Kobieta siedz─ůca na sto┼éku

Zdaniem Polek 80% kobiet zani┼╝a swoje oczekiwania finansowe

Polskie przedsi─Öbiorczynie ogranicza g┼é├│wnie brak pewno┼Ťci siebie, jak wynika z najnowszego raportu ÔÇ×Bizneswoman RokuÔÇŁ Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink─ů. Ponad Ôůô czasami zdarza si─Ö prowadzi─ç projekty lub bra─ç w nich udzia┼é nieodp┼éatnie, a wycena swojego czasu przychodzi z ┼éatwo┼Ťci─ů tylko ÔůĽ badanych. Inspiracj─ů do budowania poczucia w┼éasnej warto┼Ťci jako bizneswoman mog─ů by─ç laureatki najstarszego i najwi─Ökszego konkursu dla przedsi─Öbiorczych Polek Bizneswoman Roku. W obecnej edycji nominacje mo┼╝na zg┼éasza─ç jeszcze tylko do 10 stycznia.

Wi─Ökszo┼Ť─ç analiz i prac naukowych wskazuje, ┼╝e w Polsce luka p┼éacowa mi─Ödzy zarobkami kobiet i m─Ö┼╝czyzn wynosi obecnie oko┼éo 20 proc.

Jako przyczyny tego stanu Rzecznik Praw Obywatelskich podaje m.in. stereotypy zwi─ůzane z p┼éci─ů, brak transparentno┼Ťci wynagrodze┼ä, gorszy dost─Öp do stanowisk kierowniczych i wi─Ökszy udzia┼é pracowniczek w ┼║le op┼éacanych zawodach. Przek┼éada si─Ö na to ni┼╝szy status materialny kobiet i zapewne nie wp┼éywa dobrze na ich poczucie w┼éasnej warto┼Ťci. Wed┼éug badania Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink─ů a┼╝ 66 proc. kobiet uwa┼╝a, ┼╝e ich wynagrodzenie nie jest adekwatne do kompetencji, dobrze oceni┼éo je zaledwie 8,5 proc. Cz─Ö┼Ť─ç kobiet decyduje si─Ö na za┼éo┼╝enie w┼éasnych biznes├│w. Jednak czy praca na w┼éasny rachunek automatycznie daje im umiej─Ötno┼Ť─ç walki o swoje zarobki?┬á

Niemal po┼éowa polskich przedsi─Öbiorczy┼ä ma problem z wycen─ů swoich produkt├│w i us┼éug

Jak wynika z nowego raportu Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink─ů, a┼╝ 40 proc. badanych przedsi─Öbiorczy┼ä ma problemy z wycen─ů swoich produkt├│w i us┼éug – 23 proc. z powodu niech─Öci do rozmawiania o pieni─ůdzach, a 17,5 proc. z powodu nieznajomo┼Ťci cen konkurencji. Nieco ponad 43 proc. nie ma k┼éopot├│w z wycen─ů swoich produkt├│w i us┼éug. Natomiast wycena swojego czasu przychodzi z ┼éatwo┼Ťci─ů ju┼╝ tylko co pi─ůtej badanej. W sumie niemal Ôůô badanych sprawia ona k┼éopoty i wynika u 12,5 proc. z braku pewno┼Ťci siebie, a u 15 proc. z nieumiej─Ötno┼Ťci okre┼Ťlenia jego ceny. Ponad Ôůô czasami zdarza si─Ö prowadzi─ç projekty lub bra─ç w nich udzia┼é nieodp┼éatnie, a 13 proc. zdarza si─Ö to cz─Östo. Niemal po┼éowa uczestniczek badania przyznaje, ┼╝e stresuj─ů j─ů rozmowy o pieni─ůdzach i wynagrodzeniu.┬á

Po┼éowa przedsi─Öbiorczy┼ä uwa┼╝a, ┼╝e wycenia swoje us┼éugi i produkty zgodnie ze stawk─ů rynkow─ů, czyli ┼Ťredni─ů lub prawdopodobn─ů ceny w danej bran┼╝y, a ÔůĽ nawet wy┼╝ej. Jednocze┼Ťnie 14 proc. wycenia swoje dzia┼éania poni┼╝ej stawki rynkowej. Mimo tego a┼╝ 40 proc. zdarzy┼éo si─Ö us┼éysze─ç, ┼╝e ich stawki s─ů ni┼╝sze, ni┼╝ u konkurencji, a tylko 13 proc., ┼╝e wy┼╝sze. Mniej ni┼╝ po┼éowa czu┼éa si─Ö zadowolona ze swojej wyceny.

