Jak polubi膰 poniedzia艂ki

Jak polubi膰 poniedzia艂ki?

Joanna Rek-Faber

Nie jest tajemnic膮, 偶e na li艣cie ulubionych dni tygodnia poniedzia艂ek pewnie zajmuje ostatni膮, si贸dma pozycj臋. I nie ma najmniejszych szans konkurowa膰 z wielbionym pi膮tkiem. Ale czy poniedzia艂ek zawsze musi by膰 taki鈥 trudny? Niekoniecznie. Poni偶ej znajdziesz kilka pomys艂贸w na to, by jednak nada膰 mu troch臋 pozytywnych akcent贸w! Jak polubi膰 poniedzia艂ki?
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Poniedzia艂ek zaczyna tydzie艅 pracy. I ju偶 to nadaje mu konkretnego wyd藕wi臋ku. P贸艂 biedy je艣li lubimy swoj膮 prac臋, natomiast je艣li praca nie sprawia nam przyjemno艣ci, to poniedzia艂ek zgarnie ca艂膮 kumulacj臋 naszych emocji wzgl臋dem swoich dzia艂a艅 zawodowych. Dodatkowo poniedzia艂kowi nie sprzyja nasz rytm biologiczny. W weekendy bowiem cz臋sto odsypiamy zaleg艂o艣ci, k艂adziemy si臋 tez p贸藕niej, tym samym poniedzia艂kowa pobudka staje si臋 troch臋 trudniejsza.

1. Zatem, pomys艂 numer jeden

Po艂贸偶 si臋 w niedziel臋 chocia偶 p贸艂 godziny wcze艣niej.

2. Pomys艂 numer dwa

Zaplanuj najtrudniejsze i najbardziej wymagaj膮ce wyzwania, spotkania, czynno艣ci na 艣rodek tygodnia. Badania ameryka艅skiego naukowca, Tony Schwartza dowodz膮 bowiem, 偶e w poniedzia艂ki nasza energia osobista jest minimalna, by nast臋pnie od wtorku wzrasta膰 i osi膮ga膰 swoje maksimum w 艣rod臋.

3. Zacznij poniedzia艂ek od ruchu!

Takiego jaki lubisz. Mo偶e to by膰 poranna joga na dywanie, kr贸tki bieg, spacer z psem, czy nawet kr贸tkie podrygi do ulubionej piosenki. Chodzi o wyzwolenie endorfin 鈥 one bowiem maj膮 moc poprawienia samopoczucia i budowania stanu zadowolenia.


Przeczytaj tak偶e: 10 pomys艂贸w na zachowanie letniej rado艣ci na d艂u偶ej


4. Zadbaj o smaczne, warto艣ciowe 艣niadanie.

Dlaczego? Bo ten prosty manewr pozwoli na dostarczenie substancji od偶ywczych niezb臋dnych do post weekendowego rozruchu oraz pozwoli na utrzymanie w艂a艣ciwego poziomu cukru we krwi, a to ma du偶e znaczenie dla samopoczucia i energii.

5. Poniedzia艂kowa godzina przyjemno艣ci.

Tak, odczarowanie poniedzia艂ku zyskuje w贸wczas na mocy. Je艣li trenujesz, zaplanuj na ten dzie艅 sw贸j ulubiony trening. Je艣li nie, to w poniedzia艂kow膮 godzin臋 przyjemno艣ci mo偶esz czyta膰 ksi膮偶ki, na kt贸re nie ma nigdy czasu, zaplanowa膰 online鈥檕w膮 kaw臋 ze znajomymi, albo zrobi膰聽poniedzia艂ek s艂odkim dniem! (W Szwecji s艂odki dzie艅 przypada na sobot臋, ale nic nie stoi na przeszkodzie by w naszych realiach s艂odyczy nada膰 poniedzia艂kowi).

Pami臋taj, w roku mamy a偶 52 poniedzia艂ki.

Czy b臋d膮 one dobre, czy z艂e, w du偶ej mierze zale偶y od Twojego nastawienia. A skoro tak, to warto o nie zadba膰 by nie traci膰 tylu szans na fajny dzie艅. Blue Monday 鈥 czyli najbardziej depresyjny dzie艅 w roku (trzeci poniedzia艂ek stycznia), niech zostanie jedynym o takim zabarwieniu. O pozosta艂e 51 warto zawalczy膰! #Jeste艣myWTymRazem

***

O Autorce:

Joanna Rek-Faber 鈥 Ambasadorka programu Sukces TO JA Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮, od lat zwi膮zana z edukacj膮. Swoj膮 prac臋 opiera na pozytywnej motywacji i warto艣ciowej relacji. Dzi艣 艂膮czy nauczanie, prowadzenie w艂asnej dzia艂alno艣ci i prac臋 coachingowo-mentoringow膮. Wspiera kobiety na ich drodze do pe艂nego, spe艂nionego i szcz臋艣liwego 偶ycia. Jest certyfikowanym trenerem metody Points of You庐, prowadzi warsztaty i spotkania dla kobiet w 艁odzi. Autorka blog.kropkamocy.pl.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close