Izabela Wo艂yniec-Sobczak

Marka lidera. Czy jeste艣 liderk膮?

Izabela Wo艂yniec-Sobczak

Z poj臋ciem marki lidera spotykamy si臋 we wsp贸艂czesnym 艣wiecie coraz cz臋艣ciej.聽Wi臋kszo艣膰 firm dostrzega potrzeb臋 posiadania w swoim zespole nie 鈥瀙o prostu鈥 mened偶er贸w, ale przede wszystkim lider贸w, bo gwarantuj膮 rozw贸j i sukces firmy. Marka lidera ma zastosowanie nie tylko w biznesie, ale r贸wnie偶 w polityce, mediach, medycynie i wielu innych dziedzinach. Ka偶dy specjalista czy ekspert chce by膰 liderem w swojej bran偶y. Czym wyr贸偶nia si臋 lider? Co stoi za t膮 tak po偶膮dan膮 mark膮 osobist膮?

Wizja i proaktywno艣膰

Lider przede wszystkim ma wizj臋 i potrafi poci膮gn膮膰 za sob膮 innych. Lider inspiruje swoimi pomys艂ami do dzia艂a艅, do zmian, wyznacza kierunek tych zmian oraz potrafi przekonuj膮co przekaza膰 wizj臋 i opisa膰 zmian臋, do kt贸rej d膮偶y. Lider wie, 偶e ludzie anga偶uj膮 si臋 we wsp贸lne dzia艂ania wtedy, gdy znaj膮 i rozumiej膮 ich cel, maj膮 wp艂yw na podejmowane decyzje i wiedz膮, 偶e ich praca jest doceniana.

Lider to kto艣, kto wychodzi przed szereg, aby dzia艂a膰 tam, gdzie 艣cie偶ki s膮 jeszcze nie wydeptane. Jego zadaniem jest poci膮gn膮膰 za sob膮 innych, do samodzielnego my艣lenia, a nie tylko na艣ladowania czy wykonywania polece艅.

Relacje

Lider potrafi budowa膰 trwa艂e relacje, ma sie膰 kontakt贸w, zna rynek na kt贸rym dzia艂a. Jest osob膮 szanowan膮 i lubian膮.

Lider nie dzia艂a sam, tylko buduje zesp贸艂 i anga偶uje ka偶dego cz艂onka zespo艂u do wsp贸艂pracy. Umie rozdzieli膰 zadania w zespole zgodnie z kompetencjami ka偶dej osoby. Jest tak偶e otwarty na opinie innych, uwa偶nie s艂ucha wsp贸艂pracownik贸w. Nie wymusza zgody je艣li kto艣 ma inne zdanie, raczej dyskutuje staraj膮c si臋 zrozumie膰 drug膮 stron臋.

Jest mentorem i coachem. Dba o rozw贸j wsp贸艂pracownik贸w, bo jest 艣wiadomy tego, 偶e na sukces pracuje ca艂y zesp贸艂 i od kompetencji zespo艂u zale偶y sukces prowadzonych projekt贸w. Regularnie motywuje pracownik贸w poprzez uznanie dla ich pracy.

PRZECZYTAJ TAK呕E: Jak powstaj膮 pu艂apki mentalne?

Zaufanie

Lider jest autorytetem i cieszy si臋 zaufaniem pracownik贸w, a przecie偶 autorytet i zaufanie to jedne z najwa偶niejszych wyznacznik贸w silnej marki osobistej. Potrafi r贸wnie偶 przyzna膰 si臋 do b艂臋du i to nie umniejsza Jego autorytetu. Nie jest wszystkowiedz膮cy, dlatego stale si臋 uczy, r贸wnie偶 od swojego zespo艂u nie ma problemu z tym, 偶e podw艂adny jest w czym艣 lepszy, tylko docenia to i wykorzystuje w pracy.

Sp贸j艣膰

Wa偶n膮 cech膮 ka偶dej marki osobistej, r贸wnie偶 marki lidera, jest sp贸jno艣膰. Zatem lider musi by膰 sp贸jny w tym, co robi i m贸wi zar贸wno na gruncie zawodowym, jak i prywatnym.

Prze艂o偶ony = lider?

Jak wida膰 z powy偶szego opisu, nie jest 艂atwo by膰 liderem, bo wi膮偶e si臋 to z szeregiem cech i umiej臋tno艣ci, kt贸re tworz膮 sp贸jn膮 mark臋 przyw贸dztwa. Szef, kt贸ry jest liderem, jest bardzo cennym prze艂o偶onym. Szef to wa偶na osoba w 偶yciu ka偶dego pracownika, bo przecie偶 w pracy sp臋dzamy przys艂owiowe 鈥瀙贸艂 偶ycia鈥. Nasze 偶ycie zawodowe przek艂ada si臋 na 偶ycie prywatne, a w zasadzie to te dwa aspekty 偶ycia, zawodowe i prywatne, s膮 ze sob膮 nierozerwalnie powi膮zane. To, jaki jest nasz prze艂o偶ony, wp艂ywa na jako艣膰 偶ycia, nasze codzienne samopoczucie, zdrowie, energi臋.

Gdy zaczynam wsp贸艂prac臋 z now膮 osob膮, po chwili wiem, kiedy mamy do czynienia z liderem. Z takiej osoby bije spok贸j i pewno艣膰, jednocze艣nie pozytywna energia i pasja. Ka偶dy dzie艅 pracy z tak膮 osob膮 jest ciekawy i inspiruj膮cy. Praktycznie ka偶de spotkanie to nowy pomys艂 lub inne spojrzenie na jaki艣 temat.
Zatem szukajmy lider贸w wok贸艂 siebie, bo cz臋sto nadaj膮 sens naszej pracy i powoduj膮, 偶e gdy ko艅czy si臋 weekend, wcale nie czujemy si臋 z tym 藕le, bo wiemy, 偶e kolejny dzie艅 b臋dzie fajnym dniem pracy ?

***

O autorce

Izabela Wo艂yniec-Sobczak, ekspertka od personal brandingu. Pomaga przedsi臋biorcom, menad偶erom, specjalistom i ekspertom r贸偶nych bran偶, rozwija膰 ich biznesy, na bazie silnej marki osobistej. Silna marka osobista jest w艂asnym i niepowtarzalnym kana艂em marketingowym, dzi臋ki kt贸remu buduje si臋 grono wiernych klient贸w. Uczy jak skutecznie budowa膰 mark臋 osobist膮 podczas szkole艅 i warsztat贸w. Prowadzi r贸wnie偶 indywidualne projekty z osobami, pracuj膮c nad ich markami osobistymi. Pomaga im, na bazie w艂asnego potencja艂u, zbudowa膰 mark臋 osobist膮, dzi臋ki kt贸rej zaistniej膮 z sukcesem we wsp贸艂czesnym, konkurencyjnym 艣wiecie. Wsp贸艂pracuje tak偶e z markami firm, opracowuj膮c personalizowane strategie dla marki firmy, produktu, us艂ugi. Bazuj膮c na 17-letnim do艣wiadczeniu, uczy korzysta膰 z najskuteczniejszych narz臋dzi brandingu, marketingu, komunikacji, psychologii spo艂ecznej oraz storytellingu.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close