Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Z tej metody korzystają wielkie firmy. Sprawdź,  jak zwiększyć sprzedaż w firmie dzięki Kaizen.

Z tej metody korzystają wielkie firmy. Sprawdź,  jak zwiększyć sprzedaż w firmie dzięki Kaizen.

7 kluczowych pytań sprzedażowych
Aneta Wątor

 

Myślą przewodnią Kaizen jest ciągłe ulepszanie – konsekwentnie i krok po kroku. To przede wszystkim nieustanna poprawa wydajności, maksymalna eliminacja marnotrawstwa oraz skuteczne rozwiązywanie wszelkich problemów. Metoda Kaizen jest z powodzeniem wykorzystywana przez takie firmy jak Toyota czy Sony, które opierają na niej swój sukces. Jak zwiększyć sprzedaż w firmie dzięki Kaizen?

Podstawą jakichkolwiek zmian prowadzących do zwiększenia sprzedaży jest komunikacja. Metoda Kaizen wskazuje, że należy zacząć od ustalenia zasad współpracy w firmie, gdyż tylko jasny przekaz może przynieść pożądane efekty. Normy te muszą być widoczne i ogólnie dostępne w wielu miejscach w firmie.

Jedna z naczelnych zasad brzmi następująco: Każdy człowiek ma prawo popełniać błędy tak długo, jak wyciąga z nich wnioski i buduje na nich swój rozwój. Należy pozwolić pracownikom na pomyłki, popełnianie błędów, potykanie się, ponieważ tylko dzięki temu daje się im szansę na ulepszenie działań.

Bo jak mawiał Napoleon Hill:
„Prawdziwą miarą inteligencji jest działanie”

Daj więc szansę swoim pracownikom, gdyż poczucie docenienia daje siłę i motywację do dalszej pracy.
Kolejnym sposobem na zwiększenie sprzedaży w firmie jest burza mózgów, technika opracowana przez A. Osbourne’a , dzięki której osoby w nią zaangażowane podsuwają pomysły, w jaki sposób można udoskonalić dany pomysł czy też rozwiązać problem. To niesamowite narzędzie możesz zastosować, jeżeli chcesz zmniejszyć marnowanie pieniędzy w twojej firmie, lub pragniesz zwiększyć sprzedaż i chcesz, żeby pracownicy byli bardziej wydajni.

Przykładowa sesja burzy mózgów może wyglądać następująco:

• umawiasz się z kilkoma osobami z zespołu na tę metodę,

• na początku określasz temat, np. zwiększenie sprzedaży w firmie,

• prosisz każdą osobę o wymienienie pomysłów.

Na tym etapie ich nie oceniasz. Kiedy ilość pomysłów znacząco spadnie, spisujesz sobie wszystkie na kartce, a następne szacujesz i wybierasz te, które kosztują najmniej i są najprostsze do wprowadzenia w najkrótszym czasie. Ustalasz datę wykonania danego działania i testujesz. Możesz robić burzę mózgów raz w miesiącu i sprawdzać po tym czasie, co zostało zrobione. Ważne, abyś wybierał proste rozwiązania, a nie czekał na te idealne.

Cykl Deminga to najważniejsza zasada ciągłego ulepszania.

Jego twórca, Edward Deming, amerykański specjalista, przyczynił się do tego, iż Japonia stała się jedną z największych potęg przemysłowych. Tak zwany cykl PDCA – Plan-Do-Check-Act zawiera się w czterech punktach:

1. ZAPLANUJ

Zaplanuj małe kroki, które wykonasz, by ułatwić sobie realizację celu. Przeanalizuj obecną sytuację oraz potencjalne skutki zmian. Przed rozpoczęciem działania przygotuj się do niego, planując skrupulatnie każdy szczegół. Z góry przemyśl, po czym poznasz, że zamierzony cel został zrealizowany. Pamiętaj, aby przy wdrażaniu działań oddelegować zadania osobom, które są specjalistami w tej dziedzinie.

2. WYKONAJ

Wykonaj zaplanowane powyżej kroki. Zacznij od niewielkiej zmiany i odrzuć perfekcjonizm. Zrobione jest lepsze niż doskonałe. Każdego dnia wykonuj małe kroki, które przybliżą Cię do zamierzonych celów.

3. SPRAWDŹ

Wyciągaj wnioski z działań. Zabezpieczasz się w ten sposób przed ponownym popełnieniem błędu, jednocześnie przyczyniając się do odniesienia sukcesu w przyszłości. Eksperymentuj, każdego tygodnia reasumuj swoje działania.

4. POPRAW TO, CO NIE DZIAŁA I DZIAŁAJ POPRAWNIE

„Jeśli popełnisz błąd poinformuj nas o tym, byśmy mogli zapobiec znacznie poważniejszemu błędowi”. To jeden z cytatów, które Deming życzył sobie umieszczać w firmach, gdzie wdrażał Kaizen. Błędy to czysta statystyka. Tylko podejmując odpowiednie działania, możesz liczyć na efekty. Myśl, planuj, działaj, korzystając z małych kroków Kaizen.

Niech metoda Kaizen będzie dla Ciebie inspiracją, iż bez nakładów finansowych lub przy niewielkich środkach jesteś w stanie zrealizować swój cel i zwiększyć efektywność w firmie. Otwórz się na potencjał ludzki, jaki masz wokół siebie i doceniaj działanie. Życzę Ci takich wyników, które będą zwiększać rezultaty, jednak aby to nastąpiło, należy podjąć odpowiednie działania.

Zastanawiasz się jakie najgroźniejsze błędy sprzedażowe popełniamy i jak je wyeliminować?

Jak podwoić sprzedaż metodą małych kroków? Na czym polegają techniki nienachalnej sprzedaży?

Skorzystaj z BEZPŁATNEGO szkolenia online: “Optymalizacja sprzedaży metodą Kaizen”.
Termin: 06 czerwca 2018 godz. 20:30. Kliknij tutaj i dokonaj zapisu teraz: https://lp.anetawator.pl/webinar/. Dołącz do nas i otwórz się na rozwój osobisty!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera. Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji w postaci wiedzy biznesowej, zawodowej i psychologicznej, informacji o wydarzeniach, które organizujemy i  nowościach w serwisach SukcesPisanySzminka.pl i SukcesToJa.pl oraz informacji handlowych. Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-722) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.

Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!






Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close