Specjaliści Search Engine Optimization (SEO) pracują nad zwiększeniem widoczności stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Im wyższy ranking Twojej witryny, tym wyższa liczba odwiedzających, a co za tym idzie wzrost sprzedaży. Ważny jest dobór słów kluczowych związanych z prowadzoną działalnością, a także działania optymalizujące stronę czy pozyskiwanie wartościowych linków, kierujących do Twojej witryny. Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie?
Najważniejsze korzyści
Pozycjonowanie stron to proces rozłożony w czasie, który systematycznie zaczyna przynosić owoce. Wraz z intensyfikacją i systematyką działań marketingowych, będą one bardziej obfite. Wśród najważniejszych korzyści dla Ciebie i Twojej firmy są:
- wzrost liczby zamówień w sklepie,
- większa liczba odwiedzin WWW,
- lepsza rozpoznawalność marki,
- budowa wizerunku firmy.
Obecnie pozycjonowanie stron to podstawa prowadzenia biznesu w sieci. Wszystkie działania specjalistów SEO, dążą do tego, aby zdobyć cyfrowy Olimp, a jest nim Top10 wyników wyszukiwania Google. Dlaczego to takie ważne? Wystarczy spojrzeć na statystyki: 50% osób po wpisaniu poszukiwanej frazy np. rower, klika w pierwszy link! Dla porównania w dziesiąty, czyli ostatni na stronie tylko (czasami to aż!) 11% użytkowników. Im bardziej odległe miejsce, tym mniejsza szansa, że ktoś zawita na Twoją witrynę.
Bądź widoczny — to się opłaca!
Przy pozycjonowaniu nie musisz być liderem rynku w danej branży, aby zająć dobre miejsce w wynikach wyszukiwania. Wraz z postępami i większą liczbą odwiedzin użytkowników, Twoje zyski będą rosły, a więc pojawią się dodatkowe środki na dalszy rozwój. Tradycyjne roznoszenie ulotek czy reklamę w prasie, warto zamienić na ich cyfrowy odpowiednik. Dzięki temu jest większa szansa, że ktoś szukający produktów lub usług, które oferujesz, trafi właśnie do Ciebie, a nie do konkurencji za rogiem.
Digitalizacja i świat cyfrowy są wszechobecne. Dzisiaj niemal każdy ma przy sobie smartfona z dostępem do Internetu. Jeśli potrzebujesz jakiegoś produktu lub usługi, najczęściej zaczynasz od wyszukania go w sieci. Nawet jeśli ktoś kupi produkt stacjonarnie, to chce znaleźć o nim potrzebne i przydatne informacje. Pozycjonowanie pozwoli podsunąć takiemu użytkownikowi Twoją stronę internetową lub sklep. Jeśli poza handlem w sieci prowadzisz stacjonarny punkt, to geolokalizacja może wskazać klientowi (np. z Twojej okolicy lub miasta), że w pobliżu jest miejsce, gdzie „od ręki” kupi dany produkt. Warto więc postawić na pozycjonowanie, dzięki któremu stajesz się widoczny i rozpoznawalny w sieci, a to przełoży się na większy ruch i w efekcie wyższe zyski.
Istnieją jeszcze bardziej zaawansowane strategie marketingowe, które działają wielokanałowo i jeszcze efektywniej docierają do Twojej grupy docelowej. Wiesz czym jest SXO? Dowiedz się, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym.
Pozycjonowanie porównać można do otwarcia sklepu w prestiżowej lokalizacji, który każdego dnia odwiedza kilka lub kilkanaście tysięcy osób. Co więcej, nie ma znaczenia czy prowadzisz swój biznes w małej miejscowości, czy w dużym mieście. Działania SEO wywindują Twoją stronę w Internecie, aby potencjalni klienci trafiali właśnie do Ciebie. Duży ruch to szansa na wiele pomyślnych finalizacji transakcji, a to oznacza atrakcyjne zyski. Czy chcesz zmienić oblicze swojego handlu i przenieść go na wyższy poziom?