Prawie połowa młodych Polek nie wie, czy pójdzie na wybory. Premiera singla Oyki wspierającego głos kobiet.

Singiel „Echo” to głos Oyki, głos sprzeciwu wobec odbierania godności i życia kobietom. Singlowi, którego premiera odbywa się 20 września, towarzyszy klip oraz angielska wersja pt. „Don’t shush me”. Z badań wynika, że nawet 40 proc. uprawnionych Polek nie zamierza iść na wybory.

Blisko co druga młoda Polka nie wie, czy pójdzie na wybory

Według danych Ipsos z marca br. jedynie 55 proc. kobiet w wieku 18-39 lat deklaruje, że na pewno będą uczestniczyły w wyborach. Wśród Polek w wieku 40-59 lat odsetek ten jest niewiele większy, bo wynosi 56 proc. Wśród kobiet w wieku powyżej 60 lat aż 80 proc. deklaruje, że będzie uczestniczyło w wyborach. 

Singiel zachęcający kobiety do udziału w wyborach

Utwór autorstwa Olgi Kozierowskiej, na scenie muzycznej posługującej się pseudonimem Oyka, ma charakter profrekwencyjny i apolityczny. Jest to manifest przeciwko temu, co ucisza głos kobiet oraz wciska je w stereotypy i rozlicza z odgórnie stawianych oczekiwań. Utwór porusza temat utraty godności, poczuciu bezsilności, przekraczaniu granic, a także chęci życia po swojemu i odzyskiwaniu poczucia bezpieczeństwa. 

Singiel, którego tekst powstał przy udziale chatu GPT

Premierze singla „Echo” towarzyszy singiel w języku angielskim pt. „Don’t shush me”, nie będąca bezpośrednim tłumaczeniem, a autorskim utworem Oyki.

Oba utwory dostępne są na kanale YouTube Oyki oraz platformach streamingowych. 

Don’t Sush Me:  https://adm.ffm.to/DontSushMe

Echo: https://adm.ffm.to/OykaEcho

Przeczytaj także

Portal sukcespisanyszminka.pl

Fundacja WłączeniPlus
ul. Podchorążych 75/77/2
00-721 Warszawa

kontakt@wlaczeniplus.pl

Wesprzyj Nasze działania

40 1600 1462 1717 1383 1000 0001

Bank BNP Paribas Polska S.A.

 

Patronite:

www.patronite.pl/sukcespisanyszminka

Copyright © 2024 | WłączeniPlus

Projekt i realizacja: Be About Hybrid Agency