Skąd pomysł na taką karierę?
(śmiech) To trochę przypadek, szczerze mówiąc. Jednak nie żałuję! Pracować zaczęłam bardzo wcześnie, już na pierwszym roku studiów – bo bardzo chciałam się usamodzielnić. To była praca recepcjonistki w klubie fitness. Bardzo szybko się okazało, że czuję tę branżę, ten kierunek i dostałam pierwszy awans na managera tego klubu. Potem pracowałam w jednym z warszawskich SPA przez 10 lat. W tym czasie skończyłam studia na dzisiejszym Uniwersytecie SWPS – kierunek psychologia społeczna, specjalizacja zarządzanie i marketing. Bardzo mi to ugruntowanie teoretyczne ze studiów pomogło w rozwoju mojej kariery, której duża część to rozwój i promowanie usług beauty. Ta specyficzna i wymagająca branża jest moją pasją do dzisiaj – od 4,5 roku zarządzam i rozwijam THE SPA, największe miejskie SPA w Warszawie zlokalizowane w DoubleTree by Hilton Hotel and Conference Centre Warsaw.
Czy sama Pani lubi, korzysta ze SPA?
Mogłabym powiedzieć, że szewc bez butów chodzi, bo może powinnam więcej korzystać, niż mi się udaje. Zawsze testuje nowe usługi i sprawdzam jakość pracy terapeutów co jakiś czas u nas w THE SPA. Poza tym, ponieważ każdego dnia edukuję moich klientów i klientki na temat znaczenia czasu dla siebie, jak mawiam „me time”, to sama także ten czas dla siebie staram się wygospodarować. Najczęściej wtedy wybieram mój ulubiony zabieg Icoon albo infuzję tlenową. Rewelacja!
Jak wygląda przeciętny dzień pracy osoby zarządzającej takim miejsce jak centrum SPA & Wellness?
W sumie każdy dzień jest inny. W tej pracy cechą charakterystyczną jest duża nieprzewidywalność i nie tylko dlatego, że to praca na dwie zmiany, ale także z tego powodu, że każdego dnia przychodzą do nas inni klienci. Jeśli zaczynam rano, to poranek zaczynam od odprawy – po to, by wszystko od pierwszego gościa miało szanse zadziałać jak najlepiej. W tej chwili w THE SPA zatrudnionych jest prawie 50 osób, to duży i różnorodny zespół, który tworzą pracownicy recepcji, administracji, terapeuci, ratownicy, masażyści, kosmetolodzy, a nawet personel sprzątający, etc. Moim zadaniem jest, by praca tego zespołu przebiegała bezproblemowo i by osoby korzystające, odwiedzające nasze THE SPA były maksymalnie zadowolone. To w sumie jak prowadzenie średniej wielkości firmy, poza sprawami kadrowymi, księgowymi, promocją i zarządzaniem bardzo dużo czasu inwestuję w edukowanie w obszarze standardów obsługi. Bo to moim zdaniem w naszej branży priorytet. Nasi goście są przyzwyczajeni do tego, że ktoś nie tylko wykona zabieg, ale że przychodząc do nas – poczują się zaopiekowani i będą mogli się zrelaksować. Staram się także nieustająco mieć rękę na pulsie i rozwijać ofertę, tak by klienci THE SPA DoubleTree by Hilton Hotel and Conference Centre Warsaw mieli do dyspozycji najnowocześniejsze zabiegi i technologie aktualnie dostępne na rynku.
Czego oczekuje się od pracowników SPA? Jakie muszą spełniać wymagania? Jakie cechy i umiejętności są niezbędne?
