Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Jak tworzyć skuteczny content marketing?

Jak tworzyć skuteczny content marketing?

jak tworzyć skuteczny content marketing

Jak content pomaga zdobyć klienta? Jak go tworzyć, by spełniał nasze cele? Przeczytaj tekst Anny Jankowskiej z Conture.

Zastanawiałeś się kiedyś w jaki sposób najlepiej trafić do klienta w Internecie? Wpisując to hasło w wyszukiwarkę zapewne zobaczysz mnóstwo dobrych rad, poradników i wskazówek. Po przeczytaniu kilku forów, książek i poradników czujesz, że im więcej czytasz, tym mniej zdajesz się wiedzieć. Nie oszukujmy się – ilu specjalistów, tyle sposobów. Ale w jednej rzeczy trzeba być zgodnym. Content marketing to numer jeden w kreowaniu skutecznego przekazu.

Działy marketingu, agencje kreatywne i PR oraz każdy, kto marketingiem się interesuje wie, że popularne niegdyś ulotki i gadżety oraz produkcja nieskończonej ilości długopisów, toreb i kubków odchodzi w zapomnienie. Działania te docierały do konsumentów, a kolejne ilości notesów i koszulek przewijały się przez ich ręce. Obecnie takie akcje nie wystarczają. W dobie rewolucji informatycznej, globalnego dostępu do Internetu, rozwoju social media i prognoz, że w 2019 roku smartfony z dostępem do Internetu będą stanowiły ponad 80% wszystkich telefonów komórkowych, klienci spodziewają się czegoś więcej. Nie tylko mają możliwość błyskawicznego wyrażenia swojej aprobaty lub niezadowolenia względem marki (np. w kanałach social media), ale i oczekują reakcji ze strony firm. Dlatego tak ważne jest kreowanie ciekawego, zaplanowanego contentu, który może odpowiadać na konkretne potrzeby klientów. Tylko jak to zrobić?

Content marketing powinien być spójny z wcześniej zaplanowaną i długoterminową strategią. Polega na pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują naszą grupę odbiorców. Co więcej utrzymanie dwustronnej komunikacji i zachowanie długotrwałych relacji to baza, na której budowany powinien być dobry content. Dlatego tak ważne jest, żeby przed rozpoczęciem działań w internecie odpowiedzieć sobie na pytanie: kim jest nasza marka? Tutaj z pomocą przyjdzie nam test 16 osobowości – odpowiadając na pytania możemy określić, kim są nasi odbiorcy i jakie treści będą dla nich najciekawsze. Macie to? No to czas na stworzenie ciekawego contentu.

Nasze treści powinny być konstruowane zgodnie z zasadą AIDA. Litery składające się na ten akronim oznaczają: A-attention, czyli uwaga, I-interest-zainteresowanie, D-desire-pożądanie, A-action-działanie. W związku z tym, w pierwszej kolejności powinno się przyciągać uwagę klienta, wzbudzić jego zainteresowanie marką, a dopiero w ostatniej fazie zaprosić do działania. Wszelkie treści powinny być krótkie i konkretne. Koniec teorii przejdźmy do praktyki. Jakie działania podjąć by nasz content spełniał powyższe zasady? Co zrobić by był ciekawy, zatrzymywał stałych odbiorców i przyciągał potencjalnych klientów?

Po pierwsze, najbardziej oczywiste – musisz być w Internecie. Zadbaj, by strona www, kanały w social media były przyjazne dla klientów. Czy wiesz, że ruch mobilny w Polsce stanowi 51% wszystkich stron internetowych i ciągle rośnie (wg raportu Digital 2016)? Coraz więcej ludzi przegląda strony internetowe w swoim smartfonie. Pamiętaj, żeby i Twoje media były do nich zoptymalizowane. Po drugie, odpowiedz sobie na pytanie, w jakich kanałach powinieneś się znaleźć wraz ze swoją marką. Facebook, Snapchat, Instagram, czy LinkedIn? A może wszystkie? Działaj tam, gdzie znajdują się Twoi klienci. Po trzecie, wzywaj do działania. W publikowanych postach staraj się zadać pytanie, zachęcić czytających do reakcji na publikowaną treść. Zestawiaj ze sobą kontrastowe obrazy, pozwól podjąć decyzję. Odbiorcy poczują się ważni i z pewnością odwdzięczą się w postaci komentarzy, udostępnień czy serduszek. Dobrym sposobem jest wykorzystywanie nowych reakcji, które pojawiły się na facebooku. Jeśli nie wiesz o co chodzi odwiedź profil Coca-Cola – znajdziesz tam szereg przykładów. Po czwarte, zadbaj o wygląd graficzny zdjęć. Mowa tutaj nie tylko o estetycznych i uporządkowanych fotografiach. Staraj się korzystać z infografik, które w ciekawy sposób przedstawią nie tylko dane liczbowe, ale i wszystkie wskazówki, które chcesz przekazać swoim fanom. Po piąte, zawsze pamiętaj o odpowiadaniu na komentarze w serwisach społecznościowych. Szybkie reakcje również na negatywne opinie zapobiegną kryzysom i wzmocnią wizerunek Twojej marki.

Jak wcześniej wspomniano, content marketing powinien być spójną i zaplanowaną strategią. Pamiętaj, że to Ty tworzysz wizerunek firmy i najlepiej znasz swoich odbiorców. Pozwól sobie na odrobinę szaleństwa, łam zasady i działaj w zgodzie z wizją. W końcu content marketing jest dla każdego.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!