dobry landing page

Jak zrobi膰 dobry landing page?

Micha艂 Jezierski, Kancelaria Rozwoju Biznesowego

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Wiele firm nie dostrzega jeszcze potencja艂u, jaki niesie ze sob膮 posiadanie landig page鈥檃. Czym jest landig page i dlaczego jest tak wa偶ny w budowaniu wizerunku przedsi臋biorstwa, pisze Micha艂 Jezierski.

Landing page, czyli strona l膮dowania. Zwana r贸wnie偶 stron膮 docelow膮, na kt贸r膮 trafia Tw贸j klient bezpo艣rednio po klikni臋ciu w reklam臋. Landing page ma znacznie wi臋ksz膮 skuteczno艣膰 ni偶 zwyk艂a strona www. Wynika to ze specjalnej konstrukcji, nakierowania na konkretny cel, uproszczenia struktury, pozbawienia jej element贸w odwracaj膮cych uwag臋 i rozpraszaj膮cych.

Aby landing page spe艂ni艂 swoje zadanie, a zatem sprzeda艂, musi by膰 odpowiednio zaprojektowany.

7 zasad tworzenia skutecznego landing page鈥檃

Po pierwsze, plan

Przygotuj dok艂adny plan swojej strony docelowej. Okre艣l jej cel (zapoznanie z ofert膮, sprzeda偶, zebranie lead贸w) oraz grup臋 odbiorc贸w. Zastan贸w si臋 nad odpowiednim rozmieszczeniem poszczeg贸lnych element贸w. Przemy艣l kwesti臋 grafiki, d艂ugo艣ci tekstu i formularza zam贸wienia. To pozwoli unikn膮膰 Ci p贸藕niej zb臋dnego chaosu. Pami臋taj, 偶e landing page ma by膰 prosty, przejrzysty i zrozumia艂y.

Czy planuj膮c otworzenie e-sklepu na pewno wszystko przemy艣la艂a艣? Ten artyku艂 pomo偶e ci zebra膰 wszystkie potrzebne informacje. Oto 10 pyta艅, kt贸re musisz sobie zada膰, zanim za艂o偶ysz sklep internetowy.

Po drugie, przykuwaj膮cy uwag臋 nag艂贸wek

Nag艂贸wek ma by膰 ciekawy dla odbiorcy, zszokowa膰 go, zaskoczy膰, przekaza膰 okre艣lon膮 warto艣膰 lub g艂贸wn膮 korzy艣膰, kt贸r膮 otrzyma po skorzystaniu z Twojej propozycji. Pami臋taj, 偶e nag艂贸wki w formie pyta艅 (jak r贸wnie偶 艣r贸dtytu艂y w tek艣cie oferty) zwi臋kszaj膮 sprzeda偶 a偶 o 15%. Rol膮 nag艂贸wka nie jest sprzeda偶, tylko przyci膮gni臋cie uwagi. Unikaj pisania nag艂贸wk贸w wielkimi literami, poniewa偶 zmniejsza to czytelno艣膰 oraz sugeruje sprzeda偶. Nag艂贸wek powinien by膰 kr贸tki i tre艣ciwy.

Na przyk艂ad:
Top 5…
10 praktycznych sposob贸w na鈥
Czy i Ty pope艂niasz te 5 b艂臋d贸w鈥
3 krytyczne b艂臋dy, kt贸re鈥
Nie wierzy艂em, 偶e鈥
Poznaj 1 skuteczny spos贸b na szczup艂膮 sylwetk臋!
Kto jeszcze chce schudn膮膰 przy pomocy jednego prostego tricku?
Kto jeszcze chcia艂by utrzyma膰 zdrowie i dobr膮 kondycj臋 fizyczn膮 nie wydaj膮c na to fortuny?
Poznaj jeden naprawd臋 skuteczny spos贸b na zachowanie dobrego zdrowia i kondycji
Je艣li nie przeczytasz tego tekstu, p贸藕niej b臋dziesz 偶a艂owa艂

Po trzecie, grafika

Zdecydowanie grafika powinna wsp贸艂gra膰 z tekstem i Twoj膮 ofert膮. Ponadto nie mo偶e przyt艂oczy膰 ca艂o艣ci kompozycji. Ma by膰 lekka, nowoczesna, przyjemna dla oka. Zapomnij o umieszczaniu zdj臋膰 ze stock贸w, poniewa偶 s膮 sztuczne i nie przekonaj膮 Twojego odbiorcy do zakupu. Je艣li sprzedajesz produkt warto pokaza膰 go na wyra藕nych fotografiach wysokiej jako艣ci (optymalne b臋d膮 obrazy 360藲). Je偶eli sprzedajesz us艂ugi, na grafikach poka偶 korzystaj膮ce z Twojej us艂ugi osoby. To wzbudzi zaufanie potencjalnego klienta.

Po czwarte, w艂a艣ciwy j臋zyk

Zdecydowanie unikaj j臋zyka cech. Postaw na j臋zyk korzy艣ci. M贸w do u偶ytkownika o tym, co dostanie korzystaj膮c z Twojej propozycji, a nie o tym, jaka ona jest, bo to go nie interesuje. Pami臋taj, 偶e internauta wchodz膮c na dan膮 stron臋 zadaje sobie jedno pytanie: 鈥濩o ja z tego b臋d臋 mia艂?鈥, wi臋c daj mu konkretne i wymierne korzy艣ci. Mo偶esz napisa膰, 偶e Twoje rozwi膮zanie oszcz臋dza czas, pieni膮dze, zwi臋ksza bezpiecze艅stwo, komfort. Podeprzyj si臋 przy tym konkretnymi danymi, kt贸re to uwiarygodni膮. Dobrze, je艣li zaczniesz landing page od wypisania g艂贸wnej korzy艣ci dla konsumenta, a w dalszej cz臋艣ci wymienisz korzy艣ci komplementarne. Istotne jest r贸wnie偶 to, aby unika膰 pisania w jednolitym bloku tekstu. Ca艂o艣膰 podziel na poszczeg贸lne akapity, stosuj 艣r贸dtytu艂y, punktory, podkre艣laj kluczowe informacje. To znacznie u艂atwi czytanie.

Po pi膮te, spo艂eczny dow贸d s艂uszno艣ci

To niezwykle istotne. Poprzyj swoj膮 propozycj臋 referencjami zadowolonych klient贸w. Tym bardziej, 偶e jak pokazuj膮 liczne badania blisko 70% kupuj膮cych kieruje si臋 w swoich wyborach zdaniem innych os贸b. Wa偶ne jest, aby by艂y to autentyczne opinie, opatrzone zdj臋ciem i danymi osobowymi (imi臋 i nazwisko, ewentualnie nazwa firmy i zajmowane stanowisko). Na swojej stronie mo偶esz r贸wnie偶 pochwali膰 si臋 ilo艣ci膮 os贸b, kt贸re ju偶 skorzysta艂y z oferty. To tak偶e buduje zaufanie i zwi臋ksza szanse na sprzeda偶.

Po sz贸ste, call to action

CTA, czyli przycisk zach臋caj膮cy do zakupu lub zam贸wienia. Wa偶ne, 偶eby pojawi艂 si臋 na stronie przynajmniej 2-3 razy (im d艂u偶szy tekst, tym wi臋cej guzik贸w CTA; pierwszy z nich powinien znale藕膰 si臋 przed lini膮 za艂amania ekranu). Przyciski powinny wyr贸偶nia膰 si臋 swoj膮 kolorystyk膮, wielko艣ci膮, czcionk膮, w taki spos贸b, aby by艂y od razu widoczne po wej艣ciu na stron臋. Mo偶esz zastosowa膰 r贸wnie偶 efekt wypuk艂o艣ci u偶ywaj膮c ja艣niejszego i ciemniejszego odcienia danego koloru. Najcz臋艣ciej spotykane to buttony czerwone lub pomara艅czowe (rzadziej zdarzaj膮 si臋 niebieskie b膮d藕 zielone, cho膰 te偶 s膮 stosowane). Musz膮 zawiera膰 napis wzywaj膮cy do podj臋cia okre艣lonego (po偶膮danego) dzia艂ania: 鈥瀦amawiam鈥, 鈥瀔upuj臋鈥, 鈥瀔up teraz鈥 etc. Wok贸艂 przycisku nale偶y pozostawi膰 pust膮 przestrze艅, co zapobiegnie utracie uwagi czytelnika.

We藕 pod uwag臋, 偶e jeden landing page zawiera tylko i wy艂膮cznie jedno wezwanie do dzia艂ania. Nie mo偶esz proponowa膰 sprzeda偶y produktu i jednocze艣nie na tej samej stronie nak艂ania膰 do zapisania si臋 na newsletter, bo zdezorientowany internauta nie wykona 偶adnej akcji i opu艣ci serwis www.

Po si贸dme, formularz kontaktowy

Formularz odgrywa kluczow膮 rol臋 w skuteczno艣ci danego landing page鈥檃 (im d艂u偶szy, tym mniejsza jego skuteczno艣膰). Powinien by膰 wyra藕nie widoczny po wej艣ciu na stron臋. Dobrze, je艣li znajduje si臋 po prawej stronie. Analogicznie jak guzik CTA musi odr贸偶nia膰 si臋 kolorystyk膮 od pozosta艂ej grafiki. Powinien by膰 maksymalnie kr贸tki (optymalnie do 4 p贸l) i zawiera膰 tylko najwa偶niejsze informacje. Aby wizualnie skr贸ci膰 formularz mo偶esz po艂膮czy膰 niekt贸re pola (np. imi臋 i nazwisko). Przy kr贸tkim formularzu lepiej jest u艂o偶y膰 go w poziomie. Bardziej rozbudowane s膮 czytelniejsze dla odbiorcy, je艣li s膮 u艂o偶one wertykalnie. Nie nale偶y umieszcza膰 formularza na czarnym tle, bo znacznie zmniejsza to jego skuteczno艣膰 (przyt艂acza ca艂膮 stron臋 i znacz膮co podkre艣la jego d艂ugo艣膰). Wok贸艂 formularza r贸wnie偶 powinna by膰 pusta przestrze艅. Nazwy p贸l powinny by膰 umieszczone nad konkretnymi polami, za艣 ich t艂o powinno by膰 bia艂e (sugeruje konieczno艣膰 ich wype艂nienia). Formularz powinien mie膰 walidacj臋 inline (wskazywa膰 b艂臋dy bezpo艣rednio podczas wype艂niania przez internaut臋). Aby skierowa膰 wzrok u偶ytkownika na formularz mo偶na umie艣ci膰 strza艂ki wskazuj膮ce formularz lub zdj臋cia os贸b spogl膮daj膮cych w tamt膮 stron臋.
Przy formularzu nale偶y umie艣ci膰 link do polityki prywatno艣ci i regulamin. Zwi臋kszy to poczucie bezpiecze艅stwa i sk艂oni do uzupe艂nienia danych.

***

Micha艂 Jezierski jest ekspertem Kancelarii Rozwoju Biznesowego

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close