Jak polubić poniedziałki

Jak polubić poniedziałki?

Joanna Rek-Faber

Nie jest tajemnic─ů, ┼╝e na li┼Ťcie ulubionych dni tygodnia poniedzia┼éek pewnie zajmuje ostatni─ů, si├│dma pozycj─Ö. I nie ma najmniejszych szans konkurowa─ç z wielbionym pi─ůtkiem. Ale czy poniedzia┼éek zawsze musi by─ç takiÔÇŽ trudny? Niekoniecznie. Poni┼╝ej znajdziesz kilka pomys┼é├│w na to, by jednak nada─ç mu troch─Ö pozytywnych akcent├│w! Jak polubi─ç poniedzia┼éki?

Poniedzia┼éek zaczyna tydzie┼ä pracy. I ju┼╝ to nadaje mu konkretnego wyd┼║wi─Öku. P├│┼é biedy je┼Ťli lubimy swoj─ů prac─Ö, natomiast je┼Ťli praca nie sprawia nam przyjemno┼Ťci, to poniedzia┼éek zgarnie ca┼é─ů kumulacj─Ö naszych emocji wzgl─Ödem swoich dzia┼éa┼ä zawodowych. Dodatkowo poniedzia┼ékowi nie sprzyja nasz rytm biologiczny. W weekendy bowiem cz─Östo odsypiamy zaleg┼éo┼Ťci, k┼éadziemy si─Ö tez p├│┼║niej, tym samym poniedzia┼ékowa pobudka staje si─Ö troch─Ö trudniejsza.

1. Zatem, pomysł numer jeden

Po┼é├│┼╝ si─Ö w niedziel─Ö chocia┼╝ p├│┼é godziny wcze┼Ťniej.

2. Pomysł numer dwa

Zaplanuj najtrudniejsze i najbardziej wymagaj─ůce wyzwania, spotkania, czynno┼Ťci na ┼Ťrodek tygodnia. Badania ameryka┼äskiego naukowca, Tony Schwartza dowodz─ů bowiem, ┼╝e w poniedzia┼éki nasza energia osobista jest minimalna, by nast─Öpnie od wtorku wzrasta─ç i osi─ůga─ç swoje maksimum w ┼Ťrod─Ö.

3. Zacznij poniedziałek od ruchu!

Takiego jaki lubisz. Mo┼╝e to by─ç poranna joga na dywanie, kr├│tki bieg, spacer z psem, czy nawet kr├│tkie podrygi do ulubionej piosenki. Chodzi o wyzwolenie endorfin ÔÇô one bowiem maj─ů moc poprawienia samopoczucia i budowania stanu zadowolenia.


Przeczytaj tak┼╝e: 10 pomys┼é├│w na zachowanie letniej rado┼Ťci na d┼éu┼╝ej


4. Zadbaj o smaczne, warto┼Ťciowe ┼Ťniadanie.

Dlaczego? Bo ten prosty manewr pozwoli na dostarczenie substancji od┼╝ywczych niezb─Ödnych do post weekendowego rozruchu oraz pozwoli na utrzymanie w┼éa┼Ťciwego poziomu cukru we krwi, a to ma du┼╝e znaczenie dla samopoczucia i energii.

5. Poniedzia┼ékowa godzina przyjemno┼Ťci.

Tak, odczarowanie poniedzia┼éku zyskuje w├│wczas na mocy. Je┼Ťli trenujesz, zaplanuj na ten dzie┼ä sw├│j ulubiony trening. Je┼Ťli nie, to w poniedzia┼ékow─ů godzin─Ö przyjemno┼Ťci mo┼╝esz czyta─ç ksi─ů┼╝ki, na kt├│re nie ma nigdy czasu, zaplanowa─ç onlineÔÇÖow─ů kaw─Ö ze znajomymi, albo zrobi─ç┬áponiedzia┼éek s┼éodkim dniem! (W Szwecji s┼éodki dzie┼ä przypada na sobot─Ö, ale nic nie stoi na przeszkodzie by w naszych realiach s┼éodyczy nada─ç poniedzia┼ékowi).

Pamiętaj, w roku mamy aż 52 poniedziałki.

Czy b─Öd─ů one dobre, czy z┼ée, w du┼╝ej mierze zale┼╝y od Twojego nastawienia. A skoro tak, to warto o nie zadba─ç by nie traci─ç tylu szans na fajny dzie┼ä. Blue Monday ÔÇô czyli najbardziej depresyjny dzie┼ä w roku (trzeci poniedzia┼éek stycznia), niech zostanie jedynym o takim zabarwieniu. O pozosta┼ée 51 warto zawalczy─ç! #Jeste┼ŤmyWTymRazem

***

O Autorce:

Joanna Rek-Faber ÔÇô Ambasadorka programu Sukces TO JA Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink─ů, od lat zwi─ůzana z edukacj─ů. Swoj─ů prac─Ö opiera na pozytywnej motywacji i warto┼Ťciowej relacji. Dzi┼Ť ┼é─ůczy nauczanie, prowadzenie w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci i prac─Ö coachingowo-mentoringow─ů. Wspiera kobiety na ich drodze do pe┼énego, spe┼énionego i szcz─Ö┼Ťliwego ┼╝ycia. Jest certyfikowanym trenerem metody Points of You┬«, prowadzi warsztaty i spotkania dla kobiet w ┼üodzi. Autorka blog.kropkamocy.pl.

Zarejestruj si─Ö aby otrzyma─ç newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost─Öp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid┼éowego dzia┼éania strony. Je┼╝eli nie wyra┼╝asz na to zgody, mo┼╝esz zmieni─ç ustawienia w swojej przegl─ůdarce. Zobacz wi─Öcej w Polityce Prywatno┼Ťci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close