Karolina Cwalina

Jak efektywnie wykorzystywa膰 czas?

Karolina Cwalina

Kiedy kto艣 mnie pyta, jaki jest temat, w kt贸rym czuj臋 si臋 jak ryba w wodzie, zawsze odpowiadam, 偶e planowanie i zarz膮dzanie czasem. Uwa偶am, 偶e jest to niezwykle wa偶na umiej臋tno艣膰 i pi臋ta achillesowa wielu naprawd臋 ambitnych os贸b z du偶ym potencja艂em na sukces. W艂a艣nie z my艣l膮 o wszystkich, kt贸rzy swoj膮 przygod臋 z planowaniem chc膮 rozpocz膮膰 lub kontynuowa膰 stworzy艂am sw贸j autorski kalendarz Smart Sexy 2020. Od czego zacz膮膰, gdy zadania pi臋trz膮 si臋 w niesko艅czono艣膰? Jak okie艂zna膰 chaos i efektywnie wykorzystywa膰 czas? Oto kilka moich rad dla pocz膮tkuj膮cych ogarniaczek.

Plan to podstawa

To do list 鈥 banalne narz臋dzie potrafi diametralnie zmieni膰 podej艣cie do czasu i pracy. Przede wszystkim bardzo odci膮偶a, pomaga usystematyzowa膰 dzia艂ania, sprawia, 偶e jest si臋 spokojniejsz膮, a wszystkie zadania znajduj膮 si臋 w jednym miejscu. Wystarczy spisa膰 wszystkie zadania, kt贸re ma si臋 do wykonania – od tych najbanalniejszych po najwa偶niejsze. Dzi臋ki temu nie trzeba skupia膰 na nich swoich my艣li, a jednocze艣nie mamy pewno艣膰, 偶e o niczym nie zapomnia艂y艣my.

Tydzie艅 zaczynamy鈥 w niedziel臋

Dok艂adnie tak! Najwi臋kszy chaos – zw艂aszcza w pracy, ale tak偶e w 偶yciu codziennym, ogarnia nas w poniedzia艂ki. Powr贸t do rzeczywisto艣ci po weekendzie potrafi przypomina膰 twarde l膮dowanie po przemi艂ym locie. Dopiero po zderzeniu, zaczynamy snu膰 plany, nerwowo uk艂ada膰 kolejne zadania. Nie t臋dy droga! List臋 rzeczy do zrobienia stw贸rz w niedziel臋 wieczorem. To b臋dzie plan na ca艂y tydzie艅. Oczywi艣cie, lista pewnie wyd艂u偶y si臋 z czasem, ale poniedzia艂kowy poranek rozpoczniesz my艣l膮, 偶e wszystkie najistotniejsze sprawy s膮 spisane i pouk艂adane. B臋dziesz du偶o spokojniejsza i pewniejsza. Dodatkowy czas rano wykorzystaj na ma艂膮 przyjemno艣膰: pyszne 艣niadanie, k膮piel, rozmow臋 z rodzin膮, a mo偶e gimnastyk臋.

Wa偶ne, wa偶niejsze, najwa偶niejsze

Kiedy lista zada艅 jest gotowa, czeka na nas kolejna pu艂apka. Jednym z najcz臋stszych b艂臋d贸w jest branie na siebie zbyt wielu rzeczy jednocze艣nie. Co zrobi膰, 偶eby tego unikn膮膰? Ustali膰 priorytety. Ustal wi臋c, kt贸re punkty z listy s膮 najpilniejsze i post臋puj zgodnie ze swoim harmonogramem. Najlepiej zacznij od rzeczy, kt贸re wymagaj膮 najwi臋cej uwagi, s膮 najtrudniejsze. Rano nasz m贸zg pracuje najsprawniej. Na p贸藕niej warto wi臋c zostawi膰 rzeczy, kt贸re s膮 prostsze, mniej pilne i nie a偶 tak wymagaj膮ce. W ten spos贸b mo偶na roz艂o偶y膰 prac臋 r贸wnomiernie na ca艂y tydzie艅. W moim kalendarzu znajduje si臋 w艂a艣nie ca艂y tydzie艅 na jednej stronie, a obok kartka na notatki. Taki uk艂ad pozwala dok艂adnie zobaczy膰, czy w tygodniowym planie nie ma dysproporcji.

