmę.
Na sukces w biznesie składa się jeszcze ciężka praca, wytrwałość, konsekwencja, odrobina szczęścia, ale i wiedza. O ile nie brakuje nam uporu, o tyle z wiedzą bywa różnie. Brakuje jej, kiedy trzeba określić model biznesowy, stworzyć strategię marketingową, przeprowadzić analizę finansową. Wiele rzeczy robimy wówczas intuicyjnie i nie zawsze skutecznie. A wystarczy znać kilka narzędzi, żeby zaoszczędzić czas i pieniądze oraz zacząć działać efektywniej. Po to, żeby je poznać wystarczy komputer, internet i chwila skupienia. A dzielą się nimi bezpłatnie profesorowie najlepszych amerykańskich i europejskich uczelni. Wszystkie prowadzone są po angielsku i w większości przypadków wymagają znajomości języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym. Są także doskonałą okazją, żeby poćwiczyć język i poszerzyć swój słownik – zwłaszcza o określenia z zakresu biznesu i marketingu.
Oto 8 kursów z międzynarodowych i polskich platform e-learningowych, dzięki którym wzmocnisz swój biznes i poczujesz się jak liderka.
1. Zostań przedsiębiorcą | Massachusetts Institute of Technology | edX
To kurs dla tych, którzy dopiero zastanawiają się nad stworzeniem własnej firmy i mają wiele wątpliwości. Czy pomysł jest dobry? Jak zmienić go w biznes? Jak poradzić sobie z początkowymi wyzwaniami? Jak stworzyć strategię? Jak sprzedawać swój pomysł, pozyskać klientów i inwestorów? Jeśli szukasz odpowiedzi na takie pytanie – ten kurs jest dla ciebie. W świat biznesu wprowadzają wykłady, ciekawe case study oraz interaktywne zadania, które pomogą uporać się z podstawowymi trudnościami.
Tytuł kursu: Becoming an Entrepreneur
Czas trwania: 6 tygodni
Możliwość uzyskania odpłatnego certyfikatu.
2. Przedsiębiorczość 103 | Massachusetts Institute of Technology | edX
W jaki sposób zacząć zarabiać na innowacyjnym pomyśle? Ten kurs to dobre uzupełnienie poprzedniego. Nadaje się nie tylko dla początkujących przedsiębiorców, ale także dla tych, którzy już prowadzą firmę i zastanawiają się nad jej rozwojem, na przykład chcą wprowadzić nową linię produktów. Wesprze także naukowców, którzy chcą założyć start-up. Podczas kursu można się dowiedzieć jak zbudować model biznesowy, wycenić produkt lub usługę oraz zbudować sieć dystrybucji.
Więcej Tutaj.
Tytuł kursu: Entrepreneurship 103: Show Me The Money
Czas trwania: 6 tygodni
Możliwość uzyskania odpłatnego certyfikatu.
3. Podejmowanie decyzji | Delft University of Technology (TU Delft) | edX
Każdego dnia do przedsiębiorcy docierają nowe informacje – jak oddzielić te istotne od nieważnych i jak wyłowić te, które mogą okazać się kluczowe dla budowania biznesu? Tego właśnie uczy ten kurs. Przede wszystkim przedstawiając różne narzędzia i modele, pomagające w szczegółowej analizie i ostatecznym podjęciu decyzji, która oparta będzie na konkretnych danych i przesłankach. Dzięki temu zyskasz argumenty dla siebie, dla biznesowych partnerów, a przy okazji będziesz w stanie ograniczyć ryzyko, które jest znacznie większe, gdy decyzje podejmujesz opierając się wyłącznie na przeczuciu lub intuicji.
Więcej Tutaj.
Tytuł kursu: Creative Problem Solving and Decision Making
Czas trwania: 20 – 40 godzin
Możliwość uzyskania odpłatnego certyfikatu.
4. Myślenie projektowe | University of Virginia | coursera
Design Thinking to metoda, którą stosują wielkie firmy i małe przedsiębiorstwa. Na czym właściwie polega i dlaczego przynosi tak doskonałe efekty? Tego właśnie dowiesz się na tym kursie. W ciekawy sposób wprowadza w samą metodę i pokazuje różne narzędzia, które pomagają wykorzystać myślenie projektowe w praktyce.
Tytuł kursu: Design Thinking for Innovation
Czas trwania: 5 tygodni
Możliwość uzyskania odpłatnego certyfikatu.
Skorzystaj z bezpłatnych webinarów Sukcesu Pisanego Szminką
5. Modele biznesowe w cyfrowym świecie | Lund University | coursera
Nowe media i nowe technologie zmieniły także świat biznesu. Kurs koncentruje się na analizie strategii wielkich graczy – Apple, Google, Facebooku, chińskim Xiaomi, ale w taki sposób, by także twórcy mniejszych firm i start-upów mogli zastosować wnioski w swoich biznesach. Pokazuje także jak cyfrowy świat zmienia kolejne branże i co zrobić, żeby skutecznie budować przewagę konkurencyjną. Kurs rekomendowany jest dla bardziej doświadczonych uczestników, strategów biznesowych i kadry zarządzającej.
Tytuł kursu: Digital Business Models
Czas trwania: 4 tygodnie
Możliwość uzyskania odpłatnego certyfikatu.
6. Metoda Odyssey 3.14 | HEC Paris | coursera
Metoda Odyssey 3.14 została stworzona przez Laurence’a Lehmanna-Ortegę i Hélène Musikas z myślą o menedżerach wysokiego szczebla. Na tym kursie możesz dowiedzieć się jak zastosować ją na potrzeby własnej firmy. To efektywne narzędzie pomaga przeanalizować wybrany model biznesowy, cele firmy i strategię, a także podjąć decyzję, czy i jak korekt ewentualnie wymagają. Wszystko po to, by tworzyć elastyczny i innowacyjny biznes, który odporny będzie na kryzysy, rynkowe zmiany i nowe trendy.
Więcej Tutaj.
Tytuł kursu: (Re)-invent your business model with the Odyssey 3.14 approach
Czas trwania: 5 tygodni
Możliwość uzyskania odpłatnego certyfikatu.
7. Wprowadzenie do neuromarketingu | Copenhagen Business School | coursera
Kiedy sprzedajesz swój produkt lub usługi zrozumienia psychologii wyboru i podejmowania decyzji przez konsumentów może być kluczowe w rozwijaniu oferty twojej firmy. Ten kurs pomaga poznać podstawy neuronauki i neuromarketingu. Dowiesz się także jak działa mechanizm przyciągania uwagi, jaki jest związek między emocjami a wyborami oraz jak korzystając z neuromarketingu działać etycznie – by nie stał się przedmiotem manipulacji.
Tytuł kursu: An Introduction to Consumer Neuroscience & Neuromarketing
Czas trwania: 6 tygodni
Możliwość uzyskania odpłatnego certyfikatu.
8. Model biznesowy Canvas | University System of Georgia | coursera
Model Canvas to najbardziej popularna metoda określania swojego modelu biznesowego. Ten kurs powstał z myślą o początkujących przedsiębiorcach, którzy przetestują go na swoim projekcie. Warto więc się na niego zapisać, jeśli macie już pomysł na biznes i chcecie sprawdzić, czy idziecie w dobrym kierunku. Żeby się zapisać nie musisz posiadać ani wcześniejszego doświadczenia, ani wiedzy z zakresu finansów czy ekonomii.
Tytuł kursu: Business Model Canvas: A Tool for Entrepreneurs and Innovators (Project-Centered Course)
Czas trwania: 4 tygodnie
Możliwość uzyskania odpłatnego certyfikatu.