Izabela Wołyniec-Sobczak

Marka lidera. Czy jesteś liderką?

Izabela Wołyniec-Sobczak

Z pojęciem marki lidera spotykamy się we współczesnym świecie coraz częściej. Większość firm dostrzega potrzebę posiadania w swoim zespole nie „po prostu” menedżerów, ale przede wszystkim liderów, bo gwarantują rozwój i sukces firmy. Marka lidera ma zastosowanie nie tylko w biznesie, ale również w polityce, mediach, medycynie i wielu innych dziedzinach. Każdy specjalista czy ekspert chce być liderem w swojej branży. Czym wyróżnia się lider? Co stoi za tą tak pożądaną marką osobistą?

Wizja i proaktywność

Lider przede wszystkim ma wizję i potrafi pociągnąć za sobą innych. Lider inspiruje swoimi pomysłami do działań, do zmian, wyznacza kierunek tych zmian oraz potrafi przekonująco przekazać wizję i opisać zmianę, do której dąży. Lider wie, że ludzie angażują się we wspólne działania wtedy, gdy znają i rozumieją ich cel, mają wpływ na podejmowane decyzje i wiedzą, że ich praca jest doceniana.

Lider to ktoś, kto wychodzi przed szereg, aby działać tam, gdzie ścieżki są jeszcze nie wydeptane. Jego zadaniem jest pociągnąć za sobą innych, do samodzielnego myślenia, a nie tylko naśladowania czy wykonywania poleceń.

Relacje

Lider potrafi budować trwałe relacje, ma sieć kontaktów, zna rynek na którym działa. Jest osobą szanowaną i lubianą.

Lider nie działa sam, tylko buduje zespół i angażuje każdego członka zespołu do współpracy. Umie rozdzielić zadania w zespole zgodnie z kompetencjami każdej osoby. Jest także otwarty na opinie innych, uważnie słucha współpracowników. Nie wymusza zgody jeśli ktoś ma inne zdanie, raczej dyskutuje starając się zrozumieć drugą stronę.

Jest mentorem i coachem. Dba o rozwój współpracowników, bo jest świadomy tego, że na sukces pracuje cały zespół i od kompetencji zespołu zależy sukces prowadzonych projektów. Regularnie motywuje pracowników poprzez uznanie dla ich pracy.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak powstają pułapki mentalne?

Zaufanie

Lider jest autorytetem i cieszy się zaufaniem pracowników, a przecież autorytet i zaufanie to jedne z najważniejszych wyznaczników silnej marki osobistej. Potrafi również przyznać się do błędu i to nie umniejsza Jego autorytetu. Nie jest wszystkowiedzący, dlatego stale się uczy, również od swojego zespołu nie ma problemu z tym, że podwładny jest w czymś lepszy, tylko docenia to i wykorzystuje w pracy.

Spójść

Ważną cechą każdej marki osobistej, również marki lidera, jest spójność. Zatem lider musi być spójny w tym, co robi i mówi zarówno na gruncie zawodowym, jak i prywatnym.

Przełożony = lider?

Jak widać z powyższego opisu, nie jest łatwo być liderem, bo wiąże się to z szeregiem cech i umiejętności, które tworzą spójną markę przywództwa. Szef, który jest liderem, jest bardzo cennym przełożonym. Szef to ważna osoba w życiu każdego pracownika, bo przecież w pracy spędzamy przysłowiowe „pół życia”. Nasze życie zawodowe przekłada się na życie prywatne, a w zasadzie to te dwa aspekty życia, zawodowe i prywatne, są ze sobą nierozerwalnie powiązane. To, jaki jest nasz przełożony, wpływa na jakość życia, nasze codzienne samopoczucie, zdrowie, energię.

Gdy zaczynam współpracę z nową osobą, po chwili wiem, kiedy mamy do czynienia z liderem. Z takiej osoby bije spokój i pewność, jednocześnie pozytywna energia i pasja. Każdy dzień pracy z taką osobą jest ciekawy i inspirujący. Praktycznie każde spotkanie to nowy pomysł lub inne spojrzenie na jakiś temat.
Zatem szukajmy liderów wokół siebie, bo często nadają sens naszej pracy i powodują, że gdy kończy się weekend, wcale nie czujemy się z tym źle, bo wiemy, że kolejny dzień będzie fajnym dniem pracy ?

***

O autorce

Izabela Wołyniec-Sobczak, ekspertka od personal brandingu. Pomaga przedsiębiorcom, menadżerom, specjalistom i ekspertom różnych branż, rozwijać ich biznesy, na bazie silnej marki osobistej. Silna marka osobista jest własnym i niepowtarzalnym kanałem marketingowym, dzięki któremu buduje się grono wiernych klientów. Uczy jak skutecznie budować markę osobistą podczas szkoleń i warsztatów. Prowadzi również indywidualne projekty z osobami, pracując nad ich markami osobistymi. Pomaga im, na bazie własnego potencjału, zbudować markę osobistą, dzięki której zaistnieją z sukcesem we współczesnym, konkurencyjnym świecie. Współpracuje także z markami firm, opracowując personalizowane strategie dla marki firmy, produktu, usługi. Bazując na 17-letnim doświadczeniu, uczy korzystać z najskuteczniejszych narzędzi brandingu, marketingu, komunikacji, psychologii społecznej oraz storytellingu.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close