Magdalena Pawłowska

Jak zarobić na swojej wiedzy? 3 sprawdzone sposoby!

Magdalena Pawłowska

Edukacja towarzyszy nam przez całe życie od najmłodszych lat. Z różną intensywnością, mamy z nią do czynienia praktycznie cały czas. Każdy z nas ma pewne talenty i umiejętności, które warto rozwijać. Wiedza jest dziś idealnym kluczem do osiągnięcia sukcesu. To właśnie ona może przyczynić się do powiększania naszych dochodów. Jeśli chcesz wiedzieć, jak zarobić na swojej wiedzy? Przeczytaj mój poradnik.

Czy, ciężka praca popłaca?

I tu jest pewna pułapka. Nierzadko myślimy, że trzeba bardzo ciężko i intensywnie pracować, najlepiej poświęcając kilkanaście godzin dziennie, przez 7 dni w tygodniu. Wydaje nam się, że popłaca tylko ta, która ma pozytywny rezultat – sukces… źle! Robiąc daną rzecz, wykonując jakąś czynność, uczysz się jej. Za każdym razem robisz coś, coraz lepiej. Pamiętaj, że każdy mistrz był kiedyś kiepski, metodą prób i błędów, samozaparciem i motywacją, dąży się do pewnego poziomu. Osiągnął status mistrza, bo się nie poddał, w najtrudniejszym momencie i jak każdy czuł zwątpienie.

Często nie podejmujesz wyzwania, aby uchronić się przed porażką. Siedzisz więc w ukryciu, nie robisz ofert, nie wysyłasz maili, obawiasz się robić transmisji na żywo. Myślisz, że uchroni cię to przed niedoskonałością, a tymczasem skazujesz się na jeszcze większe niepowodzenie, bo bez działania nie ma rezultatów. Brak strategii, brak planu i konkretnych działań, nigdy nie przyniosą konkretnych efektów. Nie neguje tu ciężkiej pracy, jednak może być łatwiejsza droga, do osiągnięcia tego, co będzie dla Ciebie sukcesem.

Od czego warto zacząć?

Na początku musisz odpowiedzieć sobie na trzy pytania.

  1. W czym jesteś dobra?
  2. Co lubisz robić?
  3. Jakie problemy Twoja wiedza może rozwiązać?


Dzięki odpowiedziom na te pytania poznasz swoje motywacje i będziesz miała gotowy początek swojego planu działania. Wybierz odpowiednią branżę, niszę w której będziesz się specjalizować.

ZADANIE DLA CIEBIE: OKREŚLENIE STANOWISKA EKSPERTA

Pomyśl w czym pomagasz, jakie problemy możesz rozwiązywać czy rozwiązujesz.

Uzupełnij: Pomagam [KOMU] rozwiązać problem [CZEGO], aby mogli [KORZYŚĆ]

Mój przykład: Pomagam przedsiębiorczym osobom stworzyć dochodowe biznesy online poprzez opakowanie ich wiedzy i doświadczenia w kurs online, aby mogli żyć na własnych warunkach i zarobić z dowolnego miejsca na świecie.

Nie polecam na początku działać w kilku różnych branżach jednocześnie, szczególnie jeśli nie mają one ze sobą nic wspólnego. Możesz wtedy mieć wiele trudności i problemy, związane z budową wizerunku eksperta. Budowanie takiego wizerunku jest nieodłącznym elementem osiągnięcia sukcesu. Już na samym początku, musisz zadbać o to, aby inni ludzie docenili Twoją wartość i wiedzę, chcieli z niej czerpać jak najwięcej.

Buduj markę osobistą!

Uwierz mi, nie musisz mieć miliona obserwujących w social mediach, aby zaczynać tworzyć dochodowy biznes online. To w jaki sposób będziesz komunikować, w jaki sposób prezentować dane treści ma ogromny wpływ na rozwój Twojego biznesu. Czy wiesz, że możesz już zarabiać, mając 100 obserwujących? Tak to prawda, wystarczy że w odpowiedni sposób podzielisz się swoją wiedzą, będziesz autentyczny i dasz im wartość, której szukają i potrzebują. Pomyśl, że z tych 100 osób, 30 może kupić Twoją książkę, albo ebooka, albo produkt słuchając Twojego podcastu, bo uzna Cię za kogoś wartościowego, komu można zaufać. Kogoś kto ma wiedzę i umiejętności jakie właśnie potrzebuje.

