Na zdj臋ciu Joanna Rek-Faber Ambasadorka programu Sukces TO JA

Maj贸wka, maj贸wka i po maj贸wce, czyli jak powr贸ci膰 do codziennego chaosu po d艂ugim weekendzie.

Joanna Rek-Faber

To nie jest tak, 偶e codzienno艣膰 jest z艂a. Ale przed艂u偶one weekendy maj膮 w sobie namiastk臋 tego letniego, wakacyjnego luzu, kt贸ry z trudem si臋 porzuca by wr贸ci膰 do rutynowych zaj臋膰. Jak zatem prze偶y膰 pierwsze dni po maj贸wce? Oto kilka pomys艂贸w!

Powolny rozruch.

Daj sobie prawo do powolnego rozruchu. Je艣li mo偶esz sobie na to pozwoli膰, nastaw budzik na 15 minut p贸藕niej ni偶 zwykle i po艣pij d艂u偶ej.

Drugi scenariusz: nastaw budzik na 15 minut wcze艣niej ni偶 zwykle by艣 nie musia艂a si臋 spieszy膰.

Uwielbiam na takie okazje mie膰 swoj膮 playlist臋 pod r臋k膮 鈥 nawet w poniedzia艂ek, nawet rano, u艣miecham si臋 kiedy s艂ysz臋 swoje ulubione kawa艂ki, przy kt贸rych a偶 si臋 chce dzie艅 zaczyna膰 z latynosk膮 rado艣ci膮!

Pami臋tasz, 偶e nie musisz wcale tryska膰 energi膮 i pomys艂ami od 贸smej rano? Pozw贸l sobie na powolny rozbieg 鈥 wypij fili偶ank臋 ulubionej kawy lub herbaty, przejrzyj na spokojnie maile, wiadomo艣ci w internecie, sw贸j kalendarz. Wybierz priorytety i od nich zacznij, koniecznie planuj膮c przerwy! Ludzki m贸zg nie jest w stanie skupia膰 si臋 d艂ugo, a tym bardziej po maj贸wce, zadbaj wi臋c o sw贸j komfort i zaplanuj kr贸tkie przerwy.

Pomarzy膰 i planowa膰.

A w tych przerwach pu艣膰 wodze fantazji! Nic tak nie leczy poniedzia艂kowych smuteczk贸w jak planowanie kolejnego przed艂u偶onego weekend albo wakacyjnego wypadu. Na nast臋pny tzw. d艂ugi weekend nie przyjdzie nam wcale d艂ugo czeka膰 (sprawd藕 kalendarz: ju偶 w czerwcu!). Nie wiem jak Ty, ale ja to uwielbiam! To buszowanie w internecie, szukanie, obczytywanie, wybieranie.聽 Kiedy ju偶 wymy艣l臋 dok膮d, to planuj臋 i z ogromn膮 rado艣ci膮 czekam na kolejny wypad za miasto.

Wy艣lij sms.

Wy艣lij sms鈥檃 lub w inny spos贸b nawi膮偶 kontakt z kim艣, z kim dawno nie rozmawia艂a艣 a masz na to wielk膮 ochot臋. Chyba nic tak nie poprawia humoru, jak mo偶liwo艣膰 kontaktu z pozytywnymi osobami, kt贸re zara偶aj膮 dobr膮 energi膮. Wi臋c je艣li ca艂y czas odk艂adasz zaleg艂e spotkanie z kole偶ank膮, znajomymi, albo kim艣 z rodziny, spraw sobie t臋 przyjemno艣膰 i wy艣lij t臋 wiadomo艣膰!

Od poniedzia艂ku do czwartku.

W艂a艣nie w tych dniach po maj贸wkowych wra偶eniach zr贸b co艣 dla samej siebie! Pi膮tek z oczywistych wzgl臋d贸w mo偶emy pomin膮膰 鈥 on sam w sobie jest zapowiedzi膮 weekendu, wi臋c nie da si臋 go nie lubi膰, jednak je艣li masz ochot臋, przeci膮gnij to wyzwanie i do pi膮tku! A zatem: wyzwanie: co艣 dla siebie! I wcale nie chodzi o to by艣 wynalaz艂a kolejny kurs do uko艅czenia (chocia偶 wcale nie by艂oby to z艂e!), ale zaplanowa艂a drobiazgi, kt贸re sprawi膮 Ci rado艣膰: mo偶e fitness, na kt贸ry na og贸艂 nie masz czas? A mo偶e wracaj膮c do domu kup musuj膮c膮 kul臋 i odpocznij sobie w domowym spa? Albo w wersji slow: upiecz jakie艣 fajne ciasto lub zwyczajnie przejrzyj ofert臋 seriali i wybierz co艣 fajnego dla siebie.

Odpoczynek po odpoczynku.

To, do czego chyba najbardziej t臋sknimy post maj贸wkowo, to czas wolny. Sama dobrze wiem jak trudno go wy艂uska膰 w codziennym p臋dzie. Trudno, ale nie jest to niewykonalne! Jestem fank膮 planowania i wyznawczyni膮 kalendarza. Jak ju偶 co艣 do niego wpisz臋, zyskuje zupe艂nie inny priorytet, ni偶 sprawy nie zapisane. Zaplanuj zatem swoje chwile odpoczynku, zw艂aszcza tego aktywnego! Nie odpuszczaj sobie przede wszystkim spacer贸w lub truchtania w plenerze. Maj tak czaruje, pachnie i kwitnie, 偶e trudno si臋 nim nie zachwyci膰 bez wzgl臋du czy to pierwszy, pi臋tnasty, czy trzydziesty!

Pi臋knego maja!

***

O Autorce

Joanna Rek-Faber 鈥撀燗mbasadorka programu Sukces TO JA, od lat zwi膮zana z edukacj膮. Swoj膮 prac臋 opiera na pozytywnej motywacji i warto艣ciowej relacji. Dzi艣 艂膮czy nauczanie, prowadzenie w艂asnej dzia艂alno艣ci i prac臋 coachingowo-mentoringow膮. Wspiera kobiety na ich drodze do pe艂nego, spe艂nionego i szcz臋艣liwego 偶ycia. Jest certyfikowanym trenerem metody Points of You庐, prowadzi warsztaty i spotkania dla kobiet w 艁odzi. Prywatnie kobieta szcz臋艣liwa, mama Alicji i Gucia, mi艂o艣niczka ksi膮偶ek, ruchu i herbaty.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close