Równość płci w biznesie – Lidl Polska wspiera Ring the Bell for Gender Equality

– W Lidl Polska bardzo świadomie prowadzimy działania, aby promować kulturę włączenia oraz różnorodność. Wierzymy, że działania na rzecz równości płci to nie tylko deklaracje, ale przede wszystkim konkretne inicjatywy, które realnie wpływają na sytuację kobiet w miejscu pracy – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.

Pod hasłem „ALL Women and Girls: Rights. Equality. Empowerment.”, w przeddzień Międzynarodowego Dnia Kobiet, w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych odbyła się 11. edycja Ring the Bell for Gender Equality. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli rządu, biznesu, dyplomacji i organizacji społecznych, którzy wspólnie debatowali nad rolą kobiet w gospodarce, eliminacją barier płciowych oraz promowaniem równych szans zawodowych. Kulminacyjnym momentem było symboliczne uderzenie w giełdowy dzwon – znak zobowiązania do dalszych działań na rzecz równości płci.

Jednym z kluczowych punktów programu była debata „Jak Polska przygotowuje dziewczynki i kobiety do rynku pracy?”. W dyskusji udział wzięły Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska, Sylwia Szwed, Prezeska Zarządu/CEO Fundacji Kosmos dla Dziewczynek, Zuzanna Lewandowska, Prezeska Fundacji TVN, oraz Posłanki na Sejm Aleksandra Uznańska-Wiśniewska i Anita Kucharska-Dziedzic. Rozmowa skupiła się na znaczeniu socjalizacji, edukacji i kultury organizacyjnej firm w kształtowaniu zawodowej przyszłości kobiet.

– Tworzymy inkluzyjne środowisko pracy oraz kulturę organizacyjną, w której każdy jest traktowany z szacunkiem i ma równe możliwości rozwoju – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz. – Sprawiedliwość oznacza dla nas nie tylko równe traktowanie, ale także godziwe wynagrodzenie. W Lidl Polska pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe pensje, niezależnie od płci – dodaje.

Zaangażowanie Lidl Polska w działania na rzecz równości płci ma charakter długofalowy. – Podpisaliśmy dokument Narodów Zjednoczonych – Zasady Wzmacniania Pozycji Kobiet (WEPs), zobowiązując się do zwiększenia reprezentacji kobiet w kierownictwie średniego i wyższego szczebla oraz zapewnienia sprawiedliwego systemu wynagrodzeń opartych na obiektywnych kryteriach — zapewnia Robaszkiewicz, podkreślając zaangażowanie firmy w promowanie równości płci.

Ponadto Lidl Polska aktywnie promuje ideę równości płacowej poprzez inicjatywy takie jak konkurs Lidl Fair Pay, organizowany od 2019 roku we współpracy z partnerami, w tym z UNGC. – Nagroda honorowa „Lidl Fair Pay” jest przyznawana przedsiębiorstwom, które – tak samo jak my – sprawiedliwie traktują pracowników oraz wspierają stosowanie jednakowej polityki płacowej. Wierzymy, że dzięki naszym partnerom oraz firmom, które w ramach konkursu chętnie dzielą się swoimi inicjatywami, wspieramy rozwój rynku i zmieniamy go na lepsze – wyjaśnia Dyrektorka Lidla Polska.

Ring the Bell for Gender Equality to inicjatywa United Nations Global Compact Network Poland (UNGCNP), promująca równość płci w biznesie i wzmacnianie pozycji kobiet na rynku pracy. W tegorocznej edycji uczestniczyli przedstawiciele rządu, w tym Jakub Jaworski, Minister Aktywów Państwowych, Magdalena Sobkowiak, Podsekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Zuzanna Rudzińska-Bluszcz, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Sprawiedliwości, Anita Sowińska, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz Marta Cienkowska, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Przeczytaj także

Portal sukcespisanyszminka.pl

Fundacja WłączeniPlus
ul. Smolna 4
00-375 Warszawa

kontakt@wlaczeniplus.pl

Wesprzyj Nasze działania

40 1600 1462 1717 1383 1000 0001

Bank BNP Paribas Polska S.A.

 

Patronite:

www.patronite.pl/sukcespisanyszminka

Copyright © 2024 | WłączeniPlus

Projekt i realizacja: Be About Hybrid Agency