Kobieta siedz膮ca na sto艂ku

Zdaniem Polek 80% kobiet zani偶a swoje oczekiwania finansowe

Polskie przedsi臋biorczynie ogranicza g艂贸wnie brak pewno艣ci siebie, jak wynika z najnowszego raportu 鈥濨izneswoman Roku鈥 Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮. Ponad 鈪 czasami zdarza si臋 prowadzi膰 projekty lub bra膰 w nich udzia艂 nieodp艂atnie, a wycena swojego czasu przychodzi z 艂atwo艣ci膮 tylko 鈪 badanych. Inspiracj膮 do budowania poczucia w艂asnej warto艣ci jako bizneswoman mog膮 by膰 laureatki najstarszego i najwi臋kszego konkursu dla przedsi臋biorczych Polek Bizneswoman Roku. W obecnej edycji nominacje mo偶na zg艂asza膰 jeszcze tylko do 10 stycznia.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Wi臋kszo艣膰 analiz i prac naukowych wskazuje, 偶e w Polsce luka p艂acowa mi臋dzy zarobkami kobiet i m臋偶czyzn wynosi obecnie oko艂o 20 proc.

Jako przyczyny tego stanu Rzecznik Praw Obywatelskich podaje m.in. stereotypy zwi膮zane z p艂ci膮, brak transparentno艣ci wynagrodze艅, gorszy dost臋p do stanowisk kierowniczych i wi臋kszy udzia艂 pracowniczek w 藕le op艂acanych zawodach. Przek艂ada si臋 na to ni偶szy status materialny kobiet i zapewne nie wp艂ywa dobrze na ich poczucie w艂asnej warto艣ci. Wed艂ug badania Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮 a偶 66 proc. kobiet uwa偶a, 偶e ich wynagrodzenie nie jest adekwatne do kompetencji, dobrze oceni艂o je zaledwie 8,5 proc. Cz臋艣膰 kobiet decyduje si臋 na za艂o偶enie w艂asnych biznes贸w. Jednak czy praca na w艂asny rachunek automatycznie daje im umiej臋tno艣膰 walki o swoje zarobki?聽

Niemal po艂owa polskich przedsi臋biorczy艅 ma problem z wycen膮 swoich produkt贸w i us艂ug

Jak wynika z nowego raportu Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮, a偶 40 proc. badanych przedsi臋biorczy艅 ma problemy z wycen膮 swoich produkt贸w i us艂ug – 23 proc. z powodu niech臋ci do rozmawiania o pieni膮dzach, a 17,5 proc. z powodu nieznajomo艣ci cen konkurencji. Nieco ponad 43 proc. nie ma k艂opot贸w z wycen膮 swoich produkt贸w i us艂ug. Natomiast wycena swojego czasu przychodzi z 艂atwo艣ci膮 ju偶 tylko co pi膮tej badanej. W sumie niemal 鈪 badanych sprawia ona k艂opoty i wynika u 12,5 proc. z braku pewno艣ci siebie, a u 15 proc. z nieumiej臋tno艣ci okre艣lenia jego ceny. Ponad 鈪 czasami zdarza si臋 prowadzi膰 projekty lub bra膰 w nich udzia艂 nieodp艂atnie, a 13 proc. zdarza si臋 to cz臋sto. Niemal po艂owa uczestniczek badania przyznaje, 偶e stresuj膮 j膮 rozmowy o pieni膮dzach i wynagrodzeniu.聽

Po艂owa przedsi臋biorczy艅 uwa偶a, 偶e wycenia swoje us艂ugi i produkty zgodnie ze stawk膮 rynkow膮, czyli 艣redni膮 lub prawdopodobn膮 ceny w danej bran偶y, a 鈪 nawet wy偶ej. Jednocze艣nie 14 proc. wycenia swoje dzia艂ania poni偶ej stawki rynkowej. Mimo tego a偶 40 proc. zdarzy艂o si臋 us艂ysze膰, 偶e ich stawki s膮 ni偶sze, ni偶 u konkurencji, a tylko 13 proc., 偶e wy偶sze. Mniej ni偶 po艂owa czu艂a si臋 zadowolona ze swojej wyceny.

Polki zani偶aj膮 swoje oczekiwania finansowe

A偶 80 proc. uczestniczek badania uwa偶a, 偶e kobiety zani偶aj膮 swoje oczekiwania finansowe, a zdaniem 戮 z tej liczby przyczyn膮 jest – ponownie – brak pewno艣ci siebie. Potwierdzaj膮 to dane z innego badania Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮, wed艂ug kt贸rych 36 proc. kobiet uwa偶a brak pewno艣ci siebie za najwi臋ksz膮 przeszkod臋 w rozwoju. Z kolei u tych, kt贸re zawy偶aj膮 swoje oczekiwania finansowe, wynika to przede wszystkim z wiedzy i kompetencji – tak uwa偶a niemal 鈪 ankietowanych.聽

O konkursie Bizneswoman Roku

Zg艂oszenia i nominacje do tegorocznej edycji Bizneswoman Roku, najwi臋kszego i najstarszego konkursu dla przedsi臋biorczych Polek, mo偶na sk艂ada膰 jeszcze tylko do 10 stycznia poprzez formularz on-line na stronie www.bizneswomanroku.pl. Kandydatki mog膮 zg艂asza膰 si臋 do konkursu samodzielnie lub zosta膰 nominowane przez osoby trzecie, kt贸re ju偶 zauwa偶y艂y ich sukcesy i chcia艂yby, 偶eby docenili je te偶 inni. Zg艂osze艅 oraz nominacji mo偶na dokona膰 w nast臋puj膮cych kategoriach otwartych:

  • Biznes Roku – Przych贸d powy偶ej 10 mln z艂otych,
  • Biznes Roku – Przych贸d poni偶ej 10 mln z艂otych,
  • Startup Roku,
  • Mikrobiznes,
  • Liderka w Nowych Technologiach,
  • Dzia艂alno艣膰 Spo艂eczna,
  • Organizacja przyjazna rodzicom,
  • Przeciwdzia艂anie wykluczeniu cyfrowemu – liderka, biznes, organizacja,
  • Ograniczanie 艣ladu w臋glowego – liderka, biznes, organizacja,
  • Organizacja dost臋pna osobom ze szczeg贸lnymi Potrzebami.
Bizneswoman Roku 2021 - Grafika

Organizator: Fundacja Sukcesu Pisanego Szmink膮
Partner strategiczny: Mastercard
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii:
BNP Paribas, DPD Polska, IGT Poland, Google Cloud, HUAWEI, SKANSKA, Orange, NatWest Group
Partner merytoryczny:
Accenture
Partnerzy konkursu:聽CCC, IKEA, Mokosh, Vital Voices, embaUW, Humanites, Perspektywy Women in Tech,聽 Business Link
Patronat honorowy konkursu:
Prezydent Miasta Sto艂ecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Grupa Discovery, Polska Press Grupa, Rzeczpospolita, Forbes Women, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, Tw贸j Styl, MamStartUp, Imperium Kobiet, Law Business Quality, ONA Strona Kobiet, ISB news.tv, Think Tank.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter