Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Czy wartości pomagają w osiągnięciu sukcesu?

Czy wartości pomagają w osiągnięciu sukcesu?

Stawiasz na uczciwość? Świetnie! Bo coraz częściej wartości decydują o sukcesie w biznesie.

Bardzo ważnym elementem jest uczciwe prowadzenie biznesu, w tym najbardziej podstawowym znaczeniu tego słowa. Głęboko wierzę, że droga na skróty nie istnieje, tak w życiu prywatnym jak i w życiu zawodowy – stwierdził Mirosław Józefczuk, Członek Zarządu jednej z największych firm budowlanych w Polsce, Warbud S.A. To komentarz z badania przeprowadzonego przez Okaeri Consulting i Human Graph na temat znaczenia wartości w życiu zawodowym. Jego wyniki są o tyle ciekawe, że potwierdzają to, o czym mówi się coraz częściej – o ile zysk i rozwój są ważne, o tyle bez solidnego kodeksu wartości nie da się zbudować silnej i stabilnej firmy. Do czego właściwie jest on w biznesie potrzebny?

W 2014 r. brytyjski dziennik The Guardian zamówił u NGO Katerva badania na temat znaczenia wartości w budowaniu kultury korporacyjnej. Przepytano ponad 80 menedżerów różnego szczebla i z bardzo różnych branż (od usługowych po produktowe). Zdecydowana większość (87%) stwierdziła, że wartości są dla nich ważne i stanowią coś w rodzaju kompasu, kiedy firma podejmuje kluczowe decyzje, rozwiązuje konflikty, a nawet kiedy myśli nad nowymi produktami i usługami. Jak to możliwe? To bardzo proste – jeśli wśród firmowych wartości jest zrównoważony rozwój, nowe produkty będą projektowane tak, by były przyjazne dla środowiska. Jeśli wśród wartości firmy jest działanie na rzecz lokalnych społeczności, pracownicy będą wprowadzać w życie projekty społecznie odpowiedzialne. I tak dalej.

System wartości wyznawany przez firmę i jej pracowników przekłada się także na jakość pracy, relacji w firmie. I nie chodzi nawet o to, żeby wartości firmowe i wyznawane przez pracowników były identyczne. Trudno bowiem sobie wyobrazić korporację, która uzna, że rodzina jest najważniejsza i pracownika, który na szczycie wartości postawi różnorodność. Ważne jest natomiast, by obie strony akceptowały i szanowały swoje zestawy wartości – firma to, że dla pracownika ważna jest rodzina, pracownik to, że dla firmy cenni są pracownicy różnych ras, płci i kultur.

Tyle Brytyjczycy. A jak wypadły polskie badania? „Znaczenie wartości w życiu zawodowym” na szczęście nie przyniosło niespodzianek – zarówno pracodawcy, jak i pracownicy stawiają na uczciwość. Dla obu grup liczą się także szczęście rodzinne, szacunek, zdrowie, wykształcenie, grono przyjaciół, spokój i dobrobyt. Co ciekawe, pracownicy w przeciwieństwie do pracodawców bardziej wierzą w osiągniecie sukcesu w biznesie dzięki wykształceniu i relacjom przyjacielskim. Pracodawcy zdecydowanie większą wagę przywiązują do uczciwego życia. Dobrobyt i bogactwo nie jest też dla pracodawców najważniejszym celem w prowadzeniu biznesu. Pracownicy do dobrobytu i bogactwa przywiązują znacznie większa wagę.

Trudno dziś wyobrazić sobie nowoczesną firmę, która odcina się od formułowania wartości lub wymaga od pracowników, by swój system wartości pozostawiali w domu. – Musimy być spójni w tym, co wyznajemy w domu i w pracy, prywatnie i publicznie, wobec bliskich i wobec obcych, wobec zwolenników i wobec konkurentów. Wtedy możemy wydać owoce w postaci takich cech jak wiarygodność, rzetelność w tym, co robimy, która jest blisko związana z jakością oraz spójność tego, co mówimy i deklarujemy z tym, co praktykujemy codziennie – skomentował wyniki Krzysztof Jędrzejewski, przewodniczący rad nadzorczych oraz główny udziałowiec dwóch dużych grup kapitałowych, Kopex SA i Mostostal Zabrze SA.

O wartościach warto więc w firmie rozmawiać, wspólnie kształtując ich katalog. Również dlatego, że dla firmy oznacza to zysk. – Zdecydowanie rozmowy na temat wartości na gruncie zawodowym pozwalają w sposób jednoznaczny, czytelny i transparentny ustalić zasady współpracy w zespołach pracowników, jak i oczekiwania oraz formę realizacji celów. Są one nieodłącznym elementem procesu ustalania celów dla organizacji czy celów indywidualnych pracowników oraz oceny osiąganych wyników. Otwarta komunikacja w obszarze wartości podnosi efektywność komunikacji w firmie i jakość współpracy, przekładając się w konsekwencji na osiągane zyski – powiedziała Bożena Chmielarczyk, Prezes Eniro Polska.

Cały Raport można przeczytać TUTAJ.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close