Jak efektywnie pracowa膰 w domu

Jak efektywnie pracowa膰 w domu? Oto 6 zasad, kt贸rych warto przestrzega膰 pracuj膮c w domu.

Magdalena Cie艣lak

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 

Zdalni pracownicy musz膮 mierzy膰 si臋 problemami, kt贸re nie dotycz膮 os贸b pracuj膮cych w biurze. Jak efektywnie pracowa膰 w domu? Oto 6 zasad, kt贸rych warto przestrzega膰.

Nawet gdy dajemy z siebie 110%, wci膮偶 musimy udowadnia膰, 偶e jeste艣my produktywni. Nasi koledzy, kt贸rzy pozostaj膮 w biurze, mog膮 pracowa膰 dok艂adnie tyle samo co my, jednak w znacznie mniejszym stopniu oczekuje si臋 od nich, by dowodzili swojego zaanga偶owania. Gdy szef mo偶e przej艣膰 si臋 mi臋dzy biurkami i przekona膰 na w艂asne oczy, 偶e pracownicy przynajmniej wygl膮daj膮 jakby byli czym艣 zaj臋ci, rzadziej przychodzi mu do g艂owy kwestionowanie ich pracy. Ci, kt贸rzy pracuj膮 w domu, nie mog膮 udowodni膰, 偶e zajmuj膮 si臋 prac膮 (chyba 偶e b臋d膮 przez ca艂y czas obserwowani przez kamerk臋 internetow膮) inaczej ni偶 pokazuj膮c jej efekty, dane czy dokumenty. Aby zmniejszy膰 presj臋, kt贸ra temu towarzyszy, wystarczy trzyma膰 si臋 kilku prostych zasad przygotowanych przez firm臋 Plantronics, kt贸ra opisa艂a je w ksi膮偶ce 鈥濼he Smarter Working Manifesto鈥. Dzi臋ki nim pracodawcy b臋d膮 spokojniejsi, a Ty bardziej produktywna.

Oto 6 zasad, kt贸rych warto przestrzega膰 pracuj膮c w domu.

1) Pozostawaj w sta艂ym kontakcie

B膮d藕 zawsze pod telefonem, b膮d藕 dost臋pny na komunikatorze internetowym i miej otwart膮 skrzynk臋 e-mail. Dzi臋ki temu inni nie odczuj膮, 偶e jeste艣 daleko. Je艣li chcesz pracowa膰 w domu, musisz m贸c si臋 wykaza膰 solidnym bilingiem. Czasem wystarczy tylko po艂膮czy膰 sw贸j zestaw s艂uchawkowy pod艂膮czy膰 do dw贸ch urz膮dze艅. Warto inwestowa膰 w sprawdzone przez wielu rozwi膮zanie. S艂uchawki firmy Plantronics pozwalaj膮 na po艂膮czenie z a偶 czterema urz膮dzeniami na raz, dzi臋ki czemu zawsze b臋dziesz online oraz szybko i sprawnie odbierzesz wszystkie po艂膮czenia.

2) Odpowiadaj szybko

Nie czekaj godzin czy tym bardziej dni, by odpisa膰 na e-mail czy zadzwoni膰. Sprawdzaj cz臋sto skrzynk臋 i odpowiadaj natychmiast. Je艣li otrzymasz zlecenie, odpisz od razu, by da膰 zna膰 szefowi lub zleceniodawcy, 偶e przyj膮艂e艣 i zrozumia艂e艣 wiadomo艣膰. Poinformuj r贸wnie偶 o przewidywanym terminie wykonania zlecenia. To poka偶e, 偶e jeste艣 na bie偶膮co i nie da nikomu czasu na zastanawianie si臋, czy aby na pewno pracujesz.

3) Dotrzymuj termin贸w

Nie sp贸藕niaj si臋 z wykonywaniem swoich obowi膮zk贸w. Je艣li nie uko艅czysz projektu na czas, pracodawca natychmiast uzna, 偶e b臋d膮c w domu, nie potrafisz odpowiednio skupi膰 si臋 na swojej pracy. Wyobrazi sobie, 偶e przez ca艂y czas siedzisz przed telewizorem i ogl膮dasz powt贸rki, nawet je艣li w rzeczywisto艣ci przez ca艂y czas zajmowa艂e艣 si臋 prac膮. Je艣li potrzebujesz wi臋cej czasu na uko艅czenie projektu, poinformuj o tym przed up艂ywem terminu i zapytaj, czy mo偶esz dosta膰 troch臋 wi臋cej czasu, gdy偶 chcesz wykona膰 swoj膮 prac臋 jak najlepiej.

4) Nie przesadzaj z update鈥檃mi

Nie ma nic z艂ego w tym, 偶e poinformujesz szefa, gdy nast膮pi wa偶ny prze艂om w twojej pracy. Oczywi艣cie musisz trzyma膰 si臋 wszystkich zasad raportowania swoich post臋p贸w. Jednak nie wysy艂aj ich co godzin臋 tylko dlatego, 偶e pracujesz w domu. Nadmiar wiadomo艣ci b臋dzie irytuj膮cy dla twoich prze艂o偶onych, co wi臋cej mo偶e wzbudzi膰 ich podejrzenia.

5) Jeste艣 godny zaufania

Nie przejmuj si臋! Je艣li masz mo偶liwo艣膰 pracowania zdalnie, oznacza to, 偶e kto艣 ufa, 偶e mo偶esz to robi膰. Potrzeba silnej woli i konsekwencji, by pozosta膰 skoncentrowanym na pracy, zarz膮dza膰 swoim czasem i podejmowa膰 decyzje bez nadzoru. Nie musisz pracowa膰 wi臋cej, a zw艂aszcza robi膰 rzeczy, kt贸re nie s膮 od ciebie wymagane.

6) Integruj si臋

Uczestnicz w spotkaniach z pracodawcami i wsp贸艂pracownikami co 2 tygodnie lub raz w miesi膮cu, by trzyma膰 r臋k臋 na pulsie. Dzi臋ki temu wszyscy b臋d膮 na bie偶膮co. To r贸wnie偶 okazja do porozmawiania o ewentualnych problemach i w膮tpliwo艣ciach. Je艣li nie masz czasu na spotkanie twarz膮 w twarz, zawsze mo偶esz wspom贸c si臋 technologiami. Plantronics Calisto 620, bezprzewodowy zestaw g艂o艣nom贸wi膮cy, pomo偶e Ci w 鈥瀢irtualnych鈥 spotkaniach z pracodawc膮 lub wsp贸艂pracownikami.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close