Polki zani┼╝aj─ů swoje oczekiwania finansowe

A┼╝ 80 proc. uczestniczek badania uwa┼╝a, ┼╝e kobiety zani┼╝aj─ů swoje oczekiwania finansowe, a zdaniem ┬ż z tej liczby przyczyn─ů jest – ponownie – brak pewno┼Ťci siebie. Potwierdzaj─ů to dane z innego badania Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink─ů, wed┼éug kt├│rych 36 proc. kobiet uwa┼╝a brak pewno┼Ťci siebie za najwi─Öksz─ů przeszkod─Ö w rozwoju. Z kolei u tych, kt├│re zawy┼╝aj─ů swoje oczekiwania finansowe, wynika to przede wszystkim z wiedzy i kompetencji – tak uwa┼╝a niemal Ôůô ankietowanych.┬á

O konkursie Bizneswoman Roku

Zg┼éoszenia i nominacje do tegorocznej edycji Bizneswoman Roku, najwi─Ökszego i najstarszego konkursu dla przedsi─Öbiorczych Polek, mo┼╝na sk┼éada─ç jeszcze tylko do 10 stycznia poprzez formularz on-line na stronie www.bizneswomanroku.pl. Kandydatki mog─ů zg┼éasza─ç si─Ö do konkursu samodzielnie lub zosta─ç nominowane przez osoby trzecie, kt├│re ju┼╝ zauwa┼╝y┼éy ich sukcesy i chcia┼éyby, ┼╝eby docenili je te┼╝ inni. Zg┼éosze┼ä oraz nominacji mo┼╝na dokona─ç w nast─Öpuj─ůcych kategoriach otwartych:

  • Biznes Roku – Przych├│d powy┼╝ej 10 mln z┼éotych,
  • Biznes Roku – Przych├│d poni┼╝ej 10 mln z┼éotych,
  • Startup Roku,
  • Mikrobiznes,
  • Liderka w Nowych Technologiach,
  • Dzia┼éalno┼Ť─ç Spo┼éeczna,
  • Organizacja przyjazna rodzicom,
  • Przeciwdzia┼éanie wykluczeniu cyfrowemu – liderka, biznes, organizacja,
  • Ograniczanie ┼Ťladu w─Öglowego – liderka, biznes, organizacja,
  • Organizacja dost─Öpna osobom ze szczeg├│lnymi Potrzebami.
Bizneswoman Roku 2021 - Grafika

Organizator: Fundacja Sukcesu Pisanego Szmink─ů
Partner strategiczny: Mastercard
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii:
BNP Paribas, DPD Polska, IGT Poland, Google Cloud, HUAWEI, SKANSKA, Orange, NatWest Group
Partner merytoryczny:
Accenture
Partnerzy konkursu: CCC, IKEA, Mokosh, Vital Voices, embaUW, Humanites, Perspektywy Women in Tech,  Business Link
Patronat honorowy konkursu:
Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Grupa Discovery, Polska Press Grupa, Rzeczpospolita, Forbes Women, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, Tw├│j Styl, MamStartUp, Imperium Kobiet, Law Business Quality, ONA Strona Kobiet, ISB news.tv, Think Tank.

Zarejestruj si─Ö aby otrzyma─ç newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost─Öp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid┼éowego dzia┼éania strony. Je┼╝eli nie wyra┼╝asz na to zgody, mo┼╝esz zmieni─ç ustawienia w swojej przegl─ůdarce. Zobacz wi─Öcej w Polityce Prywatno┼Ťci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close