Telefon stacjonarny – zamiast czy oprócz komórki?
Telefon stacjonarny rzadko jest jedynym urządzeniem do komunikacji, z którego korzystają seniorzy. Większość z nich ma dodatkowo telefon komórkowy, który chętnie używa poza domem. Czasami są to smartfony, ale częściej – klasyczny telefon z fizycznymi przyciskami. Jest znacznie łatwiejszy w obsłudze, bo wyglądem przypomina telefon stacjonarny. Co więcej, przez lata seniorzy zdążyli przyzwyczaić się do klasycznych komórek. Smartfony traktują ciągle jako nowość – chociaż część zdążyła zaprzyjaźnić się w z obsługą nowoczesnych urządzeń w trakcie pandemii.
Wielu seniorów jednak nie wyrzeknie się wygody, z jaką wiąże się telefon stacjonarny. Jest dla nich gwarancją kontaktu ze światem – niezależnie od rozładowanej baterii, awarii sieci lub niedoładowanej karty w komórce.
Dobrze, by telefon stacjonarny i komórka były do siebie wizualnie podobne – tak, by obsługa jednego i drugiego telefonu nie dostarczała nadmiernych trudności. Ważne jednak, by nie były identyczne pod względem wizualnym – zwłaszcza, jeśli kupujesz bliskiemu seniorowi telefon stacjonarny bezprzewodowy. Wówczas może on pomylić go z komórkowym!
Telefon stacjonarny – czym się kierować przy wyborze?
Najważniejsze, by telefon stacjonarny był wygodny w obsłudze. Senior powinien bez problemu wybierać numer i wykonywać połączenia. Dla wielu osób najlepszą opcją będzie telefon bezprzewodowy – jest poręczny i dobrze leży w dłoni. Wybór modeli tego typu jest również znacznie większy niż w przypadku urządzeń przewodowych. Takie urządzenia dają wiele przydatnych rozwiązań, które seniorzy znają już… z telefonów komórkowych. Na wyświetlaczu można bowiem łatwo odczytać wybrany numer, a także czas i datę. To jednak nie koniec możliwości! Niektóre sprzęty wyposażone są w dodatkowe funkcje, takie jak budzik! To przydatne, jeśli nie chcesz korzystać z budzika w komórce, a na szafce nocnej nie masz zbyt wiele miejsca na dodatkowe urządzenia.
Telefony stacjonarne wyposażone są również w książkę telefoniczna, by łatwo zapisać najważniejsze kontakty. Pamiętaj też, że przy każdym modelu znajdziesz informację, jak długo można prowadzić rozmowy – zwykle to kilkanaście godzin. Po tym czasie słuchawka musi wrócić do stacji bazowej!
Jakie są jeszcze przydatne funkcje urządzenia tego typu? Wiele osób docenia dużą różnorodność dzwonków, a także – rejestr połączeń. Nie brakuje też trybu głośnomówiącego i możliwości prowadzenia połączeń konferencyjnych. To wygodne rozwiązanie, gdy senior chce porozmawiać z dziećmi i wnukami jednocześnie – nawet wtedy, gdy przebywają w różnych miejscach.
A co z niepożądanymi numerami? Możesz je łatwo zablokować – większość telefonów stacjonarnych bezprzewodowych wyposażona jest w taką funkcję.
Wizualnie telefony stacjonarne bezprzewodowe przypominają telefony komórkowe sprzed kilku lat. Dzięki temu senior, któremu podarujesz takie urządzenie, z dużą dozą prawdopodobieństwa poradzi sobie z jego obsługą.
Ile trzeba zapłacić za taki sprzęt? Najtańsze modele to kwestia ok. 100 zł – w tej cenie kupisz też propozycje przewodowe. Za bardziej zaawansowane urządzenia bezprzewodowe zapłacisz ok. 300 zł. Ciągle nie jest to wygórowana cena – zwłaszcza, że taki sprzęt wymieniasz znacznie rzadziej niż komórkę.
Zobacz wszystkie telefony stacjonarne w sklepie MediaMarkt, przeczytaj recenzje i zdecyduj, którym obdarujesz bliskiego ci seniora!