Dbałość o wizerunek nie jest lakierowaniem ani polerowaniem zewnętrznego błysku, ale sprawą jakości całej konstrukcji.”
Werner Niefer (1926-93), prezes zarządu Mercedes Benz AG
Jak zacząć świadomie kreować swój wizerunek?
Faza pierwsza: Analiza.
Tu musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
Kim jestem?
- Jakie są moje umiejętności?
- Jakie są moje pasje i talenty?
- Jakie mam mocne strony?
- Jakie są moje unikalne wartości?
Jak mnie postrzegają?
- Jak buduję relacje zawodowe (co mówią o mnie koledzy i koleżanki z pracy, co mówi przełożony, co mówią klienci, branża)?
- Jak buduje swoje relacje osobiste (co mówią o mnie znajomi, rodzina)?
- Jaka jest moja obecność i reputacja online?
Co chcę osiągnąć?
- Jaki mam cel, wizję siebie?
- Co mój wizerunek ma o mnie powiedzieć?
- Do kogo komunikuję? Kto ma być odbiorcą?
Faza druga: Wykreowanie marki i wprowadzenie na „rynek”
- stwórz slogan charakteryzujący Cię w unikalny sposób np. „Jestem ekspertką od prowadzenia trudnych rozmów” zamiast „ Jestem specjalistką w dziale obsługi klienta;
- wybierz grupy docelowe świadomej komunikacji: bezpośredniej i online;
- dokumentuj swoje osiągnięcia, zawsze miej pod ręką swoje „portfolio”;
- stwórz odpowiedni profil na LinkedIn i zastanów się dwa razy zanim coś kontrowersyjnego opublikujesz na Facebooku;
- pomyśl o blogu. Jeżeli Twoją pasją jest Twoja specjalizacja, pisz o tym, jeżeli masz inne pasje, także rozważ stworzenie bloga;
- ubieraj się stosownie do sytuacji, ale zawsze jak człowiek sukcesu. Strój bowiem wpływa na Twoją podświadomość i może dodać Ci pewności siebie.
Weź kartkę papieru i do dzieła! Zacznij kreować swój wizerunek świadomie!
Ludzie sukcesu o wizerunku…
„Aby odnieść sukces należy wyglądać tak, jakby już się go odniosło.”
Valentin Polcuch (1911-1989), publicysta, poeta„Kiedy zmienia się stan duszy, zmienia się także wygląd ciała i odwrotnie: kiedy zmienia się wygląd ciała, zmienia się jednocześnie stan duszy.”
Arystoteles (384-322 p.n.e.), filozof grecki