PRZECZYTAJ TAK呕E: BY膯 KIJEM I MARCHEWK膭, CZYLI KR脫TKA HISTORIA AUTOMOTYWACJI. OPOWIADA KAROLINA CWALINA-ST臉PNIAK

B膮d藕 skupiona

W pracy i 偶yciu cz臋sto brakuje czasu, poniewa偶 bardzo du偶o po艣wi臋ca si臋 go na rzeczy nieistotne. Badania pokazuj膮, 偶e ogromna cz臋艣膰 spo艂ecze艅stwa marnuje dziennie nawet kilka godzin b臋d膮c w pracy. Internet, telefony, kawa, rozmowy z kole偶ankami, papieros鈥 Wylicza膰 mo偶na w niesko艅czono艣膰. Walka z rozpraszaczami bywa bardzo trudna, ale skutecznie przeprowadzona, potrafi zdzia艂a膰 cuda. Najlepszy spos贸b to odci臋cie si臋 od bod藕c贸w – wyciszenie lub wy艂膮czenie telefonu, od艂膮czenie si臋 od znajomych. 呕eby osi膮gn膮膰 pe艂n膮 efektywno艣膰 warto za to robi膰 sobie przerwy. W ich czasie jednak nale偶y naprawd臋 zregenerowa膰 si艂y i odpocz膮膰. Kr贸tki spacer czy nawet gimnastyka potrafi膮 zdzia艂a膰 cuda.

Motywuj si臋

Jestem zdecydowanie fank膮 marchewki, a nie kija. Nagradzanie si臋 za dobrze spo偶ytkowany czas, jest 艣wietnym motywatorem. Przyjemno艣ci i nagroda czekaj膮ca w weekend za dobrze wykonane obowi膮zki i realizacj臋 planu mog膮 zdzia艂a膰 cuda. Ja w swoim kalendarzu zawsze planuj臋 sobie czas na przyjemno艣ci. Mo偶e to by膰 chwila dla siebie z ksi膮偶k膮, wizyta u kosmetyczki, spacer. Dbanie o siebie i zdrowy egoizm to podstawa r贸wnowagi w 偶yciu. Warto o tym pami臋ta膰 w codziennym zabieganiu.

***

Aby 艂atwiej Ci by艂o wykona膰 to, co zaplanowa艂a艣 mo偶e warto zacz膮膰 prowadzi膰 regularnie kalendarz. Sukces nie pojawi si臋 ot-tak, sam z siebie. By po niego si臋gn膮膰, trzeba podj膮膰 dzia艂ania. Te z kolei nale偶y zaplanowa膰. Wiesz 鈥 krok po kroku i dzie艅 po dniu鈥 Najlepiej korzystaj膮c z pomocy kogo艣, kogo si臋 zna i lubi. Komu si臋 ufa i z kim ch臋tnie sp臋dza si臋 czas. Co powiesz na towarzystwo do艣wiadczonej przewodniczki, jak膮 jest Karolina Cwalina?

To w艂a艣nie ona przygotowa艂a dla Ciebie ten kalendarz. Znajdziesz w nim inspiruj膮ce cytaty, przemy艣lenia, porady i tipy na ka偶dy miesi膮c. W艂贸偶 go do torebki, zagl膮daj codziennie i planuj z nim sw贸j nowy, Smart Sexy rok 2020.

Kalendarz Karolina Cwalina

***

O AUTORCE:

Karolina Cwalina-St臋pniak 鈥 PCC ICF, life&business coach

Professional Certified Coach w ICF 鈥 PCC ICF oraz Family Coach. Przepracowa艂a ju偶 ponad 2300 godzin z Klientami. Posiada certyfikat potwierdzaja膮cy uko艅czenie treningu 鈥 Coaching Prowokatywny鈥, prowadzonego przez Jaapa Hollandera, akredytowanego przez Instytut Komunikacji Prowokatywnej PROVOCARE. Absolwentka Wydzia艂u Prawa oraz Studi贸w Podyplomowych 鈥濩oaching Profesjonalny鈥 na Akademii Leona Ko藕mi艅skiego a tak偶e 鈥濼he Art and Science of Coaching鈥 na Erickson International College akredytowanego w Polsce przez Wszechnic臋 Uniwersytetu Jagiello艅skiego. Cz艂onek International Coach Federation (ICF). Specjalista w o艣rodku psychoterapii i coachingu Inner Garden w Warszawie. Specjalizuje si臋 w obszarach zarz膮dzania czasem, budowania relacji zespo艂owych, motywacji oraz organizacji pracy. Za艂o偶ycielka firmy szkoleniowo 鈥 coachingowej oraz autorka programu dla kobiet 鈥濻exy zaczyna si臋 w g艂owie鈥, kt贸ry oferuje szeroki program warsztatowo 鈥 szkoleniowy. Wyst臋puje cz臋sto w mediach jako specjalista z zakresu rozwoju osobistego oraz pisze na r贸偶norodnych portalach biznesowych oraz lifestylowych swoje felietony eksperckie. Autorka ksi膮偶ki: 鈥淲szystko zaczyna si臋 w g艂owie. Planuj/ Dzia艂aj/ Nie marud藕鈥. Wi臋cej na聽www.karolinacwalina.pl

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close