darmowe webinaria dla kobiet

Rozmowa rekrutacyjna bez stresu. 5 ważnych rad, które warto zastosować w praktyce!

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk i Ewa Kawecka

Spotkanie z przyszłym pracodawcą nie powinno nas paraliżować. Najważniejsza jest świadomość, że po drugiej stronie także jest… człowiek. My frustrujemy się, że nie możemy znaleźć pracy – ona/on, że nie może znaleźć takiego pracownika, jakiego szuka pracodawca. Co to oznacza w praktyce? Że to nie jest egzamin, na który idziemy. Idziemy na spotkanie z drugim człowiekiem i po szansę! To, co pomoże nam w zminimalizowaniu stresu to odpowiednie przygotowanie się do rozmowy.

Ogłoszenie o pracę

Rozmowa rekrutacyjna – od czego zacząć przygotowania? W pierwszej kolejności musimy po raz kolejny zapoznać się z ogłoszeniem o pracę. Idziemy bowiem do konkretnego miejsca z konkretnymi wobec nas oczekiwaniami, ze strony przyszłego pracodawcy. My interesujemy pracodawcę w takim zakresie, w jakim odpowiadamy na jego potrzeby.

Przeczytaj swoje CV przed rozmową pracę

Druga niezwykle ważna kwestia to przeczytanie ponownie swojego CV. Ważne jest by doskonale wiedzieć, co zostało w nim zawarte. Jeśli wpisaliśmy ważny z punktu widzenia rekrutacji projekt sprzed kilku lat to musimy pamiętać, za co odpowiadaliśmy w tym projekcie, czego on dotyczył. Jest bardzo prawdopodobne, że zostaniemy o niego zapytani.

Rozmowa rekrutacyjna. Doświadczenie

Trzeci element przygotowania na rozmowę rekrutacyjną to gotowość do prezentacji swojego doświadczenia. Opowieść o tym, kim jesteśmy, jaki jest nasz dorobek zawodowy – w kontekście stanowiska, na które rekrutujemy. To dobry moment, aby zaprezentować się w taki sposób, w jaki chcemy być postrzegani na tej rozmowie. To moment na zwrócenie uwagi na nasze kompetencje, Do rekrutera przemawiają liczby, daty, zakresy zadań, marki czy firmy z którymi pracowaliśmy, budżety z którymi pracowaliśmy i wielkości zespołów (o ile nimi zarządzaliśmy).

Na rozmowę rekrutacyjną przydadzą się przykłady naszych historii sukcesów. Więcej na ten temat znajdziesz TUTAJ!

Ważna będzie także umiejętność opowiadania o naszych słabych stronach, porażkach zawodowych. Szczegółowe rady w tym zakresie znajdziesz TUTAJ!

Rozmowa rekrutacyjna. Pytania

Kluczowym etapem rozmowy jest także ten, kiedy możesz zadać pytania przyszłemu pracodawcy. To pokazuje nasze zainteresowanie i potwierdza dobre przygotowanie. Zapoznanie się ze specyfiką firmy, kim jest pracodawca, jak firma mówi o sobie na rynku, co możemy przeczytać o firmie na jej stronach www czy w social mediach może nam bardzo pomóc w rekrutacji. To znakomita przestrzeń, w którym możemy zapytać o nasze stanowisko, o strategię firmy, o to gdzie będziemy w strukturze firmy, jakie projekty aktualnie prowadzi firma, a jeśli mamy zarządzać zespołem – kto w nim jest i ile jest w nim osób.

Kwestie finansowe na rozmowie kwalifikacyjnej

Na samym końcu przyjdzie oczywiście moment dotyczący kwestii finansowych. Niech w tym miejscu towarzyszy Ci myśl, że praca to nie jest działalnością charytatywną. Określ swój próg finansowy poniżej którego nie chcesz zejść. To zapewni Ci poczucie większej pewności siebie. W końcu finanse to też jest cel, dla którego idziesz na rozmowę. Nie wstydź się tego.

***

AUTORKI:

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk – ekspert komunikacji, rzecznik prasowy oraz menadżer PR i sportu. Doświadczony mówca, trenerka wystąpień przed kamerą i publicznych. Dziennikarka telewizyjna, a także wykładowca i szkoleniowiec z zakresu komunikacji. W firmach odpowiedzialna za komunikację zewnętrzną, w tym media relations, budowę wizerunku i strategie komunikacyjne. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego oraz Wyższej Szkoły Komunikacji Społecznej. Doktorantka Uniwersytetu Warszawskiego.

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk
Katarzyna Kopeć-Ziemczyk

Ewa Kawecka – ekspert HR, międzynarodowy coach ICC oraz certyfikowany doradca zawodowy, a wcześniej kierownik działu HR w międzynarodowej korporacji. Specjalistka w coachingu menedżerskim, coachingu kariery oraz doradztwie zawodowym. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Od 9 lat doradza menadżerom w korporacjach oraz osobom prywatnym. Wśród klientów są pracownicy takich marek jak: IKEA, PGNIG, BASF, AEGON, GENERALI, UNILEVER czy BOŚ BANK.  Zajmuje się również psychoterapią w nurcie psychodynamicznym pacjenta indywidualnego.

Ewa Kawecka
Ewa Kawecka

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close