Jak polubić poniedziałki

Jak polubić poniedziałki?

Joanna Rek-Faber

Nie jest tajemnic─ů, ┼╝e na li┼Ťcie ulubionych dni tygodnia poniedzia┼éek pewnie zajmuje ostatni─ů, si├│dma pozycj─Ö. I nie ma najmniejszych szans konkurowa─ç z wielbionym pi─ůtkiem. Ale czy poniedzia┼éek zawsze musi by─ç takiÔÇŽ trudny? Niekoniecznie. Poni┼╝ej znajdziesz kilka pomys┼é├│w na to, by jednak nada─ç mu troch─Ö pozytywnych akcent├│w! Jak polubi─ç poniedzia┼éki?

Poniedzia┼éek zaczyna tydzie┼ä pracy. I ju┼╝ to nadaje mu konkretnego wyd┼║wi─Öku. P├│┼é biedy je┼Ťli lubimy swoj─ů prac─Ö, natomiast je┼Ťli praca nie sprawia nam przyjemno┼Ťci, to poniedzia┼éek zgarnie ca┼é─ů kumulacj─Ö naszych emocji wzgl─Ödem swoich dzia┼éa┼ä zawodowych. Dodatkowo poniedzia┼ékowi nie sprzyja nasz rytm biologiczny. W weekendy bowiem cz─Östo odsypiamy zaleg┼éo┼Ťci, k┼éadziemy si─Ö tez p├│┼║niej, tym samym poniedzia┼ékowa pobudka staje si─Ö troch─Ö trudniejsza.

1. Zatem, pomysł numer jeden

Po┼é├│┼╝ si─Ö w niedziel─Ö chocia┼╝ p├│┼é godziny wcze┼Ťniej.

2. Pomysł numer dwa

Zaplanuj najtrudniejsze i najbardziej wymagaj─ůce wyzwania, spotkania, czynno┼Ťci na ┼Ťrodek tygodnia. Badania ameryka┼äskiego naukowca, Tony Schwartza dowodz─ů bowiem, ┼╝e w poniedzia┼éki nasza energia osobista jest minimalna, by nast─Öpnie od wtorku wzrasta─ç i osi─ůga─ç swoje maksimum w ┼Ťrod─Ö.

3. Zacznij poniedziałek od ruchu!

Takiego jaki lubisz. Mo┼╝e to by─ç poranna joga na dywanie, kr├│tki bieg, spacer z psem, czy nawet kr├│tkie podrygi do ulubionej piosenki. Chodzi o wyzwolenie endorfin ÔÇô one bowiem maj─ů moc poprawienia samopoczucia i budowania stanu zadowolenia.


Przeczytaj tak┼╝e: 10 pomys┼é├│w na zachowanie letniej rado┼Ťci na d┼éu┼╝ej


4. Zadbaj o smaczne, warto┼Ťciowe ┼Ťniadanie.

Dlaczego? Bo ten prosty manewr pozwoli na dostarczenie substancji od┼╝ywczych niezb─Ödnych do post weekendowego rozruchu oraz pozwoli na utrzymanie w┼éa┼Ťciwego poziomu cukru we krwi, a to ma du┼╝e znaczenie dla samopoczucia i energii.

5. Poniedzia┼ékowa godzina przyjemno┼Ťci.

Tak, odczarowanie poniedzia┼éku zyskuje w├│wczas na mocy. Je┼Ťli trenujesz, zaplanuj na ten dzie┼ä sw├│j ulubiony trening. Je┼Ťli nie, to w poniedzia┼ékow─ů godzin─Ö przyjemno┼Ťci mo┼╝esz czyta─ç ksi─ů┼╝ki, na kt├│re nie ma nigdy czasu, zaplanowa─ç onlineÔÇÖow─ů kaw─Ö ze znajomymi, albo zrobi─ç┬áponiedzia┼éek s┼éodkim dniem! (W Szwecji s┼éodki dzie┼ä przypada na sobot─Ö, ale nic nie stoi na przeszkodzie by w naszych realiach s┼éodyczy nada─ç poniedzia┼ékowi).

Pamiętaj, w roku mamy aż 52 poniedziałki.

Czy b─Öd─ů one dobre, czy z┼ée, w du┼╝ej mierze zale┼╝y od Twojego nastawienia. A skoro tak, to warto o nie zadba─ç by nie traci─ç tylu szans na fajny dzie┼ä. Blue Monday ÔÇô czyli najbardziej depresyjny dzie┼ä w roku (trzeci poniedzia┼éek stycznia), niech zostanie jedynym o takim zabarwieniu. O pozosta┼ée 51 warto zawalczy─ç! #Jeste┼ŤmyWTymRazem

***

O Autorce:

Joanna Rek-Faber ÔÇô Ambasadorka programu Sukces TO JA Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink─ů, od lat zwi─ůzana z edukacj─ů. Swoj─ů prac─Ö opiera na pozytywnej motywacji i warto┼Ťciowej relacji. Dzi┼Ť ┼é─ůczy nauczanie, prowadzenie w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci i prac─Ö coachingowo-mentoringow─ů. Wspiera kobiety na ich drodze do pe┼énego, spe┼énionego i szcz─Ö┼Ťliwego ┼╝ycia. Jest certyfikowanym trenerem metody Points of You┬«, prowadzi warsztaty i spotkania dla kobiet w ┼üodzi. Autorka blog.kropkamocy.pl.