7 kluczowych pytań sprzedażowych

Z tej metody korzystają wielkie firmy. Sprawdź,  jak zwiększyć sprzedaż w firmie dzięki Kaizen.

Aneta Wątor

 

Myślą przewodnią Kaizen jest ciągłe ulepszanie – konsekwentnie i krok po kroku. To przede wszystkim nieustanna poprawa wydajności, maksymalna eliminacja marnotrawstwa oraz skuteczne rozwiązywanie wszelkich problemów. Metoda Kaizen jest z powodzeniem wykorzystywana przez takie firmy jak Toyota czy Sony, które opierają na niej swój sukces. Jak zwiększyć sprzedaż w firmie dzięki Kaizen?

Podstawą jakichkolwiek zmian prowadzących do zwiększenia sprzedaży jest komunikacja. Metoda Kaizen wskazuje, że należy zacząć od ustalenia zasad współpracy w firmie, gdyż tylko jasny przekaz może przynieść pożądane efekty. Normy te muszą być widoczne i ogólnie dostępne w wielu miejscach w firmie.

Jedna z naczelnych zasad brzmi następująco: Każdy człowiek ma prawo popełniać błędy tak długo, jak wyciąga z nich wnioski i buduje na nich swój rozwój. Należy pozwolić pracownikom na pomyłki, popełnianie błędów, potykanie się, ponieważ tylko dzięki temu daje się im szansę na ulepszenie działań.

Bo jak mawiał Napoleon Hill:
„Prawdziwą miarą inteligencji jest działanie”

Daj więc szansę swoim pracownikom, gdyż poczucie docenienia daje siłę i motywację do dalszej pracy.
Kolejnym sposobem na zwiększenie sprzedaży w firmie jest burza mózgów, technika opracowana przez A. Osbourne’a , dzięki której osoby w nią zaangażowane podsuwają pomysły, w jaki sposób można udoskonalić dany pomysł czy też rozwiązać problem. To niesamowite narzędzie możesz zastosować, jeżeli chcesz zmniejszyć marnowanie pieniędzy w twojej firmie, lub pragniesz zwiększyć sprzedaż i chcesz, żeby pracownicy byli bardziej wydajni.

Przykładowa sesja burzy mózgów może wyglądać następująco:

• umawiasz się z kilkoma osobami z zespołu na tę metodę,

• na początku określasz temat, np. zwiększenie sprzedaży w firmie,

• prosisz każdą osobę o wymienienie pomysłów.

Na tym etapie ich nie oceniasz. Kiedy ilość pomysłów znacząco spadnie, spisujesz sobie wszystkie na kartce, a następne szacujesz i wybierasz te, które kosztują najmniej i są najprostsze do wprowadzenia w najkrótszym czasie. Ustalasz datę wykonania danego działania i testujesz. Możesz robić burzę mózgów raz w miesiącu i sprawdzać po tym czasie, co zostało zrobione. Ważne, abyś wybierał proste rozwiązania, a nie czekał na te idealne.

Cykl Deminga to najważniejsza zasada ciągłego ulepszania.

Jego twórca, Edward Deming, amerykański specjalista, przyczynił się do tego, iż Japonia stała się jedną z największych potęg przemysłowych. Tak zwany cykl PDCA – Plan-Do-Check-Act zawiera się w czterech punktach:

1. ZAPLANUJ

Zaplanuj małe kroki, które wykonasz, by ułatwić sobie realizację celu. Przeanalizuj obecną sytuację oraz potencjalne skutki zmian. Przed rozpoczęciem działania przygotuj się do niego, planując skrupulatnie każdy szczegół. Z góry przemyśl, po czym poznasz, że zamierzony cel został zrealizowany. Pamiętaj, aby przy wdrażaniu działań oddelegować zadania osobom, które są specjalistami w tej dziedzinie.

2. WYKONAJ

Wykonaj zaplanowane powyżej kroki. Zacznij od niewielkiej zmiany i odrzuć perfekcjonizm. Zrobione jest lepsze niż doskonałe. Każdego dnia wykonuj małe kroki, które przybliżą Cię do zamierzonych celów.

3. SPRAWDŹ

Wyciągaj wnioski z działań. Zabezpieczasz się w ten sposób przed ponownym popełnieniem błędu, jednocześnie przyczyniając się do odniesienia sukcesu w przyszłości. Eksperymentuj, każdego tygodnia reasumuj swoje działania.

4. POPRAW TO, CO NIE DZIAŁA I DZIAŁAJ POPRAWNIE

„Jeśli popełnisz błąd poinformuj nas o tym, byśmy mogli zapobiec znacznie poważniejszemu błędowi”. To jeden z cytatów, które Deming życzył sobie umieszczać w firmach, gdzie wdrażał Kaizen. Błędy to czysta statystyka. Tylko podejmując odpowiednie działania, możesz liczyć na efekty. Myśl, planuj, działaj, korzystając z małych kroków Kaizen.

Niech metoda Kaizen będzie dla Ciebie inspiracją, iż bez nakładów finansowych lub przy niewielkich środkach jesteś w stanie zrealizować swój cel i zwiększyć efektywność w firmie. Otwórz się na potencjał ludzki, jaki masz wokół siebie i doceniaj działanie. Życzę Ci takich wyników, które będą zwiększać rezultaty, jednak aby to nastąpiło, należy podjąć odpowiednie działania.

Zastanawiasz się jakie najgroźniejsze błędy sprzedażowe popełniamy i jak je wyeliminować?

Jak podwoić sprzedaż metodą małych kroków? Na czym polegają techniki nienachalnej sprzedaży?

Skorzystaj z BEZPŁATNEGO szkolenia online: „Optymalizacja sprzedaży metodą Kaizen”.
Termin: 06 czerwca 2018 godz. 20:30. Kliknij tutaj i dokonaj zapisu teraz: https://lp.anetawator.pl/webinar/. Dołącz do nas i otwórz się na rozwój osobisty!