Najważniejsze jest to, by odnajdywać się i lubić pracę z ludźmi, a nawet rzekłabym po prostu lubić ludzi. Na pewno dobrze widziana jest i wiele ułatwia tzw. wysoka kultura osobista, komunikatywność, przydają się bardzo umiejętności z obszaru inteligencji emocjonalnej oraz radzenia sobie z różnego typu wyzwaniami i problemami. Jeśli szukamy spokojnego miejsca, z dużą powtarzalnością to w pracy w tej branży raczej się nie odnajdziemy, niezależnie od stanowiska. Poza tym po latach doświadczenia uważam, że to, co pomaga dobrze czuć się w tej pracy i mieć z niej satysfakcję – to taka sytuacja, w której ta branża, ten sektor beauty nas zwyczajnie interesuje, a nawet w jakimś wymiarze jest naszą pasją. W takich miejscach jak nasze THE SPA DoubleTree by Hilton Hotel and Conference Centre Warsaw przez cały czas coś się dzieje, więc trzeba to po prostu lubić, dobrze odnajdywać się w chaosie i zmienności. Mnie to mimo upływu lat pozytywnie nakręca. Nie mogłabym codziennie robić tego samego. To z mojej perspektywy świetna praca, fajne środowisko, dające możliwość poznawania nowych ludzi, praca blisko kobiecych urodowych tematów, ale jak każda praca ma też drugą stronę medalu – np. wymaga dużej dostępności i mobilności, odporności na stres, bo dużo się tu dzieje pod presją czasu.
Czym wyróżnia się na rynku pracy i usług SPA w DoubleTree by Hilton Hotel and Conference Centre Warsaw? Jakie są Wasze przewagi konkurencyjne?
Mogę z dużą satysfakcją powiedzieć, że nie ma drugiego takiego miejsca w Warszawie i okolicach. Nasze THE SPA to 10 gabinetów, ogromna strefa chill-outowa, jedyny basen z ozonowaną wodą, centrum fitness oraz strefa Level Up z saunami i jacuzzi. Mamy bardzo przekrojowa ofertę – można u nas wykonać zabiegi kosmetyczne, medycyny estetycznej, masaże z różnych stron świata, ale też terapie relaksacyjne, oraz tradycyjne zabiegi beauty, czy po prostu manicure i pedicure. Każdy klient w cenie dowolnego zabiegu może skorzystać bezpłatnie ze strefy Level Up z saunami i jacuzzi, o każdej potrze roku.
Poza tym jesteśmy jedynym miejscem tego typu, które jest otwarte przez 7 dni w tygodniu od 9.00 do 21.00. Do tego nasi klienci latem mogą korzystać z ogrodu i tarasu, a przez cały rok z baru, w którym oferujemy zdrowe przekąski i posiłki oraz napoje. Każdy z klientów nasze THE SPA DoubleTree by Hilton Hotel and Conference Centre Warsaw ma do dyspozycji także bezpłatny parking.
Takie miejsca jak SPA powinny być dla gości oazą spokoju. Jak uzyskać taki klimat? Co robić, aby klient rzeczywiście poczuł się swobodnie i mógł się zrelaksować?
Nasi klienci doceniają bardzo, że mogą u nas mieć nawet w środku tygodnia tzw. „me time”. To jest możliwe, bo wszyscy nasi specjaliści, pracownicy są w stanie zadbać o energie i standardy obsługi, które pozwalają gościom się zająć się w pełni sobą i zrelaksować. Klienci doceniają to, że witają go uśmiechnięta pani recepcjonistka, masażysta, pani przygotowująca kawę w barze. Klient, który dostanie ciepły ręcznik, kocyk, dobrą herbatę czy smoothie, czuje się odpowiednio zaopiekowany i ugoszczony. W wizycie w takim miejscu jak nasze THE SPA DoubleTree by Hilton Hotel and Conference Centre Warsaw nie chodzi tylko o wykonanie zabiegu, ale o to, by nasz klient znalazł się w innym świecie, w którym znika zgiełk i presja zewnętrznego świata, a jego oczekiwania spełniane są, zanim on je nawet pomyśli.
Co zrobić, aby klient zechciał do nas powracać? W końcu usługi spa & wellness nie są tymi pierwszej potrzeby.
U nas profity przynosi moja wieloletnia edukacja, która ma za zadanie budować świadomość istotności tego czasu dla siebie – „me time”. Jeśli o siebie nie zadbamy, trudniej będzie nam czerpać satysfakcję i mieć siły na mierzenie się z wyzwaniami współczesnego świata, być w dobrej formie, by pełnić role szefa, partnera, rodzica, przyjaciela etc. I oczywiście inwestowanie w to by po przekroczeniu progu THE SPA DoubleTree by Hilton Hotel and Conference Centre Warsaw każdy klient mógł znaleźć się w świecie relaksu i odpoczynku.