Idealnym przykładem mojej podopiecznej, która działa w bardzo wąskiej niszy, czyli ma potencjalnie małą społeczność, jest Agnieszka Dembińska – eksperta od magazynowania materiałów niebezpiecznych. Agnieszka prowadzi swoją grupę ekspercką na Facebooku, w której regularnie dzieli sie swoją wiedzą, robi szkolenia merytoryczne i sprzedaje swoje profesjonalne usługi i kursy.

Satysfakcja jest bezcenna

Zarabianie na swojej wiedzy to jedno, ale czy zdajesz sobie sprawę, jaką może przynieść Ci to satysfakcję? Budująć wizerunek eksperta, w oparciu o konkretną strategie, budujesz wizerunek w oparciu o prestiż. Renoma w danym środowisku, autorytet w branży to szacunek i poważanie wśród wielu osób. Możesz zostać zaproszona na różne konferencje, spotkania branżowe czy biznesowe, być jako prelegentka czy mówczyni. Media mogą zapraszać Cię do udzielenia wywiadu czy komentarza na ważne tematy. Dzięki temu poszerzysz swoje grono odbiorców.

Moja podopieczna Estera Michalak – położna i Międzynarodowa Dyplomowana Konsultantka Laktacyjna, zaczynała od prowadzenia młodych mam w ramach grupy na Facebooku a dzięki swojej konsekwencji działania rozbudowała swój biznes online i dziś nie tylko doradza innych położnym jak działać online ale jest też zapraszaną ekspertką do programów telewizyjnych.

Jeśli swoją wiedzą pomożesz komuś rozwiązać jakiś problem, będzie to dla Ciebie niezwykle satysfakcjonujące doświadczenie, które jednocześnie będzie bardzo motywujące. Odpowiedzialność jaka jest na ekspercie jest niezwykle trudna. Nie możesz kogoś zawieźć, nie możesz wprowadzić go w błąd. Musisz być pewna swoich decyzji i rad jakie udzielasz.

Pewność siebie a pycha

Pozycjonowanie eksperckie musi mieć odpowiednią strategię, opartą o Twoje wartości. Warto na początku zatroszczyć się o naszą mentalność, poukładać sobie wszystko, rozpisać plan działania. Najlepiej metodą małych kroczków, tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu. Polecam też skorzystać z mastermaindu czy konsultacji biznesowych, które pozwolą otworzyć nasz umysł na nowe doświadczenia. Złe nastawienie i brak przygotowana, może mieć negatywny wpływ na efekty, o jakich marzymy. Nieodpowiednie działanie, mogą przysporzyć nam różnych problemów jak np. błędy komunikacyjne, mogą zostać odczytane jako zarozumialstwo. Dlatego, zawsze podkreślam, aby odpowiednio przygotować się do danego zadania, zrobić to z pomysłem i odpowiednim planem. Dawkować wiedzę stopniowo i z umiarem, być pewnym swoich słów i działań.

Moja wiedza jest za mała!

Nie raz spotykam sie z takim myśleniem. Jeśli czujesz, że nie jesteś wystarczająco dobra w danej branży, skorzystaj z różnych kursów czy szkoleń. Pamiętaj, że ekspert zawsze dba o swoją edukację. Korzysta z różnych możliwości, aby powiększyć swoją wiedzę. Jest to wpisane w jego cele i strategie. Nie spoczywa na laurach, stara się wyprzedzać innych i być na bieżąco z najnowszymi trendami. Dlatego możesz zacząć już teraz, i cały czas poszerzać swoje kompetencje.

