Instagram dla początkujących

Instagram to potężne narzędzie biznesowe, choć wciąż niedoceniane. Wielu osobom kojarzy się z lekką, relaksacyjną, a czasem nawet głupie treścią. Ignorowanie potęgi Instagrama jest błędem – coraz więcej poważnych firm skupia swoje działania na tym kanale. Tak jak lata temu Facebook nie cieszył się poważaniem i zwycięzcami byli ci, którzy zrozumieli jego potęgę, tak teraz jest czas Instagrama. Wykorzystajmy go do naszych celów!

Instagram powstał w 2010 roku i szybko podbił serca użytkowników.

Cenimy go za bardzo przejrzysty feed, kolorowe i inspirujące zdjęcia, a także wygodę użytkowania. Lubimy, że zawsze jest pod ręką – został stworzony do użytkowania na telefonie. Kto choć raz odpalił aplikację „by tylko coś sprawdzić”, a po godzinie zorientował się, że nie może przestać przewijać – wie, o co chodzi.

Czym Instagram różni się od Facebooka?

Instagram to kolejne z popularnych mediów społecznościowych. Podstawowe różnice pomiędzy Facebookiem to: wygląd pojedynczego posta oraz profilu. Tak jak na Facebook’u możemy publikować linki, zdjęcia, ale też wpisy tekstowe, tak Instagram wymusza, by każdy post miał zdjęcie. Różni się też wygląd profilu – na Facebook’u mamy tablicę z postami. Niewiele osób przeglądając czyjś profil dociera do postów sprzed miesięcy czy lat. Na Instagramowym profilu widzimy miniaturki zdjęć oraz krótką biografię. Dzięki temu możemy łatwiej wyszukiwać interesujące nas treści. Ponadto Instagram jest dużo mniejszym – a co za tym idzie bardziej przejrzystym – narzędziem. Nie ma tu grup, sklepów ani gier. Są tylko posty. Wszystko po to, by wygodnie obsługiwać go z poziomu telefonu komórkowego.

Do czego służy Instagram?

Instagram może posłużyć nam praktycznie do wszystkiego – liczy się pomysł! Znajduje się na nim wiele interesujących profili na każdy temat. Na Instagramie promują się blogerki modowe i stylistki, a blogerki podróżnicze dzielą się kadrami z wyjazdów. To tylko skromny wycinek możliwości. Na Instagramie znajdziemy konta sklepów, na których właściciele prezentują swój towar. Profile promujące kreatywność, robienie na drutach, zdrowe odżywianie, fitness, a jak dobrze poszukamy – nawet biura rachunkowe.

Rozpocznij przygodę z Instagramem!

Nie potrzeba specjalnych umiejętności, by rozpocząć przygodę z Instagramem. Wystarczy pomysł na siebie i zdjęcie. Warto pamiętać, że o wiele częściej liczy się pomysł na fotografię, niż jej jakość.

Do obróbki zdjęć można zastosować wbudowany edytor. Instagram zasłynął z tego, że oferował filtry – ciekawe „nakładki” na zdjęcia umożliwiające zmianę kolorystyki. Aktualnie profesjonalni instagramerzy wybierają zewnętrzne aplikacje. Do najpopularniejszych należą Lightroom, Snapseed i VSCO.

Oprócz zdjęć można dodawać też wideo

Niektórzy błędnie zakładają, że ludzie na Instagramie nie czytają. Owszem, chęć do czytania opisów zależy od grupy docelowej, ale osobiście niejednokrotnie zauważyłam, że czytelnicy w komentarzach odnoszą się do tego, co napisałam. Zdjęcie jest po to, by przykuć uwagę – tekst, by przekazać swoje myśli. Warto poświęcić mu więcej uwagi. Angażujący tekst to taki, który zachęca odbiorcę do zostawienia komentarza. Dobrze jest na samym początku dodać kolorową emotkę – przykuwa wzrok. Natomiast na końcu na pewno należy zadać pytanie. To podstawy angażowania odbiorców.

Stories – dostępne tylko przez dwadzieścia cztery godziny!

Stories na Instagramie są bardzo podobne do Relacji na Facebook’u. To zdjęcia i filmy, które dostępne są tylko przez dwadzieścia cztery godziny. Wykorzystuje się je do zwiększania więzi między influencerem, a odbiorcami. W stories można opublikować wideo prezentujące efekty naszej pracy albo pokazać najnowszą dostawę w sklepie. Często nagrywa się własne przemyślenia, a niektórzy przygotowują całe materiały tematyczne, składające się z wielu plansz. To specyficzna forma uczenia na odległość.

Jak zdobyć sławę na Instagramie?

Instagram to niesamowite narzędzie. Jak zawsze w social mediach, tak i tutaj na początku może być ciężko. Gdy zgromadzimy zaangażowaną publiczność, zdziwimy się jak pozytywnie wpłynie na nasz biznes. Warto rozmawiać z ludźmi, komentować posty innych i zostawiać serduszka. Natomiast absolutnie nie powinno się kupować zasięgów ani komentować masowo wrzucając emotki czy zostawiając komentarze typu: „WOW”, „super!”. Algorytmy Instagrama oceniają jakość naszych relacji z innymi i promują nas, gdy widzą, że zachowujemy się uczciwie.

Satysfakcja z ciężkiej pracy i jej efektów warta jest wysiłku, który włożymy w poznanie kolejnego narzędzia społecznościowego!

***

O Autorce

Sylwia Błach – pisarka, dziennikarka, felietonistka, blogerka. Zawodowo programistka – pracuje w technologii Unity3D, hobbystycznie tworzy strony w Wordpressie. Udziela się w wydarzeniach technologicznych i pisze o technologii na swojej stronie. Prowadziła między innymi bootcampy programistyczne dla kobiet chcących się przebranżowić z firmą Future Collars czy szkolenie z podstaw HTML dla pracowników Orange Polska. W ramach Nocy Naukowców uczyła dzieci na temat wirtualnej rzeczywistości. Jej konikiem są nowinki i ciekawostki technologiczne. Aktywistka, która uwielbia występować i dzielić się swoimi doświadczeniami, spostrzeżeniami. Często mówi o życiu z niepełnosprawnością ruchową. Więcej informacji: www.sylwiablach.pl

Przeczytaj także

Portal sukcespisanyszminka.pl

Fundacja WłączeniPlus
ul. Podchorążych 75/77/2
00-721 Warszawa

kontakt@wlaczeniplus.pl

Wesprzyj Nasze działania

40 1600 1462 1717 1383 1000 0001

Bank BNP Paribas Polska S.A.

 

Patronite:

www.patronite.pl/sukcespisanyszminka

Copyright © 2024 | WłączeniPlus

Projekt i realizacja: Be About Hybrid Agency