ZADANIE NUMER 2: OKREŚL NISZĘ

Odpowiedź na pytania:

  1. Co jest palącym problemem Twojej grupy docelowej?
  2. Czy szukają aktywnie rozwiązań problemów?
  3. Gdzie ich szukają?
  4. Czy Ty/ Twoja firma jesteś jedynym rozsądnym rozwiązaniem?

W jaki sposób zarabiać na swojej wiedzy?

Przygotowałam dla Ciebie kilka ciekawych pomysłów, dzięki którym możesz spieniężyć swoją wiedzę i zbudować wizerunek eksperta.  To 3 fantastyczne i dochodowe pomysły na biznes online.

Wiem, że na rynku dostępnych jest wiele różnych szkoleń i kursów. Jednak brakowało mi czegoś konkretnego, czystej wiedzy i możliwości nauki na bieżąco w formie warsztatu. Dlatego kilka lat temu stworzyłam Kampanie WOW – 3 dniowe szkolenie, na którym ja i zaproszeni goście, dzielą się swoją wiedzą. Ich doświadczenie obrazuje drogę jaką przebyli, historia jest inspirująca i motywująca. To jedyne takie wydarzenie w Polsce. Obecnie jest ono dostępne w formacie VOD, na stronie www.kampaniawow.pl.

Blog

Masz stronę firmową, ale nie prowadzisz bloga? To błąd. Prowadzenie bloga ma wiele zalet. Wspiera Twoją widoczność w Googlu, ale też pomaga budować wizerunek eksperta.

Twórz odpowiedni content, poruszaj tematy jakich właśnie poszukują ludzie.

Jak możesz zarabiać:

  • Treści sponsorowane – możesz mieć partnera biznesowego, wypowiedź przedstawiciela dużej firmy.
  • Baner
  • Do artykułów możesz dodać linki do swojego sklepu.

Kurs online

To jeden z najbardziej dochodowych biznesów ostatnich lat. Ludzie chcą się uczyć, zdobywać wiedzę, powiększać swoje kompetencje. Tym samym są zapracowani i szukają możliwości, które będą dopasowane do ich trybu życia. Kursy online są idealnym rozwiązaniem. Można je robić w dowolnym momencie.

Ważne, aby temat i wiedza kursu, była związana z tym, czego ludzie potrzebują. Jest podaż-jest popyt.

  • Kurs może być w formie wideo lub tekstowej.
  • Może być w formie ebooka.
  • Możesz angażować kursantów w social mediach, stworzyć zamkniętą grupę.

Podcast

To kolejna przyszłościowa forma, która już teraz cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Może być to nagrany sam głos lub może być w formie filmów. Możesz nagrywać sama, w studiu lub zapraszać gości (którzy dodatkowo, pomogą Ci wypromować Twój kanał).

Jak na nim zarobić?

  • Możesz ustawić banery, płatne reklamy.
  • Udział w podcaście może być płatny.
  • Możesz polecać swoje usługi i produkty.
  • Rozszerzone odcinki, konkretna wiedza w ramach platformy subskrypcyjnej.


Pamiętaj, że każdy kiedyś zaczynał. Z każdym tekstem na blogu, możesz się rozwijać. Kurs zmieniać i dodawać różne dodatki, uzupełniać go w trakcie. Podcast zawsze możesz nagrać kolejny i kolejny. Zbieraj doświadczenia, dziel się swoją wiedzą z wdzięcznością, a na pewno osiągniesz sukces! Trzymam kciuki.

Magdalena Pawłowska

O autorce

Magdalena Pawłowska – ekspertka marketingu i kursów online, przedsiębiorczyni, autorka bestsellerowej książki „Jedna kampania do wolności” oraz współautorka wraz z Ewą Chodakowską książki „Moja Pasja Mój Biznes”, prowadząca podcast Marketing MasterClass®, twórczyni Kampanii WOW – największego w Polsce biznesowego szkolenia o kursach online.

Na swoim koncie ma wielomilionowe kampanie sprzedażowe. Pomogła setkom osób wydać kursy i zbudować dochodowe biznesy online. Jej podopieczni regularnie osiągają wyniki 100 000 zł w sprzedaży kursów, a wielu przebiło już pierwszy MILION! Więcej na: